kjetilm Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Heiii=) jeg skal dele en skriver mellom 2 maskiner.. jeg har forstått at man må lage en server eller noe sånt får at man skal få det til. så hvordan gjør man det? Takker for svar Lenke til kommentar
valentino Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Det er ingen problem å dele skriver mellom pcer i LAN. Jeg forutsetter at du har satt opp ditt LAN slik at du kan dele filer og skrivere. Dersom du ikke har gjort dette får du lese i stickyen hvordan du gjør det. Går også ut fra at du kjører Windows XP på begge maskinene. På maskina som har tilkoblet skriver gjør du følgende: Start > printers and faxes (dersom du ikke finner denne her må du se etter den inni kontrollpanelet.) Marker den skriveren du vil dele, høyreklikk og velg deling. Deretter velger du "del denne printeren" og skriver hvilket navn du vil bruke. På den andre maskina gjør du følgende: Start > printers and faxes Legg til skriver > skriver som er tilkoblet en annen maskin. Deretter leter du deg bare frem til skriveren. Dersom du ikke får til dette prøver du å skru av brannmurene på begge pcene ogprøver igjen. Lenke til kommentar
kjetilm Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Jeg forutsetter at du har satt opp ditt LAN slik at du kan dele filer og skrivere. Det tror har jeg muligens ikke gjort!! Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Denne løsningen krever imidlertid at den PC-en skriveren er koblet til er slått på, så kanskje en skriver-server hadde vært løsningen? Bare pass på at du får en som takler din skriver, eller omvendt, en skriver som takler serveren Printerservere kan du finne f.eks. her: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10277 Lenke til kommentar
kjetilm Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 vil helst ha noe gratis Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Det tror har jeg muligens ikke gjort!! 7841927[/snapback] Gå inn på nettverkstilkoblinger, og deretter egenskaper for nettverkskortet. Kryss av i ruten for "Deling av filer og skrivere i Microsoft-nettverk" under "Denne tilkoblingen bruker følgende elementer". Har du ikke "Deling av filer osv." på lista der, må du legge det til med "Installer..." knappen like under.. Så fortsetter du som valentino beskrev.. Lenke til kommentar
kjetilm Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 okei skal prøve Lenke til kommentar
kjetilm Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) når jeg gjør det står det at: skrivernavne er skrevet feil eller at skriveren ikke lenger er koblet til serveren.. hva skal jeg gjøre da? Edit: endret Endret 2. februar 2007 av kjetilm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå