chitti91 Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Jeg har hele tiden trodd at red hot chili peppers er rock, men i dag da jeg var innom nettsiden til free record shop stod det at det var pop, under sjanger. http://www.freerecordshop.no/pages/product...1036135&navid=2 Jeg ble veldig forvirret, har de skrevet feil på siden, eller tar jeg feil? Veldig fint hvis noen kunne oppklare dette for meg Lenke til kommentar
sh- Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Red Hot Chili Peppers er noe for seg selv Funk/Pop/Rock ganske alternativt band vil jeg si.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Rock, alternative rock, funk rock, funk metal, rap rock, pop rock. Kva sjanger folk puttar eit band i bryr meg fint lite. Personlig synest eg funk rock er det mest passande til RHCP. Pop er det ikkje. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Før så kan man vel si at de i størst grad var et funk-rockband. Nå er de vel nærmere plain rock. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Digger chili peppers En musikklasse for seg selv Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Hvis vi skal støtte oss på wikipedias definisjon av pop: (...)musikk som har en stil rettet mot bredest mulig publikum og aksepteres av de fleste. (...)ofte sett mye i media en kort periode, har kun noen få kjente sanger, for så å bli glemt. Av pop/rock-band og artister kan The Beatles, The Beach Boys, Madrugada, Audioslave, Toto og Bon Jovi nevnes. 1) Bredt publikum, aksepteres av de fleste? -check 2) I media i kortere perioder? -check (plateslipp eller konserter i Norge) 3) Noen få kjente sanger? -check (fansen er klart uenig her, men det store flertallet kan bare navnet på singlene. Face it.) 4) Kan Audioslave så kan RHCP. Pop. Eller hva med sjangeren "kjedelig"? Jeg støtter den. Endret 31. januar 2007 av JLa Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Red Hot Chili Peppers er noe for seg selv Funk/Pop/Rock ganske alternativt band vil jeg si.. 7841794[/snapback] Slenger meg på den Lenke til kommentar
Asstroll Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Red hot chili peppers = Musikk=) Lenke til kommentar
chitti91 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Ok, takk for svarene, selv om det var litt forskjellige meninger. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Wikipedia sier at sjangeren er Rock Alternative rock Funk rock Funk metal Rap rock All Music Guide sier at sjangeren er rock og at stilene er: Alternative Pop/ Rock Funk Metal College Rock Adult Alternative Pop/ Rock Rap-Rock Jeg sier at sjanger ikke er så viktig. Hvert band, hvert album og hver låt er unik. Sjangerproblematikken er å finne fellestrekk mellom ulike låter, album og band/artister for så å båssette dem slik at festivaler, radiostasjoner, grupperinger osv kan finne "sin" musikk. Det er i og for seg greit, men det gjelder å ikke overfokusere på emnet. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Hvis vi skal støtte oss på wikipedias definisjon av pop: (...)musikk som har en stil rettet mot bredest mulig publikum og aksepteres av de fleste. (...)ofte sett mye i media en kort periode, har kun noen få kjente sanger, for så å bli glemt. Av pop/rock-band og artister kan The Beatles, The Beach Boys, Madrugada, Audioslave, Toto og Bon Jovi nevnes. 1) Bredt publikum, aksepteres av de fleste? -check 2) I media i kortere perioder? -check (plateslipp eller konserter i Norge) 3) Noen få kjente sanger? -check (fansen er klart uenig her, men det store flertallet kan bare navnet på singlene. Face it.) 4) Kan Audioslave så kan RHCP. Pop. Eller hva med sjangeren "kjedelig"? Jeg støtter den. 7842404[/snapback] Rock is a form of popular music with a prominent vocal melody accompanied by [[electric guitar]uitar]], and drums. Many styles of rock music also use keyboard instruments such as organ, piano, or synthesizers. Rock music usually has a strong back beat. Prominent vokal: Check Elektrisk gitar: Check Trommer: Check Keyboard: Check Å definere ein sjanger er nesten umogleg. Lenke til kommentar
SCV Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 er vell bare fordi det har komt så jævlig mange kategorier og sub kategorier det 10 siste åra. for 10 år siden hadde det vert Rock Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Jeg blir like overrasket hver gang noen klarer å si at RHCP er "funk metal". Fjollerier og tull. RHCP har intet felles med metal i det hele tatt. Men funk er det. Tror det mest aksepterte er funk rock eller pop rock, noe jeg for så vidt er enig i. Lenke til kommentar
SCV Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 godt sagt nyhus. Men mener fortsatt at det er altfor mange jævla kategorier i musikkverdenen. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Det blir hva du gjør det til selv. Noen klarer seg med rock, electronica, rap og country. Andre klarer seg med martial music, death trance, polsk polka, popnoise, love metal osv osv. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Må vel først definere "støy" fra "musikk", for å finne ut om man virkelig kan kalle alt som havner på binært-medium for musikk (gjelder ikke RHCP) Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Hehe, før vi lar dette spore helt av i en sjangerdebatt ikke relatert til Red Hot Chili Peppers, tenker jeg vi sier at vi fortsetter i Musikkafeen eller noe... Okei? Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) er vell bare fordi det har komt så jævlig mange kategorier og sub kategorier det 10 siste åra. for 10 år siden hadde det vert Rock Sånn har det vært i lang tid, men mest av akademiske årsaker. FRS gjør som de fleste store kjeder, de unngår sjangere så godt som mulig. På den måten finner folk flest lettest frem i katalogen, selv om noen alltid reagerer på at noe er kategorisert under pop og ikke hardrock. edit: Mer relatert til RHCP, en gang i tiden var de jo på det nivået at Kiedis våget seg frempå med kritikk av Patton og FNM som han mente var kopister Endret 1. februar 2007 av Kowalski Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå