Passasjer Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Må jeg nå ta et helt år om igjen, om jeg ikke klarer å forbedre karakteren? Lenke til kommentar
EDB Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Trenger vel bare å ta en eksamen? Eller strøk du bare 1. termin? Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Trenger vel bare å ta en eksamen? Eller strøk du bare 1. termin? 7841861[/snapback] Jeg strøk kun i første termin, håper på å forbedre meg. Men sett at det ikke går? Lenke til kommentar
EDB Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Snakk med læreren din da, spør hva du må gjøre for å stå. Om du ikke står kan du bare ta 2FY-eksamen, om du ikke vil bruke et år til. Lenke til kommentar
Iril Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Du må rett og slett jobbe for å stå til sommeren.. Hvis du ikke står i faget kan du håpe på å komme opp i eksamen sånn at du har enda et forsøk på å stå.. Hvis du enda ikke står så må du ta det året etter.. Om du må ta et friår for å gjøre det kommer litt ann på hva du skal til neste år.. Skal du studere på universitetet må du ta et fri år siden du ikke har generell studie kompetangse.. Men hvis du skal gå på privat høyskole kan du få utsettelse, dvs at du må ta eksamen innen et halv år.. Hvis du skal i millitæret eller noe sånt så kan du ta eksamen i løpet av det året... :!: Lenke til kommentar
EDB Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Han går jo sannsynligvis i VK1 nå. 2FY og 1989-modell tyder på det. Så han kan melde seg opp til eksamen til jul om han vil det. Lenke til kommentar
Iril Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Æsj hva det er da du syter etter Har jo god tid da Lenke til kommentar
EDB Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Tok selv eksamen i 2FY før jul. Om det er ståkarakter du sikter etter skal det mye til å ikke få det på en slik muntlig eksamen. Skal sies at jeg tok den for å få fri til neste år, og ikke fordi jeg har strøket. Lenke til kommentar
BåGan Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 jeg var blant de uheldige som strøk på nynorsk eksamen i år.. Går VK2 Påbygg.. Var innom skolen idag og fikk sendt av gårde klage, så jeg får håpe på det beste.. Men finner ikke noe info noen steder åssen dette vil bli med søking? Får jeg ikke lov til å søke videre? Eller havner jeg på bunnen av de som søker? Eller hva? Lenke til kommentar
VikingF Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) jeg var blant de uheldige som strøk på nynorsk eksamen i år.. Går VK2 Påbygg..Var innom skolen idag og fikk sendt av gårde klage, så jeg får håpe på det beste.. Men finner ikke noe info noen steder åssen dette vil bli med søking? Får jeg ikke lov til å søke videre? Eller havner jeg på bunnen av de som søker? Eller hva? 8948753[/snapback] Søknaden din vil ikke bli vurdert i det hele tatt før du kan dokumentere generell studiekompetanse, og generell studiekompetanse får du ikke før du har bestått alle fag + de eksamnene du er tatt ut i. Endret 29. juni 2007 av VikingF Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 jeg var blant de uheldige som strøk på nynorsk eksamen i år.. Går VK2 Påbygg..Var innom skolen idag og fikk sendt av gårde klage, så jeg får håpe på det beste.. Men finner ikke noe info noen steder åssen dette vil bli med søking? Får jeg ikke lov til å søke videre? Eller havner jeg på bunnen av de som søker? Eller hva? 8948753[/snapback] Jeg gjorde det samme da jeg gikk VK2, men da vanlig allmenne fag. Jeg dro på privatiskontoret her i Trondheim og meldte meg opp til privatisteksamen jeg tok våren etter. Da fikk jeg tilsendt et kompetansebevis som ser ut som det kompetansebeviset du fikk på avslutninga. Når du har begge kompetansebevisene sender du begge (originalene) inn til din videregående skole og ber om utskrift av vitnemål. Når du har vitnemålet i hånda, og ikke en rekke kompetansebevis, så har du generell studiekompetanse og kan søke videre Lenke til kommentar
IsMedSjoko Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Lurer på om man kommer inn på høgskole - forkurs ingeniør hvis man har strøket i ett fag på vk1 elektronikk? strøk både på eksamen og i selve elektronikk-faget, så fikk bare tilsendt et kompetansebevis og ikke et vitnemål.. Jeg er klar over at søknadsfrist er gått ut for flere måneder siden, men har fått vite at det er mulig å ettersøke. Noen som vet om jeg er kvalifisert til å gå forkurs ingeniør? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Forkurs er ikke en høyskolelinje direkte så det er ikke krav om studiekompetanse for å ta det nei. De kravene jeg har sett er som regel bare fullført VK1 etc mener jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå