Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Strøk i fysikk 2FY - Hva skjer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må rett og slett jobbe for å stå til sommeren.. Hvis du ikke står i faget kan du håpe på å komme opp i eksamen sånn at du har enda et forsøk på å stå.. Hvis du enda ikke står så må du ta det året etter..

Om du må ta et friår for å gjøre det kommer litt ann på hva du skal til neste år.. Skal du studere på universitetet må du ta et fri år siden du ikke har generell studie kompetangse.. Men hvis du skal gå på privat høyskole kan du få utsettelse, dvs at du må ta eksamen innen et halv år.. Hvis du skal i millitæret eller noe sånt så kan du ta eksamen i løpet av det året... :!:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

jeg var blant de uheldige som strøk på nynorsk eksamen i år.. Går VK2 Påbygg..

Var innom skolen idag og fikk sendt av gårde klage, så jeg får håpe på det beste..

Men finner ikke noe info noen steder åssen dette vil bli med søking? Får jeg ikke lov til å søke videre? Eller havner jeg på bunnen av de som søker? Eller hva?

Lenke til kommentar

Var innom skolen idag og fikk sendt av gårde klage, så jeg får håpe på det beste..

Men finner ikke noe info noen steder åssen dette vil bli med søking? Får jeg ikke lov til å søke videre? Eller havner jeg på bunnen av de som søker? Eller hva?

8948753[/snapback]

Søknaden din vil ikke bli vurdert i det hele tatt før du kan dokumentere generell studiekompetanse, og generell studiekompetanse får du ikke før du har bestått alle fag + de eksamnene du er tatt ut i.

Endret av VikingF
Lenke til kommentar

8948753[/snapback]

Jeg gjorde det samme da jeg gikk VK2, men da vanlig allmenne fag. Jeg dro på privatiskontoret her i Trondheim og meldte meg opp til privatisteksamen jeg tok våren etter. Da fikk jeg tilsendt et kompetansebevis som ser ut som det kompetansebeviset du fikk på avslutninga. Når du har begge kompetansebevisene sender du begge (originalene) inn til din videregående skole og ber om utskrift av vitnemål. Når du har vitnemålet i hånda, og ikke en rekke kompetansebevis, så har du generell studiekompetanse og kan søke videre :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lurer på om man kommer inn på høgskole - forkurs ingeniør hvis man har strøket i ett fag på vk1 elektronikk?

strøk både på eksamen og i selve elektronikk-faget, så fikk bare tilsendt et kompetansebevis og ikke et vitnemål..

Jeg er klar over at søknadsfrist er gått ut for flere måneder siden, men har fått vite at det er mulig å ettersøke.

Noen som vet om jeg er kvalifisert til å gå forkurs ingeniør?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...