Gjest medlem-117775 Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Skal kjøpe ekstern skjerm som jeg kan se film og tv på. Er en skjerm en skjerm, eller finnes det grunnleggende forskjeller på TV- og PC-skjermer? Kos Lenke til kommentar
Gjest medlem-117775 Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Fint om noen kan svare.......... Lenke til kommentar
mghogli Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Nå er jeg absolutt ingen ekspert på området, men det er absolutt forskjell på en TV-skjerm og en PC-skjerm. En vanlig TV skjerm (Ikke HD), har mye dårligere oppløsning enn en PC skjerm. Men hvis det uansett er film og serier skjermen skal brukes til, så kan du godt gå for en vanlig TV av noe slag. Skal du derimot bruke skjermen til spill eller andre applikasjoner som krever litt høy oppløsning, så vil jeg absolutt anbefale en PC-skjerm da spill og slikt ikke vil se spesielt bra ut på en vanlig TV. Kjøper du deg en HD-TV derimot, skal det være mulig å få oppløsninger opp mot det som er på en LCD PC skjerm. Som sagt, ingen ekspert på området, og andre må gjerne rette på det jeg nettopp sa Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Stemmer vel forsåvidt, er ingen ekspert jeg heller, men så lenge det er en hdtv som støtter 1:1 pixelmapping vil det se ut som en normal skjerm, om dog med noe lavere oppløsning hvis det ikke er en full-HD skjerm. Kjører selv en 27" lcdtv som pc-skjerm, med 1360x768 oppløsning, og funker helt fint til pc-bruk, både surfing og spilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå