Gå til innhold

Bildet fryser/lagger ekstremt-må reboote(8800GTX)

cdr

Anbefalte innlegg

Har akkurat satt opp en maskin, hvor alt gikk fullstendig smooth i 5-6 timer før den begynte å oppføre seg rart.

Alt fungerer som det skal utenfor spill, men når jeg starter opp WoW, tar det ikke mer enn ~10 min. før bildet fryser - det eneste som beveger seg på skjermen er musepekeren i spillet, som flytter seg en gang hvert femte sekund. Musikk o.l forsetter å spille, men jeg må reboote for å få gjort noe som helst.

Jeg bruker 2 skjermer, hvor jeg bruker den sekundære til å se dvd.

Specs:

HK - Asus P5W DH Deluxe

RAM - Corsair Dominator PC2-6400 1GBx2

CPU - Intel Core 2 Duo E6700

VGA - Asus 8800GTX

Kabinett - Thermaltake Kandalf "VA9000SWAD" Fulltower

Vanvittig frustrerende.

En annen ting jeg også reagerte litt på, var at skjermkortet ble utrolig varmt. Temperaturmåleren viste i 75-80 grader på det meste i går. Kabinettet var også temmelig opphetet i nærheten av skjermkortet - døra+bunnen.

I dag har jeg rett og slett tatt av døra, og det virker som kortet holder seg kjøligere - men hva hjelper vel det om spillet forsatt fryser :p.

Skjermkortet er plassert på den nest nederste portet på hovedkortet, så den er kun ett "spor" fra bunnen.

SmartDoctor-programmet til Asus sier at kortet mitt er "OK", så jeg aner ikke hva som kan være årsaken.

Takk for all evt. hjelp! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
stol ikke paa slike "doktorer" som sier det er ok..

hvis du har en god gammel vifte (slik man bruker om sommeren), proev aa sette den inn mot pc'en, da vil du faa avklart om det er et varme problem iallefall

7841635[/snapback]

Vel, man er da nødt til å stole på programvaren dems. Kan ikke tenke meg hvorfor programvaren dems ikke skal fungere.

Har heldigvis en vifte på loftet som jeg kan teste litt med.

Men jeg kan ikke fatte at det skal være temperatur som er problemet. Har massevis av vifter i kabinettet, og døra er åpen. Vifta på skjermkortet er dessuten kraftig og den har jo en egen utgang for utblåsning av varm luft

Takker for innspillet.

Lenke til kommentar
Har akkurat satt opp en maskin, hvor alt gikk fullstendig smooth i 5-6 timer før den begynte å oppføre seg rart.

Alt fungerer som det skal utenfor spill, men når jeg starter opp WoW, tar det ikke mer enn ~10 min. før bildet fryser - det eneste som beveger seg på skjermen er musepekeren i spillet, som flytter seg en gang hvert femte sekund. Musikk o.l forsetter å spille, men jeg må reboote for å få gjort noe som helst.

Specs:

HK - Asus P5W DH Deluxe

VGA - Asus 8800GTX

Vanvittig frustrerende.

En annen ting jeg også reagerte litt på, var at skjermkortet ble utrolig varmt. Temperaturmåleren viste i 75-80 grader på det meste i går. Kabinettet var også temmelig opphetet i nærheten av skjermkortet - døra+bunnen.

I dag har jeg rett og slett tatt av døra, og det virker som kortet holder seg kjøligere - men hva hjelper vel det om spillet forsatt fryser :p.

Skjermkortet er plassert på den nest nederste portet på hovedkortet, så den er kun ett "spor" fra bunnen.

SmartDoctor-programmet til Asus sier at kortet mitt er "OK", så jeg aner ikke hva som kan være årsaken.

Takk for all evt. hjelp!   :w00t:

7841374[/snapback]

prøv med 1 skjerm? hvor stor skjerm/tv-oppløsning har du? nyaste driverne da?( 97.92 )

Endret av apoligize
Lenke til kommentar

Formaterte PC'en like etter jeg laget tråden, og installerte alt fra scratch.

Maskinen har fungert feilfritt nå i 4 dager, men i dag begynte det igjen...

I WoW fryser bildet, og alt jeg ser er musepekeren som reagerer ubertregt - lyd og musikk forsetter å spille. Ved lasting av maps avslutter BF1942 seg etter bare noen sekunder.. Ting som fungerte 100% i går, funker ikke i dag. Hva er galt?

Får ikke lastet ned nye drivere fra asus, ettersom de har vaskedag der.

I helgen hendte det at lyden og bildet hakket i 5 sekunder, som om maskinen "vurderte" å klikke, men tok seg sammen igjen. Dette hendte rundt én gang i timen.

Har prøvd å bruke kun én skjerm, satt ned instillinger på skjermkortet etc, men ingenting hjelper. Noen som aner hva som er galt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har samme problem som deg.

Sliter du også med at maskina booter tregt? Bios menyen går tregt også hos meg. Og har akkurat samme problem med spill, som feks wow.

Jeg mistenker hovedkortet jeg. Men jeg er ikke sikker. Jeg skal sjekke og teste ut enda mer. Hva slags PSU har du? Jeg har en MIST 500watt, skulle tro den holder.

Kom med tilbakemelding om du finner en løsning, jeg skal gjøre likeså :thumbup:

Mitt oppsett:

Asus P5W DH Deluxe

XFX Geforce 8800GTX

Kingston PC6400 DDR2 1gbx2

Core2Duo E6600 2.4GHz

Mist 500W PSU

Endret av Pep
Lenke til kommentar

Specs:

HK - Asus P5W DH Deluxe

VGA - Asus 8800GTX

Vanvittig frustrerende.

Takk for all evt. hjelp!  :w00t:

7841374[/snapback]

Står skjermkortet i den nederste av to PCI-e slots?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...