ATWindsor Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Combine er vel ikke med enganng i "vanlige" HL, såvidt jeg kan huske. Det er jo såklart noe mer enn min korte oppsumering, men jeg synes å bare ikke forklare ting stort sett er et billig triks for å koke suppe på en historie som ikke inneholder mye. Du er enig i at om HL1 hadde vært en bok, så hadde den ikke akkurat hatt det man karakteriserer som en god historie? Spill derimot har mer enn bare historien å støtte seg til. Så for meg (og jeg mistenker de fleste andre), så er det alene langt fra nok. (det gjelder forsåvidt film også). AtW 7864970[/snapback] HL som bok hadde ikke had en god historie nei, men nå er spill og bok 2 forskjellige måter å fortelle på. Samt at HL som bok kunne vært bra om en forfatter som f.eks King hadde skrevet den, men det setter store krav til forfatteren uansett. Men kanskje best vi runder av her, for noe enig blir vi vel ikke, eller? 7865129[/snapback] Nei, enig blir vi nok ikke, poenget mitt i starten var vel egentlig at det er litt spesielt (dvs uvanlig) å tilegne historie så stor vekt i et spill, så det er kanskje ikke så overraskende at du er uenig med kåringen. AtW Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Må være enig med Bear fortsatt.. Max payne fks fenga meg veldig med historien og gjorde at jeg satt klistra til skjermen 24/7 og måtte bare komme videre, Geow ble jeg lei av med engang fordi det var bare hjernedød action uten noen spesiell historie... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Må være enig med Bear fortsatt.. Max payne fks fenga meg veldig med historien og gjorde at jeg satt klistra til skjermen 24/7 og måtte bare komme videre, Geow ble jeg lei av med engang fordi det var bare hjernedød action uten noen spesiell historie... 7865373[/snapback] Hjernedød action er som oftest det jeg setter mest pris på i spill. Historie, tja, det blir litt som med porno... Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Nei, enig blir vi nok ikke, poenget mitt i starten var vel egentlig at det er litt spesielt (dvs uvanlig) å tilegne historie så stor vekt i et spill, så det er kanskje ikke så overraskende at du er uenig med kåringen. AtW 7865213[/snapback] GoW som sagt utaler jeg meg ikke om fordi jeg har ikke spillet det, så det blir feil av meg å dømme det på noen måte. Men Oblivion har jeg spillet, og noen timer har det blitt, men historien fenger svært lite, gameplayet er så som så (likte faktisk bedre gameplayet i Mount&Blade) samt at jeg syntes det ble tregt til tider og eneste jeg følte Oblivion beviste var fin grafikk. TP derimot syntes jeg har fengende story, knakende godt gameplay, fin grafikk (artistisk sett), nydelige modeller og bare alt i alt et fengende spill, som fortjener en plass blant de 3 mer enn Oblivion. Min mening dog Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Det er lite som slår questene hos Dark Brotherhood og Thieves Guild i Oblivion. Synes de to questrekkene er vel verdt pengene alene, og inneholder noen meget minneverdige øyeblikk. Ellers er stemning alfa og omega i rollespill. Du kan si mye positivt om Mount & Blade, men det stiller ikke i samme liga, for å si det forsiktig. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Det er lite som slår questene hos Dark Brotherhood og Thieves Guild i Oblivion. Synes de to questrekkene er vel verdt pengene alene, og inneholder noen meget minneverdige øyeblikk. Ellers er stemning alfa og omega i rollespill. Du kan si mye positivt om Mount & Blade, men det stiller ikke i samme liga, for å si det forsiktig. 7868703[/snapback] Ja stemning er alfa og omega, og jeg fikk en mye bedre følelse i M&B av å ri mot en haug med villmenn/kvinner med hevet sverd med trofaste menn bak meg enn jeg fikk av ensom ridning og questing i Oblivion. Ble liksom aldri noe som tok helt av etter at første blaffet var over. Lenke til kommentar
Nikitta Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Jeg kan godt slakte halvdøde zombier gjennom 200 brett, bare historien fenger. Fenger historien, blir spillopplevelsen automatisk bra, i alle fall for min del. Men om et spill sier "slakt disse zombiene gjennom 200 brett" men ikke forteller meg hvorfor, ser jeg det som et hjernedødt spill uten motivasjon eller spillopplevelse til å fenge noe lengere enn til menyen. Er du min forsvundne tvilling? Okay, så styringen betyder også en del for mig, men ellers er jeg 100% enig med dig. Jeg blev også skuffet over Oblivion. Det fængede mig bare ikke. I morgen tager jeg ned og sælger det brugt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg