ATWindsor Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Spill er en kunstform, og hvis industrien skal vokse i en retning som ikke lar oss sitte igjen med "generic FPS nr. 7834", så må vi slutte å belønne halvhjertede forsøk som Gears. Du tenker på samme måte som "generic oppfølger av tidligere nintendo-suksess nr 7838? AtW 7847286[/snapback] Jeg nevnte ikke Nintendo med ett ord i hele det innlegget. Du nevnte zelda, som er en ny utgave i en lang spillserie. Poenget er at spill kan være bra selv om de ikke er "orginale". Bare fordi det er mange FPSer fra før, så betyr ikke det at en FPS ikke kan være et knakende godt spill. AtW Lenke til kommentar
EonoX Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Du nevnte zelda, som er en ny utgave i en lang spillserie. Poenget er at spill kan være bra selv om de ikke er "orginale". Bare fordi det er mange FPSer fra før, så betyr ikke det at en FPS ikke kan være et knakende godt spill. AtW 7847399[/snapback] Jeg sa heller ikke at FPS-spill ikke kan være bra. Jeg sa at vi ikke bør belønne spill som Gears of War, som ikke engang gjør et forsøk på hverken en original historie eller skikkelig dialog, karakterutvikling eller hva. Hvor mange måter kan man komme seg igjennom brettene til Gears på? En. Man kan velge "til høyre eller venstre" noen steder men de tar deg til samme sted. Man går rett frem, sitter halvparten av tiden i cover, spretter fram og skyter, og forstetter rett frem videre. I et spill som Zelda, krever det i det minste tankegang for å bevege seg fremover. Zelda er spill med karakterer, historie, gjennomtenkt godt skrevet dialog, variert gameplay og en stor, fri verden. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Husker jeg rett fikk TP lavere karakter hos gamer.no pga like banale tinger som i omtalen til gamespot. Bare at gamespot trakka i salaten da det trakk spillet 1.2 poeng. Man skal vel da og trekke Burning Crusade for at det bruker "foreldret" tekst? Og alle RPG spill som bruker tekst fremfor tale skal vel og da trekkes? Og omtalen til Oblivion her på gamer.no var jo et reisebrev som fortalte i bunn og grunn hvor vakert alt rundt var. Joda, var småplukk sa dere men det var ikke noe å trekke for. Nei jeg er opprikktig skuffet over denne avgjørelsen. Men det beviser vel bare atter en gang, at sporter et spill masse polygoner, HDR og gudanevethva av andre ting, får det 10/10 hos alle anmeldere. Lenke til kommentar
Yetipants Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg sa heller ikke at FPS-spill ikke kan være bra. Jeg sa at vi ikke bør belønne spill som Gears of War, som ikke engang gjør et forsøk på hverken en original historie eller skikkelig dialog, karakterutvikling eller hva. Hvor mange måter kan man komme seg igjennom brettene til Gears på? En. Man kan velge "til høyre eller venstre" noen steder men de tar deg til samme sted. Man går rett frem, sitter halvparten av tiden i cover, spretter fram og skyter, og forstetter rett frem videre. I et spill som Zelda, krever det i det minste tankegang for å bevege seg fremover. Zelda er spill med karakterer, historie, gjennomtenkt godt skrevet dialog, variert gameplay og en stor, fri verden. 7847561[/snapback] Hvis lineær vs. ikke-lineær progresjon i spill er det mest tungtveiende argumentet for om et spill er bra eller ikke, da er jeg med på argumentasjonen din. Men nå har det seg slik at akkurat det ikke er grunnen til at Gears of War er verdt en meget, meget god karakter, men snarere det at du ikke finner et mer velsmurt, gjennomtenkt og ikke minst fokusert actionspill på markedet i dag. For meg er det variasjonen, den eksemplariske spillmekanikken og mengden moro man har det mens man spiller som gjør at Gears absolutt fortjener en plass på pallen. Når det er sagt, er jeg også en av dem som savnet Twilight Princess, men oerhört kom med en forklaring på den situasjonen tidligere. Bear^: Noen argumenter for synet ditt hadde vært fint. Det at et bestemt utvalg spill deler en bestemt karakteristikk, betyr ikke automatisk at det er det eneste kriteriet som ble benyttet for å komme fram til utvalget. Å si "Jasså gitt, alle spillene i kategorien "beste spillopplevelse" hadde bokstaven S i navnet, mens bokstaven X ikke er representert i det hele tatt! Skandaløst!" holder like mye vann, slik jeg ser det. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Oblivion ble jeg veldig fort lei av. Var nydelig å vandre rundt i, oppdate ting etc. Men jeg ble fort lei av det, når quest X dukket opp med nærmest samme innhold som forrige quest. Samt at Oblivion så jo kliss lik uansett hvor du var. Syntes og at spillet ble veldig fort kjedelig og repetivt, og selv om det hadde timer med underholdning, klarte det ikke å fenge meg i det lange løp, og jeg la det fort vekk. Det syntes jeg ikke Zelda ga for fem flate øre samt at historien ble drevet fremover på en "must know" måte, men ble aldri noe press. Lenke til kommentar
patham Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Oblivion er ikke et bra spill (uten mod vel og merke) Zelda TP: satt jeg med i 7-8 timer i strekk og storkoste meg selv om det ikke hadde så fin grafikk. Må bare litt til og så skjer det noe mer så må du spille bare en 10 min til og sånn fortsetter det. Oblivion er det spillet i 2006 som var mest oppskrytt. Lenke til kommentar
LMH Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Skremmande at Oblivion havna på den lista. Techdemo I say, kjedelig techdemo! Lenke til kommentar
ttt Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Spelet fekk 10/10 på Gamer.no og har eit snitt på over 90% totalt. Så det er ingen tvil om at det er eit kjempespel. At du kan bli skremt av at spelet er på lista over fjorårets beste spel virker litt rart. Lenke til kommentar
Yetipants Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 En av kommentarene jeg leser oftest om Oblivion, er en variasjon på "det var skikkelig artig i begynnelsen, men jeg gikk lei etter hvert". Jeg sier ikke at det ikke er et gyldig ankepunkt; men dersom det er problem nummer én i spillet, rimer det dårlig å si at det var "fjorårets mest skuffende spill". Har gått litt lei det selv, men det tok godt over tredve timer. Jeg kan ikke si jeg er skuffa. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Er nesten så jeg synes at spillmagasinet.no's kåring er mye bedre.. Zelda TP er ikke den samme farsen om igjen, dette er noe helt nytt, dere som sier noe annet har vel ikke spillt de tidligere spillene.. PS: Oblivion er et knallspill.. Skjekka saveboken her om dagen.. 188 timer, faktisk.. Med en account Endret 1. februar 2007 av Haakon* Lenke til kommentar
Radial Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Alltid morsomt når en drøss folk skal fortelle andre hvor "feil" meningene deres er. Forsett sånn! (spiser popcorn videre...) Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Ser forøvrig det er svært delte meninger om Superman Returns. 1/10 hos Gamer og kåret til en av årets verste spill, mens PGNx gir det 9.1/10 og skriver Ganske enkelt, det fortjener ingen av karakterene! Supes Returns er ett litt under middels spill.. 4/10 er en rettferdig karakter. Ang beste spill 2006! Av alle spillene jeg prøvde i fjor var det ingen som ga meg en like ekstatisk, uforglemmelig, hektisk, rå spill opplevelse som Gears of War gjorde, så for meg er det uten tvil årets spill 2006! ... Og dette var kun min lille mening Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Alltid morsomt når en drøss folk skal fortelle andre hvor "feil" meningene deres er. Forsett sånn! (spiser popcorn videre...) 7853119[/snapback] Ja, å legge oblivion på topp 3 var feil Er enig om at det er vanvittig oppskrytt, og det lå vel litt i hjertet på de som la den der.. spiller heller superman returns for å si det sånn .. hehe :!: Lenke til kommentar
Diffidentia Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Oblivion hører jo helt klart hjemme blant topp 3. Men jeg frykter det faller litt for hypen, og ennå mer for at enkelte trenger lineære spill. Det er selvsagt ikke gjeldene for alle. Ta feks meg selv; jeg syns verken Final Fantasy-spillene eller MGS er noe tess, men det hindrer meg ikke fra å se at andre kan ha gode grunner til å like de. Over til Gears of War. Jeg har venner som ikke har tatt i FPS (3PS hvis du pirker), men som elsker GeoW. Dette er folk som helst spiller Risk (på brett) eller kabal. Så at noen syns det er for innholdsløst eller for lite nyskapende får stå for deres regning. Jeg gleder meg bare til GeoW2 og en fortsettelse av historien, for det er faktisk en historie, fortalt glimrende in-game istedet for gjennom timesvis med pre-rendered cut-scenes og haugevis av loading-screens. Zelda... Joda, et meget bra spill, men Zelda er nå engang Zelda. Det er faktisk faste oppskrifter her også. Men gameplayet sitter som smurt gang på gang. Hvis jeg skulle ha fått plass til det på topp 3 så måtte det ha vært istedet for SotC, men det har jeg ikke spilt så jeg kan egentlig ikke uttale meg om det. Hvis jeg skal si at jeg savnet noe så vil det nok bli Gothic 3. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 En av kommentarene jeg leser oftest om Oblivion, er en variasjon på "det var skikkelig artig i begynnelsen, men jeg gikk lei etter hvert". Jeg sier ikke at det ikke er et gyldig ankepunkt; men dersom det er problem nummer én i spillet, rimer det dårlig å si at det var "fjorårets mest skuffende spill". Har gått litt lei det selv, men det tok godt over tredve timer. Jeg kan ikke si jeg er skuffa. 7851227[/snapback] Oblivion er et klart godt spill, er ikke det, men all hyppen rundt det synes jeg er totalt ufortjent siden jeg ikke føler det gjør noe med sjangeren annet enn tilføye polygoner og HDR. Ellers føles det som det er gjort før. For å sammenligne litt teit, jeg koste meg mer med Mount &Blade enn jeg gjorde med Oblivion. M&B føltes bare mer nytt enn Oblivion gjorde, selv om de var i samme sjanger. Og det følte jeg og med TP, selv om det var gjort før, føltes alt så nytt og friskt. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg sa heller ikke at FPS-spill ikke kan være bra. Jeg sa at vi ikke bør belønne spill som Gears of War, som ikke engang gjør et forsøk på hverken en original historie eller skikkelig dialog, karakterutvikling eller hva. Hvor mange måter kan man komme seg igjennom brettene til Gears på? En. Man kan velge "til høyre eller venstre" noen steder men de tar deg til samme sted. [...] Zelda er spill med karakterer, historie, gjennomtenkt godt skrevet dialog, variert gameplay og en stor, fri verden. 7847561[/snapback] Jeg synes du er litt vel lettvint her, og selv om Tryggve har svart deg allerede, vil jeg ytterligere bemerke et par (beslektede) poenger. Først: Det er ikke slik at spill hvor du kan gjøre mye forskjellig nødvendigvis er bedre enn spill hvor du følger et forhåndsdefinert løp. Begge deler er fullstendig gyldige grunnkonsepter for et spill, med sine fordeler og ulemper. Dernest: Tilsvarende er det ikke slik at et spill med en utviklet historie nødvendigvis er bedre enn et spill uten historie overhodet. Igjen: Begge deler er fullstendig farbare veier for å skape noe verdifullt. Således er det neppe på grunn av historien i seg selv at Gears of War er så høyt skattet blant mange av oss. Historien selv er ... veltråkket mark, og avleveringen er kanskje underholdende, men ikke dermed nødvendigvis noe salgsargument. Gears of War er, på tross av sin noe grunnleggende setting, et spill som for det aller meste dreier seg om helt andre ting enn en spennende historie, og når alt dette "andre" er så suverent gjennomført, så er ikke historien noe savn. Man går rett frem, sitter halvparten av tiden i cover, spretter fram og skyter, og forstetter rett frem videre. I et spill som Zelda, krever det i det minste tankegang for å bevege seg fremover. 7847561[/snapback] Her vil jeg sette spørsmålstegn rundt hvor mye du har spilt Gears of War, og på hvilken vanskelighetsgrad. Selv på casual skal det en viss tankevirksomhet til, men å kalle insane-vanskelighetsgraden "uten tankegang" er i mine øyne rein uvitenhet. Lenke til kommentar
EonoX Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Dere misser poenget. Poenget mitt er at spill som Gears of War burde ikke skrikes høyt fra alle hustak at er det største som har skjedd spillindustrien siden Super Mario Bros. på NES, når det ærlig talt ikke er mer enn ENDA et skytespill som ikke gjør noe som helst hverken intelligent eller nytt (nei, jeg synes ikke det er mer enn hjernedød action). Og jeg har spilt igjennom Gears, til og med to ganger. En gang på casual alene og en gang co-op på hardcore. Jeg har sett på en kompis spille insane. Og det er et gøy spill, med utrolig grafikk, men det er aldri noe spesielt. Jeg mener at spillene som burde stå på topp i slike lister er spill som tar risker, som våger å gjøre noe nytt, som kanskje ikke har "teh uber grafix" men som i det minste ikke bare legger til en cover-knapp og kaller det revolusjonerende (ikke tilsiktet noen). Fortjener Zelda en plass på den listen etter mine standarder? Nei, kanskje ikke. Men det er langt mer fotjenende enn Gears of War. Men, meninger... Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Beste spillopplevelse Ghost Recon: Avanced Warfigther Beste onlineopplevelse Chromehounds, bedre lobbysystem skal man lete lenge etter! Beste sofaflerspiller Uno (XBLA) Verste spill Reservoir Dogs Beste interaksjonsdesign Guitar Hero Beste visuelle design Gears of War Beste lyddesign Gears of War Beste humor Cloning Clyde (XBLA) ÅRETS HYPE: Gears of War, hadde det ikke vært for all gratisreklamen så hadde ikke spillet solgt så bra. Jeg kan ærlig innrømme at jeg ikke har kjøpt Gears of War, jeg har heller ikke spilt det. Men jeg har sett noen spille det. Og det skiller seg ikke så vledig mye ut i forhold til andre skytespill. Call of Duty 3 er også et ekstremt godt gjennomført spill, men det hadde desverre noen bugs i begynnelsen og derfor har det ikke solgt like bra som Call of Duty 2 gjorde. Need For Speed: Carbon er det eneste bilspillet som jeg har kjøpt i år, så derfor vinner det prisen for..ja beste bilspill. Ghost Recpn: Advanced Warfighter kunne egentlig vunnet både for beste spillopplevelse og beste flerspiller. Men Chromehounds er bedre på det siste feltet. Prøv det så får du se! Endret 2. februar 2007 av stonhans Lenke til kommentar
lain Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Jeg mener at spillene som burde stå på topp i slike lister er spill som tar risker, som våger å gjøre noe nytt, som kanskje ikke har "teh uber grafix" men som i det minste ikke bare legger til en cover-knapp og kaller det revolusjonerende (ikke tilsiktet noen). Ikke enig, hjelper ikke om de tar risker om de ikke klarer å lage et spill med bra gameplay, det at det ser pent ut hjelper også. Uansett, jeg kunne tenkt meg å sett Red Orchestra blandt beste onlineopplevelse, dette spillet tar fps til et nytt nivå. Men igjen, folk har forskjellige meninger, og uansett hva gamer.no teamet kommer frem til, vil det være mange forum brukere som ikke er enige, og må fortelle dem hvor feil de tar. Screwed if you do, screwed if you dont. Lenke til kommentar
Radial Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 ÅRETS HYPE:Gears of War, hadde det ikke vært for all gratisreklamen så hadde ikke spillet solgt så bra. Så, et spill du ikke selv har prøvd kårer du til årets hype? Fin logikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg