Gå til innhold

Hvilket videokamera under 9000,- ?

Anbefalte innlegg

HEI!

Jeg er 15 år og skal til polen med klassen min!

Jeg har tenkt kjøpe et nytt videokamera, spørsmålet er bare hvilken jeg bør kjøpe ?

Og hvilken "type"?

Kameraet skal garantert brukes i ettertid til forskjellige filmer og andre events!

KRAV

1. Bør være billig (ikke over 9000)

2. Kvalitet

3. Brukervennlig

4. harddisk eller tape, hva er best? og hvorfor?

5. Størrelse

6. Batteritid

7. Programvaren som følger, evnt: redigerings prog.

Har du forslag skriv her eller send mail [email protected]

Hilsen Joakim :)

Endret av overlay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg ville også kikka litt på Sony PD X10 (er litt usikker på akkurat det navnet, men utifra min hukommelse var det riktig) eller Sony PD 100. Disse får du kjøpt brukt, hvis du gidder å lete litt, til godt under 9000 kr. Fordelen er at de er mini DV/DV Cam-format, og er halvproffesjonelle, har 3CCD, har gode innebygde mikrofoner, samt mulighet for tilkobling for XLR-mic. Dessuten er det tross alt Sony, som jeg vil si er ledende innen kvalitet (her er nok mange uenige med meg, men den diskusjonen kan vi ta en annen gang).

Lenke til kommentar
Jeg ville også kikka litt på Sony PD X10 (er litt usikker på akkurat det navnet, men utifra min hukommelse var det riktig) eller Sony PD 100. Disse får du kjøpt brukt, hvis du gidder å lete litt, til godt under 9000 kr. Fordelen er at de er mini DV/DV Cam-format, og er halvproffesjonelle, har 3CCD, har gode innebygde mikrofoner, samt mulighet for tilkobling for XLR-mic. Dessuten er det tross alt Sony, som jeg vil si er ledende innen kvalitet (her er nok mange uenige med meg, men den diskusjonen kan vi ta en annen gang).

7927970[/snapback]

Får man tak i et Sony PD100 (eller 150) til under 9000, og det er i god stand, så er det ingen grunn til å nøle. Skal du ha et nytt kamera, får du nok ikke bedre til under 9000 enn Panasonic GS500 (samme om kameraet heter Sony eller noe annet :p ). Til under 10.000 er det Panasonic som er ledende innen kvalitet i øyeblikket. Over 15.000 er jeg enig med Kimbara... der er nok Sony et hestehode foran.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...