Gå til innhold

HP 6000-serie problemer

Chocker

Anbefalte innlegg

Vil nok tru at mange har postet lignende saker, men nå har en del problemer endelig blitt kartlagt vedr HP 6000 serien.

Jeg har hatt 2 HP latoper de siste 4 mnd, og begge ganger kom feilen ved samme prossedyre.

Når jeg er ferdig å jobbe på webben, så lukker jeg alltid luka og lar maskinen gå i hvile eller dvale funksjon. I det jeg åpnet luka igjen, oppstod disse feilene på begge maskinene.

Første gang sluttet enkelt tastaturet å virke, og hovedkortet måtte byttes.

Jeg fikk straks en ny laptop, da den kun var brukt i 3 dager, eller nermere 15 timer.

Fikk meg så en DV6060, og den fungerte i nesten 3 mnd, helt til en feil oppstod med at wirelessen forsvant helt etter å ta maskinen opp fra hvilemodus.

Kortet fantes ikke mere, og wireless assistenten fungerte ikke heller.

Etter en analyse hos infocare, fant de ut at hovedkortet også måtte byttes på denne modellen.

HP support gir meg da masse extra info om 6000 serien, da jeg allerede visste mer enn kunder flest.

De sjekket opp med support og service i 2 land, og fikk bekreftet at disse modellene faktisk strømmer inn med lignende feil...men de har aldri fått helt konkret bevis på hva som forårsaket dette.

En kominasjon er jo når man lukker luke, og kanskje tar ut strømledningen for å sette laptopen et annet sted så lenge. Det har jo jeg gjort nesten hver gang jeg lar maskinen hvile.

Tar man da ut kontakten på maskinen før selve støpselet taes ut, så er det via HP mulig en kombinert feil sammen med modusene.

De sier også følgende:

Skaffer du deg en HP, så BØR man også gå rett til HP support sidene, og laste ned nyeste Bios oppdatering. De mener dette vil hindre slike feil i fremtiden.

Ikke vet jeg helt om dette stemmer, men jeg har ivertfall fulgt deres rettningslinjer, og samtidig fått en veldig bra serviceavtale i fremtiden.

Noen som har vært utfor noe lignende eller kanskje akkurat det samme?

Hadde vært morsomt å høre, fikk jo vite via HP at disse modellene er det solgt ENORMT mange av.

Legg gjerne ved deres modeller her, og de feil dere evt har eller har hatt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Eg har ein HP Compaq nx6325. Og nesten kvar gong eg skal "våkne" han etter dvale så kjem det først sånn "boot" screen der han går ut av dvale, men så er det svart skjerm. Ingenting på tastatur funker, men det som funker er å trykke den "skjermknappen" som gjer at han legg seg i dvale igjen, for så å våkne han opp og da funker han.. Litt knotete forklart.. Er kjedeleg, men orker ikkje å sende han på reprasjon igjen, sidan han nettopp var inne for pixelfeil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...