Gå til innhold

Wii spill med BRA grafikk? Hadde det vært bra?


LucarioX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Akuurat det jeg mener, at med mer kraft så kunne de gode spillutviklerne ha gjort verdnen mer levende, ikke nødvendigvis mer fotorealistisk, men mer av allt, mer "fylde/liv".

 

Nå vet jeg ikke hva nintendo tjener på hver maskin, og man får trossallt en 360 premium for kun 100kr mer enn enn wii på elkjøp, og Wiimoten kan ikke dekke for den summen, så hvis nintendo hadde tatt litt mindre i lomma selv så kunne vi  hatt i pose og sekk.

7843285[/snapback]

 

Det er forskjell på Elkjøp sine priser og Nintedo sine. X360 kom ut et år før Wii, så det er en selvfølge at den har hatt flere pricedrops. Men p.g.a. billigere komponenter, og en innledende oppblåst pris, kommer nok Wii til å ha flere pricedrops enn X360 i løpet av sin levetid.

 

Når det kommer til innlevelse er vel strengt tatt Wiimoten 100 ganger bedre enn en tradisjonell kontroll

 

Egg-sack-ly. Ordentlig innlevelse får man når man fysiskt manipulerer ting i spillet. Wiimoten er det nærmeste man har kommet til nå.

Endret av Bakkland
Lenke til kommentar

Greit litt vanskelig den der kanskje, skal prøve å forklare: mange konsoller, eldre og nyere har åpninger som man kan putte ledningen til en håndkontroller i. Hvis man lagde en ny kontroll kunne mann vell rent teknisk sett fått til det samme som ved å lage en helt ny konsoll og selge en ny kontroll med den?

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke jeg gidder å prøve å skjønne hva du vil fram til engang. Sorry.

7843374[/snapback]

 

Han har et lite poeng. Peripherals er VELDIG sjeldent suksessrike, og hvis de ikke gis bort kommer aldri nok folk til å kjøpe spill som kun kan spilles med de.

 

Sett at MS eller Sony gir ut en 'Wiimote', som blir kjøpt av en prosentandel av konsolleierne. Da har de akkurat splittet brukergruppen, som fører til mindre salg av produkter som er eksklusive til kontrollern. De fleste utgivere vil nok utvikle spill som kan kjøpes av flest mulig brukere, så derfor ignorerer de 'Wiimoten'.

Lenke til kommentar

Gt pro series var sikkert rushet ja, men seriøst grafikken der kan ikke unnskyldes av det, hvor har de funnet den grafikkmotoren til den? uansett hvor mye man hadde rushet et spill til ps3 eller 360 så hadde man ikke fått så dårlig grafikk.

 

Men tilbake til sånn delvis topic, Mer kraft ville ha gjort wii bedre, det er vel ikke et spørsmål om det?

Wii klarer seg idag, men er det nok juice i den for å vare i 4-5år? vil ikke spriket bli for stort ifra resten?

Kan det ikke hende at kraften begrenser mulighetene for å utviklet innovativt og sprennende gameplay i lengden?

 

Og det jeg mente om teknologien i kontrollern, var at de tar blod pris for en så simpel maskin, både hw og kontroller. for 2600 så burde de kunne ha hatt mer juice.

Lenke til kommentar
Greit litt vanskelig den der kanskje, skal prøve å forklare: mange konsoller, eldre og nyere har åpninger som man kan putte ledningen til en håndkontroller i. Hvis man lagde en ny kontroll kunne mann vell rent teknisk sett fått til det samme som ved å lage en helt ny konsoll og selge en ny kontroll med den?

7843408[/snapback]

 

Og hensikten skulle være? Hvis det kommer en wiimote til 360 måtte jo for det første spillene være laget for å bruke den. Som posten over sier, det er ikke noe vits i å lage et nytt kontroll oppsett hvis ikke alle får tatt del i det. Litt forskjell på å sikte i zelda og gears. De sikte metodene går ikke omhverandre. F.eks. Men det er sikkert rent teknisk mulig å gi ut en slags sensorbar og opplegg til 360 og, men jeg ser ikke helt nytteverdien i det, midt i konsollens liv. Det er vel derfor man venter til neste generasjon med å implementere helt nye kontroll metoder.

Lenke til kommentar

Bear, vær så snill å les innlegget mitt en gang til :roll: er en grunn til at jeg la " " rundt virkelig. Poenget var, grafikk, om bruk riktig, vil gjøre ett spill bedre ved at det fenger spilleren og gjør at han lettere lever seg inn i spillet. Dette stopper derimot ikke gode spill fra å ha dårlig grafikk, men det hjelper ikke dårlige spill å ha bra grafikk, det er ingenting å leve seg inn i.

 

Jeg brukte faktisk zelda som eksempel fordi det har bra grafikk, artistisk sett. Polygoner og shadere og slikt kan jeg personlig lite om, og bryr meg også heller lite. Zelda SER bra ut, for øyet, og det er det jeg bryr meg om.

Lenke til kommentar

Så du står altså i stua å spiller Wii tennis enda ? Alene også ? Fremfor å spille noen av de utallige demoene av spill man kan laste ned gratis over Live f.eks ?

7843460[/snapback]

 

:D You bet. Alene også. Er spillet bra har det ofte holbarhet lenger enn en måned. Men der er kanskje der HD grafikken viser litt av sin svakhet. Det ser pent ut men man blir lei av spillet etter et par uker?

Lenke til kommentar
Jau, men når eit bilete på 400*225 blir strekt på ein skjerm som køyrer f.eks 1368*768 så vil det sjølvsagt blir ubrukeleg. Det skjøner vel du og ?

7841423[/snapback]

 

uhm. Det var heller ikke poenget.

 

Trådstarter trodde ikke Wii kunne vise bedre grafikk enn det den gjør nå, siden den ikke har HD. Poenget var at oppløsningen ikke er grunnen til at Wii-spill ikke er penere enn det de er, for om man feks hadde vist et GoW bilde på 480p hadde det fortsatt vært 10x så bra (teknisk) som det meste utgitt på Wii foreløpig.

 

Konklusjon: Mangelen på HD er ikke flaskehalsen som gjør at grafikken ikke er bedre enn den er i dag, men det er selvfølgelig en flaskehals som gjør at den ikke er LIKE skarp som på 360/PS3

Lenke til kommentar
Jeg har nesten vanskelig for å tro at du snakker sant. Wii tennis alene fremfor gratis demoer av Crackdown, GRAW 2, Lost Planet, Dead Rising, Saints Row, Viva Pinata osv osv. Og du har HDTV også ?

 

Da synes jeg virkelig du skal selge din 360.

7843576[/snapback]

 

Hehe, pent brukt HD dings selges :!: Ja det er mulig det bare er meg som er for gammel til å ha ADHD, men jeg greier å kose meg med et spill rimelig lenge tydeligvis. Akk ja, 360'n har vært papirvekt siden romjula nå, og siden jeg ikke får reisning av dead rising, GRAW, viva piñata eller lost planet får de bare ligge på live for andre til å laste ned. Saints row har jeg kjøpt for lenge siden. Men det er fremdeles ikke like morro som wii sports. Og ja da, HD tv har jeg. Verden er gal, eller hur ;)

Lenke til kommentar
Xbox 360 har ikke hatt noen pricedrops siden lansering. Den koster det samme i dag som den gjorde ved lansering. Kanskje heller mer faktisk.

7843470[/snapback]

 

Hmm ok. Sjekket Wikipedia, og du har rett i det. Men Wii kommer uansett til å få pricedrops oftere enn X360 og PS3. De kunne solgt Wii for 500 kr mindre, men de ble presset av de store kjedene i USA til å jacke opp prisen. Forventer at den er nede i 2000 eller mindre til høsten/vinteren.

 

Men uansett. Nok OT.

 

Som freke sier, HD, for meg, er mer novelty enn Wiimoten. Det er bare fantasien som stopper alle måtene kontrolleren kan brukes på, mens HD er HD, og vil alltid være det. Den gangen kommer når vi alle er vant til det, og ser etter andre verdier i spillene.

 

Verdier som de fleste Wii-spill har på det punktet.

Endret av Bakkland
Lenke til kommentar
Gt pro series var sikkert rushet ja, men seriøst grafikken der kan ikke unnskyldes av det, hvor har de funnet den grafikkmotoren til den? uansett hvor mye man hadde rushet et spill til ps3 eller 360 så hadde man ikke fått så dårlig grafikk.

 

Men tilbake til sånn delvis topic, Mer kraft ville ha gjort wii bedre, det er vel ikke et spørsmål om det?

Wii klarer seg idag, men er det nok juice i den for å vare i 4-5år? vil ikke spriket bli for stort ifra resten?

Kan det ikke hende at kraften begrenser mulighetene for å utviklet innovativt og sprennende gameplay i lengden?

 

Og det jeg mente om teknologien i kontrollern, var at de tar blod pris for en så simpel maskin, både hw og kontroller. for 2600 så burde de kunne ha hatt mer juice.

7843448[/snapback]

 

Jo, rush er årsaken. Spill som f.eks CoD3 og Red steel er og klare eksempler på rusha spill, bare at de er vel heller ikke noe særlig god kontrollmessig, de fungerer er ikke det, men de tar ikke bruk av Wiiens potensialer på det fulle. Jeg har bare CoD3 men de som har Red Steel sier det minst skulle hatt et halvt år ekstra i utvikling.

 

Men du oppfører deg som om GT Pro viser hva Wii kan klare, noe som er riv ruskende galt. TP f.eks er et NGC spill og ser ufattelig vakkert ut, kan vel tenke deg da hvordan det blir når man vet hvordan man utnytter Wiien bedre. GoW, som tok meget godt utnyttelse av X360, kom ikke før ca 1 år etter releasen. Selv om release spillene til boksen sporta brukbar grafikk, viste det ikke potensialet til konsollen, noe GoW gjorde. Men det kom senere. Ting tar tid, ikke døm grafikken etter rusha release titler, det blir bare feil.

 

Vet ikke om jeg er enig i at mer kraft ville gjort Wii bedre. Dere klager allerede over prisen til Wii, hva ville dere gjøre om Wii kom med grafikk tett under X360 (eller litt baketter) men kosta 1k mer? Joda, buhu, Wii er ALT for dyr, hva tenker Nintendo på?

 

Når det kommer til om Wii har nok juice til 4-5 år, ta et eksempel da, PS2. Hvor lenge har den vært på markedet? Og nå har utviklerne fått godt tak på den og, så man får se ufattelig visuelle gode spill til den. Med tanke på at Wii er i stand til bedre grafikk enn PS2, tror jeg nok den klarer noen år på markedet. Spørsmålet er heller, vil Wii øke etterspørselen etter innovative løsninger blant de andre konsollene? Det tror jeg, Sony klistra jo Sixaxis på en standard PSX kontroll for å mimicke Wiimoten, så det er klart at de andre ser at den lille Wiien biter godt fra seg.

 

I bun og grun kommer innovativt gameplay gjennom måten man opplever spillet på og ikke gjennom det visuelle (grafiske). Siden kontrollen definerer hvordan man opplever spillet, tror jeg at Wiimoten vil leve godt en god del år. Jeg kan f.eks ta Twilight Princess. Jeg har aldri innvolvert meg så mye i et spill før i mitt liv, og jeg hoyet godt da jeg spilte Ocarina of time i sin tid. Men jeg satte der, i en alder av 23 år, og svingte Wiimoten som et Master sword, frem og tilbake, opp og ned. Jeg levde meg sinnsvakt inn i spillet, på et plan ingen annen konsoll har klart å føre meg. Samt at jeg har blitt ufattelig sliten i tommelfeste etter buttonmashing, men jeg blir ikke sliten etter mange timer på Wiien. Jeg har spillet kanskje 12 timer i strekk, og det eneste jeg er er sliten i er hodet. Armen er det ingen ting galt med.

 

Wii's potensialet ligger ikke i rå kraft men innovativt gameplay og spennende løsninger. Minigame spill som Mario Party 8 (ufattelig, kan de ikke stoppe?) kan bidra med mye, samt Wario wood og Rayman Raving Rabits kan bevise at simpelt designe men innovativ spillmåte appelerer til ufattelig mange.

 

Og sist men ikke minst, prisen som du nevner. Husk at vi lever i Norge, som har en fin liten liste med lover og regler for alt, og avgifter på det minste. Konsollen er billig slik sett i andre land, men i Norge er den dyrere grunnet disse avgiftene og andre ting. Om du tar bort de 25% moms som er på den samt fjerner litt butikk fortjeneste ligger Wiien under 2k lappen, men den fremstår som mye dyrere fordi forhandlere skal ha sitt. Dog jeg synes du får mye for konsollen, da du får det mest innovative kontrollsystemet blant next gen konsollene, muligheter for å laste ned gamle spill, god støtte for bakoverkompatible GC spill +++. Det er mye i en Wii, er bare det at folk tror at ytelse er eneste gangbare valutta å regne ut etter.

 

Edit: Jensemann stakk innom.

Edit 2: Jensemanns bror stakk og innom

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Var ikke GT Pro et spill utgitt på NGC (i japan) som floppet helt?

I dag er det ingen spill som kan sies å være et "Wii" spill. Allt er mer eller mindre portet fra NGC og andre konsoller og lagt til Wiimote kontrollen.

Jeg tror Bear har gitt en god beskrivelse på Zelda TPs forbindelse til Wii.

 

Wii prisen har vært ganske turbulent og den kommer nok til å være det helt til markedet begynner å bli mettet. Se bare på Wiimote og Nunchuck prisene. Enkelte butikker som Elkjøp tar 549,- og 499,- for de to, mens andre butikker (flere lekebutikker faktisk) tar en mer realistisk pris som ligger på 399,- og 299,-

Når det gjelder Xbox 360 prisen så er Norge slik jeg har forstått fra utsagn på forumet kanskje billigst i hele verden på den maskinen.

 

Om Wii og PS3 salget går dårlig i dag så skylder jeg på spill utvalget. Skal banne på at både Wii og PS3 blir mye mer attraktiv når spill utvalget har fått tid til å blomstre. Hvem kjøper en konsoll når de ikke kommer til å spille på den?

 

Jeg tror begge de tidligere nevnte konsollene vil få både bedre grafikk og flere fristende titler.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Hva har det at vi lever i Norge med saken å gjøre ?

 

360 koster omtrent det samme i Norge som den gjør i Amerika og resten av Europa.

 

Det gjør ikke Wii. Wii er en skikkelig rip off her i forhold til resten av verden.

7844007[/snapback]

 

Du svarer deg selv på spørsmålet der. Mekanismene bak at ting blir dyrere i dette landet kontra andre er vel mange og intrikate.

Lenke til kommentar

bear^:

når du har hatt Wii'en i en lengre stund, vil man ikke gå lei av den stadig økende mengden av "partyspill" og andre spill som appelerer til uerfarne, og alle aldersgrupper, bli for simpelt? mer episke spill som zelda og mario, kommer jo ikke hverdag.

 

fps (og racer) spillene som kommer, vil jo se ut som sørpe i forhold til versjonene på de andre konsollene, Jeg tror det vil bli et savn til bedre grafikk og fysikk, og andre faktorer som størrelse på maps, og antall ting på skjermen.

For selve det å spille fps, virker ganske genialt på wii,

 

så vil man da kanskje miste fps og "simulator"/ "semisim" bilspill tilbudet på wii i forhold til de andre. og heller vil få en mengde halvgode og tynne, spill som er beregnet for "alle"

Lenke til kommentar

Alt er isåfall en rip off her iforhold til resten av verden!

Men, er som mange sier her.. Grafikk for meg, betyr svært lite.. Og, vil heller ha morsomt gameplay enn HD grafikk.. Og, som sagt er det veeeldig lenge siden jeg har hatt det så morsomt med en konsoll, som jeg hadde med Wii'en min og Zelda! Og, synes det sier sitt, når pappa kom til meg i går å spurte om vi kunne spille bowling på Wii igår!! Wii er en maskin for alle... Og, det er ikke til å komme bort ifra.. PS3 og 360 blir mer attraktivt for de vanlige gamerne.. Og, finnes jo ekstremt mange av dem også her.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...