Gå til innhold

Wii spill med BRA grafikk? Hadde det vært bra?


LucarioX

Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at folk ofte klager på grafikken i Wii spillene siden den er så "forrige gen"

 

Men hvordan tror dere spillene hadde blitt om utviklerne satset på grafikken til Wiien istedenfor "kontrollene"?

 

Hadde spillene blitt bedre og hadde maskinen klart å kjøre "bra" grafikk.

 

Diskuter!

Endret av Lyn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lagt merke til at folk ofte klager på grafikken i Wii spillene siden den er så "forrige gen"

 

Men hvordan tror dere spillene hadde blitt om utviklerne satset på grafikken til Wiien istedenfor "kontrollene"?

 

Hadde spillene blitt bedre og hadde maskinen klart å kjøre "bra" graafikk. Den har jo ikke HD grafikk...

 

Diskuter!

7840783[/snapback]

 

Det er ikke nødvendigvis enten eller.

 

De fleste utviklerne som har gitt ut spill i hittil til Wii har hverken satset på grafikk eller smart bruk av kontrollene, de har satset på å gi ut et rusha spill til release for å ri på hypen.

 

Om et halvt års tid regner jeg med vi vil se spill som både har flott grafikk og gode kontroller.

 

Hva mener du med HD-kommentaren din? HD betyr ikke bra grafikk, HD betyr høy oppløsning.

 

gears-of-war-20050518080230633-000.jpg

 

Har bildet over dårlig grafikk? De fleste vil si nei, enda oppløsningen er halvparten av det Wii klarer.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan folk sier at Nintendo har lagt "allt i kontrollerne" som om det var noen super avanserte bastards av kontrollere, de bruker jo relativt godt innkjørt teknologi, .

 

Jeg tror hvis Wii hadde hadde hd oppløsning og grafikkpower som hadde taklet en god del mer enn i dag, så hadde den vært mye bedre.

Og da mener jeg selvfølgelig med samme kontroller.

 

DE hadde ikke trengt å ha samme power som ps3 osv, men noe tilnærmet,

 

Det at det blir dyrere å lage spill, er nesten bra, for da slipper man at man får se slike ekle saker som "GT Pro Series",

Den hadde sikkert ikke trengt å koste mer heller, for man får jo en 360 core for mindre enn wii.

 

For å si det kort Nintendo kunne ha gitt oss både ipose og sekk. Og det ville ha vært awsome.

Endret av Power-Z
Lenke til kommentar

Tja, om Zelda hadde kommet med enda bedre grafikk hadde det blitt ett til dels bedre spill, ja. Så lenge denne forbedringen i grafikk var med på å dra spilleren inn i spillverdenen og gjøre den mer levende, "virkelig" og morsom å spille i.

 

Om ett bra spill, får bedre grafikk/lyd etc, blir det ett bedre spill. Det gjelder derimot ikke ett dårlig spill, det vil uansett være ett dårlig spill. Grafikk skal hjelpe med å få noen til å leve seg inn i spillet, men om spillet ikke er noe å leve seg inn i hjelper ikke det noe.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvordan folk sier at Nintendo har lagt "allt i kontrollerne" som om det var noen super avanserte bastards av kontrollere, de bruker jo relativt godt innkjørt teknologi, .

 

7843170[/snapback]

 

Ja vi har jo allerede i en årrekke spillt tennis ved å svinge selve kontrolleren. I dag er det vel rimelig nybrottsmark å bruke 8-10 knapper for å spille. Og å kunne ha armene 30 cm fra hverandre når vi spiller er jo også rimelig "old fashion". Skjøner ikke hva de mener jeg heller.

Lenke til kommentar

Se på traileren til god of war 2 på ps2, skremmende bra grafikk. Sammenligne denne grafikken med wii er interesangt.

 

Spørs om ikke Nintdento kunne tatt 20% ekstra markedandeler med en konsoll ala 360 på grafikken. Jeg håper inderlig for Nintendo sin del at de klarer og klemme ut like mye som de har gjort på ps2. Grafikken på wii per dags dato er sørgelig. Det som er rart er at Nintendo har hatt like lang tid på og lage ny maskin(nesten) som Sony, allikevell presenterer de noe såpass "svakt" resultat.

 

Wii har sports og Zelda, hva mer skal få oss til og kjøpe wii? For det må være spill!

Slik trenger det ikke nødnevndigvis være med ps3 og 360 da disse har bedre media muligheter. Spesielt som 360 nå får hd player addon.

 

Hvorfor kjøpe en 360 eller ps3 om du kunne fått Kontroll revlusjonen og grafikk/media pakken i en wii?

Lenke til kommentar
Se på traileren til god of war 2 på ps2, skremmende bra grafikk. Sammenligne denne grafikken med wii er interesangt.

 

Spørs om ikke Nintdento kunne tatt 20% ekstra markedandeler med en konsoll ala 360 på grafikken. Jeg håper inderlig for Nintendo sin del at de klarer og klemme ut like mye som de har gjort på ps2. Grafikken på wii per dags dato er sørgelig. Det som er rart er at Nintendo har hatt like lang tid på og lage ny maskin(nesten) som Sony, allikevell presenterer de noe såpass "svakt" resultat.

 

Wii har sports og Zelda, hva mer skal få oss til og kjøpe wii? For det må være spill!

Slik trenger det ikke nødnevndigvis være med ps3 og 360 da disse har bedre media muligheter. Spesielt som 360 nå får hd player addon.

 

Hvorfor kjøpe en 360 eller ps3 om du kunne fått Kontroll revlusjonen og grafikk/media pakken i en wii?

7843237[/snapback]

 

Du kan ikke bare dra alle spillene til Wii over en kam, og si 'Dårlig Grafikk'. Det er ikke Wii som har dårlig grafikk, det er spillene, og det er ikke så rart at de rusha launch-spillene har dårligere grafikk enn GoW2, som har vært i utvikling en god stund lengre enn de fleste Wii-spill.

 

Som sagt 1000 ganger før, vent til det kommer spill som er spesielt utviklet fra bunnen og opp til Wii, og som ikke er en rushjob.

Lenke til kommentar

Akuurat det jeg mener, at med mer kraft så kunne de gode spillutviklerne ha gjort verdnen mer levende, ikke nødvendigvis mer fotorealistisk, men mer av allt, mer "fylde/liv".

 

Nå vet jeg ikke hva nintendo tjener på hver maskin, og man får trossallt en 360 premium for kun 100kr mer enn enn wii på elkjøp, og Wiimoten kan ikke dekke for den summen, så hvis nintendo hadde tatt litt mindre i lomma selv så kunne vi hatt i pose og sekk.

Lenke til kommentar
Wii er ment som et bevis på at gameplay > grafikk.  Nintendo skal vise en bransje som stiller økende krav til hestekrefter at man trenger ikke HD, TeraFlops, og en milliard polygoner for å lage et bra spill.

7843239[/snapback]

 

Noe som viser seg å stemme. Jeg har 360 og "muligheten til å utnytte min HD TV fullt ut", men velger heller å dra en runde tennis eller slåball i wii sports. Er en stund siden 360 fikk æren av å kjøre ett spill i stua nå gitt. Så HD grafikk er en novelty som ikke varer i lengden.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvordan folk sier at Nintendo har lagt "allt i kontrollerne" som om det var noen super avanserte bastards av kontrollere, de bruker jo relativt godt innkjørt teknologi, .

 

Jeg tror hvis Wii hadde hadde hd oppløsning og grafikkpower som hadde taklet en god del mer enn i dag, så hadde den vært mye bedre.

Og da mener jeg selvfølgelig med samme kontroller.

 

DE hadde ikke trengt å ha samme power som ps3 osv, men noe tilnærmet,

 

Det at det blir dyrere å lage spill, er nesten bra, for da slipper man at man får se slike ekle saker som "GT Pro Series", 

Den hadde sikkert ikke trengt å koste mer heller, for man får jo en 360 core for mindre enn wii.

 

For å si det kort Nintendo kunne ha gitt oss både ipose og sekk. Og det ville ha vært awsome.

7843170[/snapback]

 

"slike ekle spill som GT Pro series" som du siterer der oppe, blir totalt feil da det er et rusha spill for å nå releasen. Skjer på alle konsoller og har ingen ting med potensialene til Wii å gjøre.

 

Er mye Nintendo kunne ha gjort men det betyr ikke at de .

 

Wiimoten er vel ikke akkurat innkjørt teknologi da den nettopp har kommet på markedet. At delene har vært tilgjengelig ja, men aldri plassert sammen i spillunderholdnings øyemed. Det at folk sier at Nintendo har lagt "alt" i kontrollen, er vel strengt tatt at de har brukt god tid på å finne opp en måte som fenger alle alders grupper, og det har de klart med Wii. Jeg tror heller ikke den målgruppen til Nintendo bryr seg så mye om 1 milliard ekstra tinger som de aldri bruker uansett, noe som var intensjonene til Wii, en enkel konsoll for alle. Det har de klart å levere.

 

Tja, om Zelda hadde kommet med enda bedre grafikk hadde det blitt ett til dels bedre spill, ja. Så lenge denne forbedringen i grafikk var med på å dra spilleren inn i spillverdenen og gjøre den mer levende, "virkelig" og morsom å spille i.

 

Om ett bra spill, får bedre grafikk/lyd etc, blir det ett bedre spill. Det gjelder derimot ikke ett dårlig spill, det vil uansett være ett dårlig spill. Grafikk skal hjelpe med å få noen til å leve seg inn i spillet, men om spillet ikke er noe å leve seg inn i hjelper ikke det noe.

7843172[/snapback]

 

Twilight Princess er et NGC spill, og er vakkert for den standarden. Et rent Zelda Wii spill er ikke kommet, men har vært under utvikling i vel et år. Twilight Princess var helt ferdig i 2005, men ble holdt tilbake samt at Wiimote ble inlemnet i spillet slik at det heller ble en release til Wii istede.

 

Jeg synes og at Twilight Princess er så artistisk nydelig (slo pusten mer utav meg enn Oblivion klarte) at det trenger ikke sporte milliarder polygoner, realistiske skygger og andre småting. Og bedre grafikk gjør ikke et spill automatisk til et bedre spill, det er mer enn som så som skal til.

 

Når det kommer til innlevelse er vel strengt tatt Wiimoten 100 ganger bedre enn en tradisjonell kontroll, da du bruker kjente bevegelser samt at innlevelsen blir forsterket for du får en slik følelse av at det er du som gjør det, utfører hendelsene og er i spillet. Den følelsen kan ikke uber duper grafikk klare, for uansett hvor fint det ser ut så sitter du pal på rumpen og knuser knotter til tykje tar deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...