Gå til innhold

er dette ett bra kurs for å lære VB?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg har tenkt til å ta ett kurs i VB.

Dette kurset:

http://www.microsoft.com/learning/syllabi/...2433afinal.mspx

er det noe å satse på eller?

Skal primært bruke det til macroer, både lage og feilsøke...

noen komentarer?

7840461[/snapback]

Ja, det er bra. Jeg har holdt det flere ganger og tilbakemeldingene om kurset har vært bra. Kurset er for helt nybegynnere, og i løpet av 5 dager blir det ganske avansert. Men for å ha noe nytte av det må du holde kunnskapen ved like.

Kurset er gammelt, deler av det er litt gammeldags og det inneholder noen småfeil (og dårlig kode), men med en oppegående kursholder opplyser om dette og fokuserer på de viktige delene...

Når du nevner makroer så går ikke kurset inn på utvikling av makroer for Office, men språket (VBA) ligner veldig på VBScript slik at du ihvertfall får en innføring i selve språket. Dessuten er VB ikke det samme som VBScript, men igjen kan du spørre kursholder om han vil prate litt om forskjellene.

Man blir ikke en god utvikler på 5 dager, men kan lære nok til å automatisere små oppgaver og forandre/videreutvikle script du finner på internett :)

Endret av jorn79
Lenke til kommentar

dette kurset er jo for Microsoft Visual Basic Scripting, og varer i 3 dager, ikke 5...

jeg kommer nok primært til å endre/feilsøke ting andre har laget, men også lage det selv...

men også lage verktøy for f.eks AD og lignende

btw, du skal vel ikke ha kurs i slutten av februar??

Lenke til kommentar
dette kurset er jo for Microsoft Visual Basic Scripting, og varer i 3 dager, ikke 5...

jeg kommer nok primært til å endre/feilsøke ting andre har laget, men også lage det selv...

men også lage verktøy for f.eks AD og lignende

btw, du skal vel ikke ha kurs i slutten av februar??

7844827[/snapback]

Det stemmer at det er 3 dager... Jeg som ikke var helt med ikveld :)

Jeg skal holde kurs i februar ja, men ikke noe VBS kurs... Til hvilket kurssenter skal du?

Endret av jorn79
Lenke til kommentar
det bør det, det koster jo 3,3k pr dag på kurset...

kanskje jeg ser deg der...

forrsten, vet du når på dagen kursene er?

7844974[/snapback]

Den uken VBS kurset går ser det ut til at jeg skal holde kurs i Sandefjord, så jeg er nok ikke der desverrre.

Vanlig tid er fra 9 til ~16. Ved bestilling skal du vel få en velkomstmail som forklarer praktiske detaljer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...