skylinepower Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 hei, fikk en pc i går eller dagen får det var en gammel en somj jeg skal case modde litt men så vil jeg ha ny på/av knapp hgva skal jeg gjøre for og få det til?` kan jeg bare ta og klippe de av og prøve eller er det noe "fasitt" på det? rekner med at noen av ledningene er på lysene så vi ser at den jobber men de trenger jeg ikke. men hva skal jeg gjøre for og få det til? Lenke til kommentar
moav Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Du trenger kun to ledninger. Hvis det ikke står noe på hovedkortet anbefaler jeg deg å prøve å finne manualen. Der står det hvilke pinner som er til power switch. eksempel Her ser du at av/på knappen er koblet mellom PWRBTN# og GND Resten av tjafset er til PC speaker, HDD LED, PWR LED og reset SW Endret 31. januar 2007 av moav Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 det er en gamel pc da så vet ike hva hk heter eller noe slikt prøvde og se igjenom platen som er selve på/av panelet om jeg så hvor de enkelte ledninger gikk hen Lenke til kommentar
moav Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 det er en gamel pc da så vet ike hva hk heter eller noe slikt prøvde og se igjenom platen som er selve på/av panelet om jeg så hvor de enkelte ledninger gikk hen 7840577[/snapback] Skru opp pc`en og les hva det står på hovedkortet. Da er det også "litt" lettere å trace ledninger Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 tok noen bilder kanskje noen dørlige bilder men jeg fant ikke noe hk navn hvis du ser nede ved siden av ram så ser dere noen pinner hva er de til? Lenke til kommentar
moav Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Det kretskortet med mikrobryteren er så lite at det skulle være mulig å finne ut av hvilke ledninger som går hvor. Tror kretsen ser ut noe sånn som dette: Ikke bry deg om tallnummerering. Endret 31. januar 2007 av moav Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 kan du forklare mere detaljert? Lenke til kommentar
moav Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Det er bare en spekulasjon på hvordan kretskortet kan være oppbygget, slik at du lettere kan trace deg fram til hvilke pinner som går hvor. NB! Mine pinne nummer er bare eksempler, er mest sannsynlig ikke slik det er koblet. Pinne 1 +pwr sw spenning som går via mikrobryteren, motstanden der er for å sikre at signalet ikke blir liggende flytende. Pinne 2 er +pwr sw return Pinne 3 HDD_LED spenning for å få lys dioden (LED1) til å lyse. Pinne 4 er jord Pinne 5 PWR_LED spenning for å få lys dioden (LED2) til å lyse. Pinne 6 er jord Pinne 7 vet jeg ikke, kan hende det felles jord eller kanskje noe med mikrobryteren å gjøre .....? NB vil igjen understreke at dette er bare vill gjetting, og at kretsen mest sannsynlig ikke ser helt lik ut. Endret 31. januar 2007 av moav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå