bredonorhall Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Heisan Har nettopp kjøpt et småpent (brukt) oppsett som jeg tenkte det kunne være artig å se hva jeg fikk ut av når det gjelder ytelse. Min PC. Er vel hva man kan beskrive som en avansert pc bruker, men har ikke drevet med overklokking før. Hvilke programmer er greit for en nybegynner her? Tenker da på måling av hastigheter på komponenter og fps i spill, men også for å overvåke stabiliteten på systemet og temperatur og hjelpemiddler for å tweake noen ekstra Mhz ut av komponentene. Kjører XP inntil videre, men skal over på Vista for å få fordelen av dx10. Skal også ha inn vannkjøling etterhvert. Takker for alle tips. Endret 31. januar 2007 av bredonorhall Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 greie programmer er Fraps: måle fps og lage logg, CPU-Z: lese av og dele systeminformasjon. OCCT: teste stabilitet på prosessoren, og Clockgen: klokke FSB fra windows CpuCool kan også være greit: leser temperaturer + + og selvfølgelig SuperPi for å måle prosessorytelse lykke til med klokkingen Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Prime95 er et annet program som fungerer som stabilitetstester. Ofte brukt av overklokkere Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Prime95 er et annet program som fungerer som stabilitetstester. Ofte brukt av overklokkere 7846895[/snapback] og orthos ,, bra pc du har btw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå