Gå til innhold

Problemer ved skanning, Epson Perfection V350

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har denne?

- jeg har anskaffet en, men sliter...

Er absulutt tilhørende i semi-amøtør gruppen når det gjelder instillinger osv,

og får ikke noe bra resultater av denne maskinen (både ved vanlig papirbilde skannimg og negativer)

Er det noen som har testet/brukt denne?

Endret av nyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder 35mm film vil du bare kunne forvente så som så resultater av dette grunnet en del begrensninger i hardware. (bla dårlig belysningsteknikk)

Det å scanne negativer er ikke noe enklere, og om jeg ville begynt å skyte med positivfilm fra nå av.

V350 er ingen dedikert filmscanner, men et kompromiss mellom dokument og bildescanner.

Lenke til kommentar

Har her lagt ved ett bilde jeg har skannet, som dere ser så er det nok ikke helt etter boka dette resultatet.

- men er det noen som kan si hva jeg skal endre i instillingene for å få det "pent".

(har forsøkt med litt forskjellige instillinger osv, får også samme resultat ved skanning av negativer.....)

Moderator; OK! Er tittelen bedre nå...jeg vet ikke helt hva jeg skal spørre etter, siden jeg faktisk ikke vet hva jeg skal gjøre....

post-52016-1170332896_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det ser absolutt ikke normalt ut, ville nesten tro det er noe feil på scanneren...

Jeg tenker da på alle "merkene/strekene" på himmelen, en scanner er ganske idiotsikker så de kan umulig være din feil at de er der.

Sånn ellers var vel bildet greit nok, litt overeksponert (det er kanskje orginalen også), men fargene ser fine ut (litt gult kanskje).

Endret av jvc1990
Lenke til kommentar

Hei

Ikke tenkt så mye på fargene osv.

Det er de forb.... stripene som kommer uansett hva jeg gjør.

Det er faktisk den andre skanneren jeg har av samme type, Epson ga meg ny siden den første også var slik, nå som nr to også lager samme striper har jeg vondt for å tro det er en hardware feil...

Litt skuffet over supporten til Epson, de brukte veeeeldig lang tid på ingen ting,

og når jeg maste fikk jeg bare ett DOA nummer og byttet maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...