Gå til innhold

70 grader HDD

metropol

Anbefalte innlegg

Jeg har et Arctic Cooling Silentium2 Miditower med to utsugningsvifter i bakkant. I tillegg har jeg en kraftig CPU vifte på Dual Core processoren og to vifter på min 350W Seasonic powersupply m/Aktiv PFC.

Allikevel viser harddisken (Western Digital 250GB S-ATA II 7200 RPM) 65-70 grader heite plussgrader ??

Hva er i ferd med å skje.

Intet støv, alle kabler på plass, god lufting rundt boksen osv. Alt har fungert bra frem til nå.

Kjører programmet HDHealt. Varslingsboksene popper opp konstant. Irriterende. :mad:

Endret av metropol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff, det var litt i høyeste laget.

Åpne kabinettet og kjenn på siden av disken med fingeren. Det er helt ok at det er varmt, men ikke så varmt at du svir fingeren om du holder den der i et helt sekund. Hvis temperaturen stemmer så skal du svi deg innen et sekund. Hvis temperaturen er lavere i virkeligheten enn det programmet viser så skal du kunne holde fingeren der i godt over 1 sekund uten å svi deg. Hvis temperaturen er under ca 45'C så skal du kunne holde fingeren der så lenge som du bare vil uten å svi deg.

Forhåpentligvis finner du ut at programmet viser feil temperatur.

Lenke til kommentar

Alle programmene kommer trolig til å vise den samme temperaturen siden de bare leser av S.M.A.R.T.-verdien fra harddisken. Det er trolig sensoren som er defekt.

Siden du ikke har noen problemer med å holde fingeren på harddisken er det bare å ignorere temperaturen som programmene oppgir. Se om det er mulig å slå av varsling om høy temperatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...