Kiman™ Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Hva er den offisielle størrelsen på visittkort? Vet det er enten 90mm x 50mm eller 85mm x 55 mm... Men etter å ha søkt litt rundt finner jeg ikke noe klart svar på dette Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Hva er den offisielle størrelsen på visittkort? Vet det er enten 90mm x 50mm eller 85mm x 55 mm... Men etter å ha søkt litt rundt finner jeg ikke noe klart svar på dette Aner ikke hva som er offisielt, men det er i hvert fall 85x55 på det jeg har tilgjengelig nå. Det er like stort som kreditt-kort, btw, noe som ikke er så dumt mtp å passe i lommebøker etc. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Blir vel en smaks-sak og litt med tanke på intensjonen med størrelsen. I alle år jeg har drevet med grafisk arbeid, har jeg holdt meg til 90x50mm - og slik vil det forbli. Det er visittkort"standarden" for meg, og som tilsynelatende er mest benyttet om jeg skal tolke haugen jeg har laget og mottat fra forbindelser. Grunnen til at det blir brukt ~85x55mm er nok for å passe inn i plastkort-lommer på vesker og lommebøker. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Er ofte lurt med visittkort av ustandard størrelse, slik at de stikker seg litt ut av bunken når noen får en haug med kort samtidig. Tips jeg fikk av et bildebyrå på en messe en gang. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Oki, takk, tror faktisk jeg går for 85x55 @Aetius: Hehe, var jo ikke dumt, men er litt kjipt når man får et visittkort som er så stort at det f.eks ikke går ned i lommeboka Lenke til kommentar
300D Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Oki, takk, tror faktisk jeg går for 85x55 @Aetius: Hehe, var jo ikke dumt, men er litt kjipt når man får et visittkort som er så stort at det f.eks ikke går ned i lommeboka 7840678[/snapback] Hei, jeg har jobbet som trykker i de siste 12 årene, og har sett mangt et visittkort gjennom årene. Tror nok ikke det finnes noen standard, alt er lov, men de fleste holder seg innen 4,5-6 cm i høyden, og 8-9,5 cm i bredden. Evt. omvendt hvis du skal ha stående kort. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 90x50 og 85x54. Sistnevnte er det "nye", men jeg synes 90x50 er lettest å jobbe med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå