Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Rart problem med tråløst nett på laptop

Anbefalte innlegg

Heisann.

Var akkurat borti et problem med at en laptop bruker plutselig mistet internettforbindelsen. Når man søker etter nett, så står det at den ikke finner noe, og at en må sjekke at ikke forbindelsen er deaktivert på noen måte. Men så logget jeg inn som Admin på maskinen, og da fant den nett med en gang. Logget tilbake som bruker med begrenset rettigheter, og fant ingenting fortsatt... Tilslutt satte jeg bruker med full rettigheter, og da ordnet det seg.

Hvor er det man kan endre rettighetene slik at det ikke er kun bruker med alle rettigheter som får bruke wlan? Hvis det i det hele tatt er noe slikt? :-) Og rart at det plutselig skjedde av seg selv at den datt ut av internett. Har sjekket om det er noen "snarvei-taster" som deaktiverer tråløs nettverket, men kan ikke se at det er noe slikt på maskinen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ingen som har peiling? :hrm: Nå har dette skjedd på flere maskiner her, faktisk 3 stk. Plutselig mister de tilkoblingen og finner ingen nettverk. Logger på som administrator, så fungerer det med en gang. Ga en bruker administrator rettigheter på kontoen sin, men fortsatt så falt at plutselig ut etter noen dager. Jeg logger meg inn på maskinen hans som admin, og da fungerte det med en gang.

Skjønner hvorfor dette skjer.... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...