AmaZe Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Hei. Alle filene mine på d: (80gb hdd) er blitt til .chk som file00001.chk og vidre.. hva skal jeg gjøre? prøver å kjøre scandisk men da spør den om jeg vil "convert files" å da sier den selv "no" ..ARGH :sad: hva skal jeg gjøre? HJELP.. 80gb stuff gone? _________________ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Msi KT4 Ultra xp2400+ @ xp2800+ (51C) 512mb twinmos cl 2 ram gf 4 Mx 460 @ 300/700 60gb western 7200 80gb maxtor 7200 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ [ Denne Melding var redigert av: AmaZe på 2002-12-01 17:06 ] Lenke til kommentar
Dings Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Hei! Jeg aner ikke hvorfor det du sier har skjedd, men er de de samme navnene som før? Altså, de heter det samme før filendelsen..? Da kan du vel kanskje bare endre filendelsen igjen? kanskje.. jeg har gjort dette før.. Hvis du vet at den og den filen har vært .mp3 så kan du kansje skrive .mp3 i stedet for .chk?.. Litt slit å gjøre det med alle filene da.. :sad: Hvilket OS har du? Lykke til! Mvh. Dings Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 .chk er (vanligvis) filer som scandisk har reddet, hvis pc'en/harddisken har stoppet mens filen har vært i bruk. Er alle filene på hele harddisken blitt om til .chk filer? eller bare noen? Hvis det bare er noen, kan dette altså være filer som har vært i bruk når PC'en har blitt slått av uten å bruke den vanlige "Start -> Avslutt" metoden. (strømbrudd f.eks) Lenke til kommentar
AmaZe Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 Hei igjen Nesten alle filene har blitt til .chk utenom mp3mappa (vet ikke hvorfor) har lakt ut et bilde for å gi derre en idê om hvordan det ser ut :sad: Hva skal jeg gjøre? OS: Winxp http://home.online.no/~nimoe/lan/bilder/d.JPG Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Hvorfor bruker du ikke bare System Restore!?!? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Umh, i ResourceKit'et til w2k (og kanskje xp?) følger det med et snedig lite program som kan sjekke alle typer filer, uavhengig av filnavnet (*.exe, *.jpg osv), og finne ut hvilket filtype det er. Helt genialt i ditt tilfelle, med mindre du har lyst å bruke en del tid på å rename filene. Men filstørrelsen burde jo også gi et hint om hva slags fil det er da :smile: Tips: Har Norton Utilities sin Unerease Wizard innstallert og den virker faktisk. Lenke til kommentar
AmaZe Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 Hei Hvor i System restore (xp) skal jeg trykke da? Det er bare "monitoring" og "turn of system restore" Skal teste Norton utilities Lenke til kommentar
z10an Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 "reddet" scandisk filer du kan prøve og rename de så får du gamle filer du har mistet.. men det jeg gjør er og slette demm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå