Gå til innhold

.chk filer???

AmaZe

Anbefalte innlegg

Hei.

Alle filene mine på d: (80gb hdd) er blitt til .chk

som file00001.chk og vidre..

hva skal jeg gjøre? prøver å kjøre scandisk men da spør den om jeg vil "convert files" å da sier den selv "no" ..ARGH :sad: hva skal jeg gjøre?

HJELP.. 80gb stuff gone?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Msi KT4 Ultra

xp2400+ @ xp2800+:D (51C)

512mb twinmos cl 2 ram

gf 4 Mx 460 @ 300/700 :eek:

60gb western 7200

80gb maxtor 7200

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

[ Denne Melding var redigert av: AmaZe på 2002-12-01 17:06 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg aner ikke hvorfor det du sier har skjedd, men er de de samme navnene som før? Altså, de heter det samme før filendelsen..? Da kan du vel kanskje bare endre filendelsen igjen? kanskje.. jeg har gjort dette før..

Hvis du vet at den og den filen har vært .mp3 så kan du kansje skrive .mp3 i stedet for .chk?.. Litt slit å gjøre det med alle filene da.. :sad:

Hvilket OS har du?

Lykke til!

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar

.chk er (vanligvis) filer som scandisk har reddet, hvis pc'en/harddisken har stoppet mens filen har vært i bruk.

Er alle filene på hele harddisken blitt om til .chk filer? eller bare noen?

Hvis det bare er noen, kan dette altså være filer som har vært i bruk når PC'en har blitt slått av uten å bruke den vanlige "Start -> Avslutt" metoden. (strømbrudd f.eks)

Lenke til kommentar

Umh, i ResourceKit'et til w2k (og kanskje xp?) følger det med et snedig lite program som kan sjekke alle typer filer, uavhengig av filnavnet (*.exe, *.jpg osv), og finne ut hvilket filtype det er. Helt genialt i ditt tilfelle, med mindre du har lyst å bruke en del tid på å rename filene. Men filstørrelsen burde jo også gi et hint om hva slags fil det er da :smile:

Tips: Har Norton Utilities sin Unerease Wizard innstallert og den virker faktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...