Mr.Karlsen Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Sanyo HD1 Er Sanyo HD1 Noe Bra? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Er hovedsaklig et stillbildekamera forkledt som et videokamera. Lagrer på minnekort, og både med tanke på bildekvalitet, og hvor lenge du kan filme, er det en meget dårlig løsning. Nei, velg et ordentlig videokamera du, helst med mini-DV for optimal kvalitet Lenke til kommentar
JPstoney Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Hei 77Bandit, there`s many places where you can test this camera "live" in the shop or from a web shop. "Touch and try" is always the best... @ Afseth: What is so "meget dårlig" with "hvor lenge du kan filme"? On a 4GB SD card you get 56 minutes in best HD-720p quality. Compared to the normal DV-60 tape that is 4 minutes less. Meget dårlig? On the soon available 8 and surely 16 GB you get even much more than on any tape (but of course more expensive for the moment). Stephan Lenke til kommentar
F1_4 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 I de tre JP butikkene jeg har vært i (Drammen, Oslo S, Akergaten) så har jeg ALDRI sett noen av kameraene (dSLR) hatt batteri i seg. Hvordan kan man "touch and try" hvis ikke kameraene har et batteri som er oppladet? Det er jo like nytt eller brukt selv om kameraet står i skapet spør du meg. Folk tar uansett på kameraet så en lading eller to på batterier kan vel ikke skade? I butikken vår har vi ALLTID oppladede batterier til kameraene slik at folk kan prøve ut før de kjøper. Jeg vet ikke hvor mange kunder jeg har hatt som har kommet i fra JP-butikken her i Drammen og til oss fordi de er lei av enten dårlig service eller fordi dere ikke har batterier i kameraene deres. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 @ Afseth: What is so "meget dårlig" with "hvor lenge du kan filme"? On a 4GB SD card you get 56 minutes in best HD-720p quality. Compared to the normal DV-60 tape that is 4 minutes less. Meget dårlig? On the soon available 8 and surely 16 GB you get even much more than on any tape (but of course more expensive for the moment).4GB koster mange ganger prisen av en mini-DV tape. Samtidig så er en mini-DV 13GB med data pr. time, mens et 4GB SD kort med en time har 4GB pr. time. Det sier seg selv at det er mer komprimert. Og når det i tillegg er HD-720p med høyere oppløsning enn vanlig DV opptak, så er det jo enda mer komprimert. Hvis man har tenkt å filme mer enn en time på en ferietur, så snakker du om å nesten overskride prisen på selve ferieturen bare på nok media for å lagre all filmen du vil ha? En 5-pack med mini-DV koster et par-tre hundrelapper, og har altså fem timer. Skal du kjøpe 5x4GB SD kort, så snakker vi en god del tusenlapper. Ellers har jeg kun sett 4GB med SDHC, og det står ikke noe sted i linken som trådstarter viser til at kameraet støtter dette formatet. Ellers skrytes det av at kameraet kan ta analoge opptak (!). Det forundrer meg en god del Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 I butikken vår har vi ALLTID oppladede batterier til kameraene slik at folk kan prøve ut før de kjøper. Jeg vet ikke hvor mange kunder jeg har hatt som har kommet i fra JP-butikken her i Drammen og til oss fordi de er lei av enten dårlig service eller fordi dere ikke har batterier i kameraene deres. Opplever selv kunder på rundtur i Oslo som blir overrasket over at vi faktisk har oppladede batterier til kameraene vi har til utstilling. Om vi snakker JP eller noen andre da, vil jeg ikke uttale meg om, men vil jo tro at de har vært borte i minst en JP butikk også (er en del av de i Oslo). Kanskje noen butikker har batterier om man spør, men vanlig kotyme burde være å sette inn et batteri når kunden ber om å få se på et spesifikt kamera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå