Gå til innhold

Ski Stunt Simulator, genialt 2d-spill! (Ala Elma)

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Steina her på forumet anbefalte meg å prøve dette spillet for noen mdn. siden. Har spilt det mye, og syns fortsatt det er et skikkelig bra spill. :green:

Du styrer en skiløper utfor en bakke med musen, når du ikke bruker tastaturet så kan du regulere veldig enkelt hvor høyt du skal hoppe og slikt. Kan være litt vanskelig i starten, men fryktelig moro når du får det til.

For de som har prøvd Elasto Mania, så er dette litt samme type spill. Lite og enkelt, men du må bare spille mer.

Spillet kan være litt ustabilt, hvertfall til meg. Det klikker en gang iblant og bruker veldig mye cpu kraft. Men det skal ikke være noe problem.

Replays kan man lagre, da blir det opprettet en liten fil i "saved"-mappen der spillet er installert, har dere noen bra så er det bare å dele. :)

Her laster du ned spillet.

Videoannonse
Annonse

Hehe.. editerer vekk intern humor :p

Fant det på nettet, samt en mappack som er verdt å teste ut etter man har spilt alle mapsene fra spillet så mange ganger at man er lei :p

Du har både streaming-gameplay video på følgende sider, samt key for å få spillet låst opp fra trail. :)

Linker: (Bedre enn øyvind sine :tease: )

Ski Stunt Simulator

Ski Stunt Simulator - Extreme (map pack)

Tips til dual-core brukere:

For å få dette spillet til å kjøre glatt, så må, iallfall jeg, deaktivere den ene kjernen på BEGGE prosessene den starter opp.

Dette gjelder 'skiStunt.TMP0' og 'skiStunt.exe'

Vanskelighetsgrad:

Dette spillet er vanskelig i starten.

Du kan stille på 'Bindings' på 'Setup' på hvor lett skiene faller av deg.

Replays:

Disse havner på X:\Programfiler\skiStunt\skiStunt\saved

Kjent problem:

Det er et problem som oppstår noen ganger, med at når du trykker 'space' for å restarte, så plutselig en "runde" så vil ikke figuren bevege på seg etter musen.

Trykker du 'space' igjen da for å restarte, så vil spillet henge, og du må ut i Task Manager.

Når du får denne feilen, trykk heller 'ESC', og trykk restart.

Dette vil fikse problemet.

Endret av Steina

Har hatt skistunt extreme installert på maskina mi i 2 år og det er ett av spillene jeg spiller når jeg har bare littegranne tid til å spille. har etterhvert blitt ganske god, men foretrekker nå kun å spille extreme varianten da denne har litt morsommere baner.

Edit: Og extreme varianten låser seg ikke, slik vanligutgaven hadde en lei tendens til å gjøre.

Endret av Rookie_NO
Tips til dual-core brukere:

For å få dette spillet til å kjøre glatt, så må, iallfall jeg, deaktivere den ene kjernen på BEGGE prosessene den starter opp.

Dette gjelder 'skiStunt.TMP0' og 'skiStunt.exe'

7839237[/snapback]

Kan du gi en litt mer "dypere" forklaring på hvordan man gjør dette?

Høyreklikk på startmenyen og trykk "Oppgavebehandling"\"Task Manager"

Eventuelt CTRL+ALT+DEL.

Gå på Prosesser, og finn de angitte prosessene, høyreklikk, "angi affinitet", fjern krysset ved CPU 0 så det bare står CPU 1 (det har ingen betydning om du bruker CPU 0 eller 1)

Dette må da skje ETTER at spillet har startet.

Det prosessor reiene skal altså bare få det til å "flyte" bedre?

Ikke fikse de stadige kræsjene spillet får?

Hos meg så flyter spillet helt fint med core 2 duo uten å slå av noen av prosessorene.

Men spillet stopper opp engang i blandt.. Men det hjelper å gå inn i Win og ventelitt. Så er det i gang igjen.

Foresten, jeg vil anbefale folk Toribash.

Er ett merkelig slosse spill, der man kan få til skikkelig stilige slag og spark.

Les litt om det på linken, og søk etter videoer på youtube for en idé om hvordan man kan få til en rekke forskjellige slag/spark/kast osv.

Endret av o(O)phus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...