Gå til innhold

Min nye harddisk streiker..:(

paradox

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpe meg en pc på komplett rett før helga. Når jeg satte den sammen på fredag fungerte selve maskinen fint. Men når jeg prøvde å legge inn XP ifra cd`en min så var det maange filer den ikke klarte å legge inn. Så jeg trodde først at det hadde noe med cd-stasonen min å gjøre. Så byttet jeg til cd-brenneren min. Akkurat samme feil. Så prøvde jeg å byttte IDE kabel, uten noe som helst forandring i resultatet. Så prøvde jeg å legge inn Linux Mandrake, ettet at jeg hadde delt opp harddisken i rette filsystem of partisjoner(med hjelp av en linux kyndig kamerat). Etter en liten stund så klarte den ikke å fortsette filoverføringen. Og vi prøvde det samme fra mine to cd-stasjonener, så prøvde vi ifra en av hans cd-brennere. Fungerte heller ikke. Etterpå prøvde jeg å legge inn Win 98, det gikk. Men jeg inne i windows klarte jeg omtrent ikke å åpne min "Min Datamaskin", og de gangene det gikk fikk jeg feilmeldinger. Jeg prøvde også å legge inn driveren til skjermkortet mitt, og da fikk jeg loadet instalasjonen, men lenger kom jeg ikke. Da ble det stopp, etter å ha prøvd dette og noen andre instalasjoner et par ganger. Så konkluderte jeg med at harddisken måtte være defekt, det må den jo være!

Var det jeg lurte på, hva annet kan det være?

Det var en Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM

- Special Edition 8MB cache WD800JB.

Tipper jeg må returnere den på mandag, om det ikke kan være noe annet da?

Har jeg forresten rett på retur?

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan bruker jeg WD diagnostics?

Kan jeg ifra den maskinen jeg sitter på nå laste ned

Data Lifeguard v10. og lage den disketten. For å så boote ifra den?

Kan du enkelt forklare meg hvordan jeg gjør det?

Litt grønn på dette omerådet...:smile:

Lenke til kommentar
Quote:

paradox skrev (2002-12-01 18:10):

Litt grønn på dette omerådet...:smile:

Kommer ann på hvor stort det er, Går det ikke på en diskette bruker du bare en cdrw plate.
Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-01 18:08, skrev Kjetil Lura:

Hvilken feilmeldinger får du når du prøver å legge inn winxp. Og kan du legge ut resten av systemet ditt? Har ikke tro på at det er disken din som er problemet. Winxp kan være vanskelig å få installert om du har dårlig ram brikker.

Når jeg legger inn winxp så kommer det opp "cant copy file" og den filen som ikke kan legges inn, det er da ganske mange som varierer i antall og type hver gang. Og jeg har prøvd flere cd-stasjoner.

Kan det virkelig være rammen?

Jeg har en stk:

TwinMOS PC2100 DDR-DIMM 512MB CL2.5

- Minne 184-P (for DDR-PC266MHz)

Håper noen kan fortelle meg hva som kan være galt!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-01 18:10, skrev paradox:

Du kjører programmet dlgdiag10.exe, det spør om en floppy som det skal skrive til. Så booter du fra floppyen og følger noen enkle instruksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...