Sandy84 Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Jeg har en Asus F3JA laptop. Denne har ein lei tendens til å gå opp i over 80 grader ved spilling. I tillegg bråker viften utrolig mye! Maskinen låser seg av og til også. Da står viften og jobber for fullt! Jeg har forsøkt å oppdatere bios på maskinen, men dette har ikke hjulpet! Noen som har noen tips?? Maskinen har: Intel core duo T2400 1,8 ghz 2 GB ram Ati radeon x1600 Windows Xp Pro. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Det er jo kanskje mulig at en vifte har gått i stykker da, hadde en laptop hvor den ene viften var gåen så kompenserte den andre med å gå veldig veldig fort. Eventuelt ikke sette datamaskinen på isolert underlag, som for eksempel i sengen. Lenke til kommentar
Sandy84 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Det er jo kanskje mulig at en vifte har gått i stykker da, hadde en laptop hvor den ene viften var gåen så kompenserte den andre med å gå veldig veldig fort. Eventuelt ikke sette datamaskinen på isolert underlag, som for eksempel i sengen. 7838986[/snapback] Okay:) Hvordan fant du ut om viften var gåen? må jeg inn i maskinen å se etter?? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Den bare bråkte også leverte jeg den inn fordi jeg var LEI. Du kan jo ringe et selskap som driver support på den type pc du har og høre hva som er de vanligste problemene. Lenke til kommentar
Sandy84 Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 I følge Asus, er 80 grader normal temperatur for en laptop under spilling. Ifølge "Notebook hardware control" og andre måleprogrammer + Asus internasjonalt(!) kritisk temperatur for CPUen. Både Hp sine DV maskiner med Nvidia GO7600 og Dell i. 9400 med radeon x1400 holder temperaturer mellom 50 - 60 grader under samme spill (Battlefield 2142). Hva er normal temperatur for en laptop ved spilling av relativt tunge spill? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 En kompis av meg har en Asus bærbar som kommer opp i over 100 grader core temp når han spiller WoW. Jeg syntes det var vel mye, og sjekket at vifter gikk som de skulle, at ikke ventilasjonsåpninger var tette av støv osv. Etter å ha lest litt om folk som skriver om høye temperaturer på bærbare, virker det som om det ikke er så uvanlig at temperaturen blir MYE høyere enn på stasjonære PCer. Lenke til kommentar
blipblopp Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Du kan prøve gratisprogrammet speedswitchxp. Virker fint på min maskin. Med lavere frekvens blir såklart ytelsen lavere... Men prosessorn blir kjøligere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå