Gå til innhold

Får Apple for mye oppmerksomhet i media?

Anbefalte innlegg

Apple har 4 % (??) av markedsandelen på datamaskiner. Riktignok har de stor markedsandel på musikkspillere, men utover dette er de heller små.

I forhold til hvor store Apple faktisk er mener jeg de får alt "for mye" oppmerksomhet i media. Etter min mening er ikke Apple så veldig fantastisk, de har produkter som ser fine ut, men so what liksom? Produktene deres er ofte dårligere rent teknologisk sett. Jeg føler mediabildet gir et ganske skjevt bilde av realiteten. Hva mener du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Word", mener jeg. Er selv ikke begeistret for Apple, begynner nå virkelig å bli lei dette i-Ditt, i-Datt maset.

Joda, noen av produktene ser bra ut, og de har jo helt klart prestert å få til en viss må ha-faktor på iPodene, ihvertfall blandt det som finnes av fjortiser.

Har jo mye med smak og behag å gjøre, men personlig foretrekker jeg å bruke det programmet jeg vil til overføring, pluss at jeg vil ha en mp3-spiller som tar det meste av audio- og videoformater. Vet at ikke denne tråden skulle være bare om iPod, men må få lov til å si min mening.

Aldri kommer jeg til å bruke så mye som EN krone på produkter fra Apple.

-og ja, altfor mye oppmerksomhet. Lurer på hvor mye de gir aviser,nettaviser, bloggere, osv. for å konstant pøse ut med skryt.

Endret av nerf
Lenke til kommentar

Jeg syns apple bør gi seg på en del områder... Hva faan er vitsen med crappy programmet itunes?

Jeg får mail vær uke fra de om ditt og datt selv om jeg har trykka på ufatelig mange ganger at jeg ikk skal ha det :p

Jeg skal heller aldri eie en ipod...

Men derimot en macbook eller va det heter, en slik laptop fra apple kunne jeg tenkt meg :)

Ellers syns jeg apple får som de fortjener...

Å bruke iphone navne var ikke smart... som sagt har cisco hatt denne telefonen i flere år nå, og da skal det ikke hjelpe og hete apple... så lenge cisco er en av verdens største (muligens den størtse) leverandøren til nettverksutstyr til bedrifter! Samt har de ett godt tak i privat markedet med sitt merke linksys...

Samt er det også en bedrift i norge som heter iphone....

Lenke til kommentar
Likte mac når det var litt sært og sånn jeg.. ser fjortsier på grunnkurs media som har kjøpt mac fordi det er kult har endret litt på mitt syn..

Lei I-ditt og I-datt.. hehe enig..

7838840[/snapback]

på media her, så bruker de mac på skolen, så kanskje en grunn til å kjøpe det hvis de bruker det? :p

Jeg kommer aldri til å kjøpe en i-pod fra apple. aldri.

vil heller ha en vanlig mp3 spiller jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil med.

Når det gjelder mac-en, så har jeg blitt litt sugen på en etter de gikk over til intel prosessorer. men vi får se ;)

Lenke til kommentar
Likte mac når det var litt sært og sånn jeg.. ser fjortsier på grunnkurs media som har kjøpt mac fordi det er kult har endret litt på mitt syn..

Lei I-ditt og I-datt.. hehe enig..

7838840[/snapback]

på media her, så bruker de mac på skolen, så kanskje en grunn til å kjøpe det hvis de bruker det? :p

Jeg kommer aldri til å kjøpe en i-pod fra apple. aldri.

vil heller ha en vanlig mp3 spiller jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil med.

Når det gjelder mac-en, så har jeg blitt litt sugen på en etter de gikk over til intel prosessorer. men vi får se ;)

7838869[/snapback]

hehe.. Ja

Tror heller jeg kjøper en brukt laptop og kjører inn linux for å være en litt sær media kar.. hehe :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg er så lei av Apple at det er helt sykt, det har plaget meg lenge at media har fokusert så mye på det, sikekrt mest fordi de bruker macintosh selv.

Jeg har ikke iPod selv, men kjæresten min har det, og iTunes er noe av det mest kranglete, ubrukelige programvaren jeg har vært borti.

De som priser dette produktet, kan umulig ha vært borti noe særlig annet.

Lenke til kommentar
Er det noen som har sett Iphone presentasjonen til Jobs? Syntes det er feil av han og Apple å kritisere andres produkter til sin egen fordel. Blir nesten irritert av å se hvordan Jobs fremstiller produktet deres.

7839722[/snapback]

Har ikke sett den, men har sett presentasjon av cisco sin iphone :p

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Syntes de gode gamle apple maskinene var fine jeg =)

Da dem kjørte på PPC prosessorer og MacOS 7.5 :D

Dagens mac liker jeg ikke, ser min søster har skaffa seg en slik, alltid morro å erte henne når hun setter i gang å klager på noe hun ikke får til, å jeg sier det er mac som suger, da er det plutselig "neeih mac rulez, det er best lizm" :wee:

Lenke til kommentar

Merker at det har blitt mer populært å kjøpe Mac, selv blant folk som ikke engang vet hva Photoshop er! Det er sikkert greit det, men nerdefaktoren som jeg likte så godt har forsvunnet. Er egentlig ikke helt sikker på hva jeg synes om Apple nå. Har personlig aldri likt iPod uansett. Det endte opp med at planen om å kjøpe Mac ble droppet til fordel for en vanlig laptop med linux! Like greit det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...