ola1 Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Klarer ikke å dele en adsl linje med min samboer! Han har en mac og jeg en pc med xp, har en router/modem fra nextgentel med mulighet til å dele bredbåndet. Siden routeren bare har en port kjøpte jeg en switch med fire porter og nødvendige kabler. Problemet er at macen ikke fungerer med switchen! Switchen "finner" ikke macen når den er tilkoblet, led lampen lyser ikke. Med pcen er det ikke noe problem. Hva kan jeg gjøre med det? Finnes det switcher som garantert virker med mac og pc. Burde jeg klage? Kjøpte den dessverre på nettet. Kan det være en annen feil? (det er ikke feil med kablene!) <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: ola1 på 2002-12-01 16:41 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: ola1 på 2002-12-01 16:44 ] Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Heisan Har du testet andre kabler? Kan jo være denne som er defekt. Lenke til kommentar
ola1 Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 det et garantert ikke kablene. alle er sjekket og dobbeltsjekket! Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 da kan det være nettkortet i macæen.. evt at du kan prøve å force full duplex 100 MB på kortet.. Pleier ofte å hjelpe.. Ptomania Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Den 2002-12-01 16:41, skrev ola1:det et garantert ikke kablene. alle er sjekket og dobbeltsjekket! Da er det nettkortet, mac bruker vel standat ethernet og cat-kabler så swicthen ville ikke se noen forskjell uansett, hva skjer om du plugger mac-en rett i modemet ? lyser lampen da? Lenke til kommentar
ola1 Skrevet 1. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2002 Macen funker bra koblet direkte til modemet. det er bare når switchen er imellom den ikke funker. Hva betyr å force full duplex? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå