Gå til innhold

Windows 98 eller ME

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jo ME den kvaliteten at den pakker full Ram'en slik at maskinen og alle oppgaver blir dørge treg. Masse bugs og problemer er det også. Legg heller in 98se så får du en mere stabil og ytelsesmessige bedre maskin enn med Me.. Det aller beste er selvsagt å legge inn Win 2000 eller Linux..

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-20 05:40, jan rune skrev:

windows ME er mye mere stabilt alle bugsene fra 98 er fjernet, men 98 er ikke noe dårlige hvis du legger inn de siste service packene..

Det stemmer vel ikke helt.

WinME er slett ikke mer stabilt enn Win98. Heller tvert om vil jeg si. Min anbefaling er Win98.

Lenke til kommentar

Til alle dere som sier win me suuger så jækligt. Har dere testet det selv, eller er dette bare oppgulp fra andre?

Uansett. Jeg bruker win me og w2k i dual boot hjemme og w98 på jobb. W2k bruker jeg bl.a. til videoredigering og winMe til spilling. Kan ikke si at w98, som jeg bruker 8-10 timer hver dag, er så veldig mye mer stabilt enn winMe. Men etter lengre tids bruk kjenner jeg w98 pc'en inn og ut og vet når den har tenkt å konke ut og gi meg feilmeldinger.

WinMe Kjører jeg uten særlig problemer. Kan ikke huske å ha fått de samme sinnsykt irriterende feilmeldingene som jeg får på jobb. WinMe er litt bedre til spilling enn w2k, men w2k knuser winMe på f.eks videoredigering.

I den senere tiden har jeg gått mer og mer over til w2k da dette er i en klasse for seg, til det aller meste.

___

TV

_____

*P4 - 1.4GHZ

*640MB RDRAM

*NVIDIA G-FORCE 2MX400

*Soundblaster live

*40GB Fujitsu disk

*100GB WD disk

______

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-20 09:00, tvika skrev:

Til alle dere som sier win me suuger så jækligt. Har dere testet det selv, eller er dette bare oppgulp fra andre?

Jeg har faktisk brukt begge os'ene før jeg gikk over til Win2000/XP.

Quote:

Uansett. Jeg bruker win me og w2k i dual boot hjemme og w98 på jobb. W2k bruker jeg bl.a. til videoredigering og winMe til spilling. Kan ikke si at w98, som jeg bruker 8-10 timer hver dag, er så veldig mye mer stabilt enn winMe. Men etter lengre tids bruk kjenner jeg w98 pc'en inn og ut og vet når den har tenkt å konke ut og gi meg feilmeldinger.

WinMe Kjører jeg uten særlig problemer. Kan ikke huske å ha fått de samme sinnsykt irriterende feilmeldingene som jeg får på jobb. WinMe er litt bedre til spilling enn w2k, men w2k knuser winMe på f.eks videoredigering.

Forstår jeg deg rett, så bruker Win98 på jobben (8-10 timer), mens du bruker WinME til spilling hjemme. Jeg mener det er ikke det minste rart at du får flere feilmeldinger fra Win98, siden du sannsynligvis bruker Win98 mangne flere timer enn du bruker WinME. I tillegg så bruker du WinME KUN til spillig, og derfor har kanskje begrenset installasjon av forskjellige utilities og programmer. Mens PC'en på jobben er kanskje proppfult av forskjellige utilities og programmer. Dette i seg selv vil føler at en høyere risiko for feilmelding/crash for jobb-PC'en, men det er ikke dermed sagt at Win98 er mer ustabilt enn WinME. Selv om du kjenner Win98 inn og ut betyr det jo ikke at du også kjenner WinME inn og ut! Jeg er enig at Win9x-kjernen er ikke så stabilt, MEN Win98 er den beste av Win98-WinME.

[ Denne Melding var redigert av: Ardie på 2001-12-20 09:43 ]

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd ME, men 98se trenger ihvertfall shutdownpatcher for å funke ok på en rask maskin. Har VIA-kjipsett og trenger også en driver for at IDE ikke skal drite på seg ved overføring av digre filer. Min erfaring med 98se er at det holder i ca 5-10 mnd før det er modent for reinstall, og etter 2-3 reinstall oppå den gamle trengs en clean install for å få det til å funke bra igjen.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-20 10:31, GalFisk skrev:

Min erfaring med 98se er at det holder i ca 5-10 mnd før det er modent for reinstall, og etter 2-3 reinstall oppå den gamle trengs en clean install for å få det til å funke bra igjen.

Uansett hvilken OS jeg bruker, så reinstallerer jeg hver 2-3 måned. Det er derfor det er så genialt med Norton Ghost. :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...