enskau Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Skal kjøpe ny bærbar PC. I utgangspunktet ville jeg ha en 17" med matt skjerm og 1680*1050 oppløsning. Altså ikke Bright View/Glossy. Imidlertid er det vanskelig å finne større enn 15,4" med 1680*1050 med matt skjerm. Derfor vurderer jeg å kjøpe en PC med blank skjerm selv om jeg er redd for at denne skjermen ikke er godt egnet for fotoredigering/riktig fargegjengivelse. Spørmålet mitt er derfor: 1) Er det noen som vet om en bærbar PC med 17" matt skjerm med 1680*1050 oppløsning til under 20000 kr? 2) Er det noen som har erfaring med fotoredigering/fargegjengivelse på Brightview/Glossy skjerm?` Mvh En som pt klør seg i hode... Lenke til kommentar
Kim The King Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 HEL 80 er 15,4" med matt skjerm og 1680x1050-oppløsning. Link: http://www.multicom.no/SystemConfigurator....0502183;fl:1701 Om den virker interessant, så kan du bla litt gjennom enkelte av de nye trådene her om folk som skal kjøpe seg bærbar. Står skrevet litt om den i noen av trådene Kan jo legge til at jeg selv har en slik maskin og er godt fornøyd. Om den egner seg til fotoredigering kan jeg derimot ikke svare på, har ikke så mye peiling der. Men med budsjettet ditt på 20 000kr, så skulle det vel ikke være umulig å konfigurere HEL 80 til å bli en OK maskin for deg Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Ta en titt på denne! HP Compaq nx9420 BlackOut Edit: beklager, ser nå at dette er glossy Endret 31. januar 2007 av TotalBlackOut Lenke til kommentar
theriksen Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Det er en grunn til at det meste av profesjonelt grafisk arbeid foregår på Mac-plattformen. Tror ikke du vil gjøre dumt i å investere i en MacBook eller MacBook Pro. Sistnevnte leveres med valgfri glossy/matt, som i de aller fleste tilfeller er en vanesak. Se hva du finner på www.apple.no/store Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå