TotalBlackOut Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Hei! Som emnet sier, er på jakt etter beste spillbærbare til max 8000. Ikke nettbutikkenes egne pc'er, da jeg skal kjøpe den over disk. BlackOut Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Har funnet noen alternativer: ASUS A6Jc Toshiba Sat A100 Noen som har noen komm. til noen av disse? BlackOut Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Abefaler å styre unna alt under 1GB ram om du skal spille noe særlig, dermed heller jeg mot Toshibaen av de to. I denne prisklassen kan du ikke regne med bedre skjermkort enn X1400 og go7300, men er ikke sikkert på hvilken av dem som er best. Bare styr unna alt med on-chip grafikk av typen Intel GMA 950 osv, noe du her har gjort. Det klarer ikke kjøre spill i det hele tatt. Om du klarer 990 kr ekstra ville jeg personlig tatt en kikk på denne http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=71030# X1600 skjermkort, 1GB ram, 120GB harddisk, Windows XP MCE med gratis Vista oppgradering, blåtann, innebygd webcam osv. Tokjerne AMD prosessor på 1,8GHz bør gjøre jobben. Jeg er personlig veldig fornøyd med Acer (er igang på min tredje nå, bare avbrutt av et mindre opphold med en Fujitsu Siemens mellom Acer nr 2 og 3). EDT: Er også dobbelt så lang batterilevetid som på Toshibaen (4 mot 2 timer). Endret 31. januar 2007 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Jeg ville VIRKELIG lagt i mer enn 8000,- 9000,- er minimum om du skal ha en bærbar som er god til spill. Du bør ha minst skjermkort i klassen 7600go/X1600. Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Er fullstendig klar over at jeg må bruke mer penger på en bærbar for at det skal være en BRA spill-pc, derav "beste til 8000". Jeg ville selv brukt de ekstra kronene for f.eks Aceren du linker til Bjørnar, men denne er til damen. Budsjettet er på 7000-7500, men jeg får "vennepris" i en hos en kompis (derfor skal den kjøpes over disk). Vet at 512 ram er lite på ASUS'en, men dette er jo også det letteste å oppgradere når man får penger. Det skal også sies at det ikke hovedsaklig skal være en spill-pc, men da den også skal brukes til dette ville det vært greit å få best mulig! Personlig må jeg si jeg heller litt mot ASUS'en, da denne har bedre prosessor, webcam, bæreveske og mus, og ifølge flere tester veldig bra batterikapasitet (over 4t ifølge notebookreview.com). Noen flere innspill? BlackOut Lenke til kommentar
Stoly Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Som Bjørnar sa her ang. ram, 512 mb ram er lite. Ram er vel den oppgraderinga som du merker mest til, også ute i Windows. Derfor ville jeg prioritert ram. Skal du spille, er x1600 minimum etter min mening. Du kan ha så bra prosessor du bare vil uten at du merker dette i spill eller nevneverdig ute i windows. Derfor - prioriter skjermkort og ram. Gå heller ned på prosessor hvis det er noen penger å spare. Kjøp bære veske på Clas Ohlson! Edit: Kunne ikke dy meg, (typisk for dette forumet) Se linkmpx Endret 31. januar 2007 av Stoly Lenke til kommentar
magnum65 Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Ville tatt en titt på denne også Acer Aspire 5633, Core 2 Duo T5500, GForce 7300, 1GB, 120GB, Webcam http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=18840&cid=6285 Den burde gi brukbar batterilevetid med 8 cellers batteri og Core 2 Duo. Lenke til kommentar
Dhack Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) hvilke spill er det snakk om?? trenger jo ikke akkuratt det råeste om du bare har tenkt til å legge kabal .... Er det snakk om nye 3D spill med fin grafikk eller er det snakk om litt mindre krevende spill? Er det krevende spill så blir vel GO7300 I dårligste laget? Endret 31. januar 2007 av Dhack Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Sant at ram er enklest å oppgradere. Sånn sett ville jeg prioritert skjermkort og latt ram og prosessor være low-pri (gitt at man har tenkt til å oppgradere ram, 512MB går som i sirup og det er ikke noe jeg sier for å tvinge deg til å kjøpe noe dyrere ) Forskjellen mellom 512MB ram og 1GB ram i XP er som himmel og jord. Mellom 1GB og 2GB merker man mest om man spiller eller om man kjører Vista (antar jeg, det sies å suge ram). Aceren er virkelig det billigste jeg finner som har 1GB ram og X1600 skjermkort. Men er det noen her som veit hvordan et go7300 kort med 128MB yter i forhold til et X1600 kort med 128MB? Selvfølgelig er X1600 bedre, men hvor mye bedre? **linje slettet** EDIT: Ingen grunn til å gjenta Dhacks spørsmål om type spill.. Endret 31. januar 2007 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Men er det noen her som veit hvordan et go7300 kort med 128MB yter i forhold til et X1600 kort med 128MB? Selvfølgelig er X1600 bedre, men hvor mye bedre? 7838773[/snapback] X1600 er ca 3 ganger raskere i 3Dmark05, sikkert ikke mindre forskjell i spill. Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Ville tatt en titt på denne ogsåAcer Aspire 5633, Core 2 Duo T5500, GForce 7300, 1GB, 120GB, Webcam http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=18840&cid=6285 Den burde gi brukbar batterilevetid med 8 cellers batteri og Core 2 Duo. 7838583[/snapback] Takker for denne, absolutt et alternativ! BlackOut Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Er det noe som kan kommentere hvordan disse er i forhold tiil hverandre? Acer Aspire 5103 og Acer Aspire 5633 BlackOut Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Er det noe som kan kommentere hvordan disse er i forhold tiil hverandre?Acer Aspire 5103 og Acer Aspire 5633 BlackOut 7850467[/snapback] Skjermkortene er ca like (drar noen spill, men ikke på fult og antakelig ikke de aller ferskeste), på prosessor veit jeg mange foretrekker C2D framfor tilsvarende AMD løsninger (selv har jeg ikke testa forskjellen). Batteritiden på 5633 kan antas å være bedre i og med at det er 8 cellers VS 6 cellers på 5103. Ville forhørt meg på elprice om operatørsystem ang operativsystem, i tittelen står det XP MCE, men i teksten står det XP Home. Ellers er det mye likt. Forhør deg om oppgraderingsmuligheter til Vista, gratisoppdatering + frakt er jo greit å få med når man kjøper så nært innpå et nytt operativsystem Lenke til kommentar
magnum65 Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Når det gjelder oppgradering til Vista er det MCE som gjelder. Her er eksempel på Asus sine priser (fra komplett), de fleste andre har lignende priser Fra Til ca pris XP Home Vista Home Basic 450,- XP Home Vista Home Premium 650,- XP MCE Vista Home Premium 35,- XP Pro Vista Business 35,- Alle priser er uten moms (Merk at Vista Home premium OEM versjon koster ca 1000,- og kan kjøpes UTEN hardware - Tidl kunne man kun kjøpe en OEM lisens med CPU, hovedkort eller Harddisk) De viktigste forskjellene (som jeg ser det): ------------------------------------------------- Vista Home Basic: - Har ikke Aero grensesnittet (gjennomsiktige vinduer + 3d taskswitching) - Har ikke MedieCenter Vista Home Premium - Har Aero grensesnittet (gjennomsiktige vinduer + 3d taskswitching) - MedieCenter Vista Ultimate - Har "alt" --- Vista Business - Har ikke MedieCenter - Har ikke Moviemaker etc. - Har Aero grensesnittet (gjennomsiktige vinduer + 3d taskswitching) - Har domenestøtte og Remote desktop server - Har Virtual PC express - Har ISS (opsjon) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå