Gå til innhold

Billig bærbar

Serqevx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville heller sett på en Dell Inspiron 2650, den kan du får til rundt 10k(faktisk under med helt minimalistisk oppsett) med Celeron-M 1.5GHz.. den kommer med batteri etc :smile:

Du finner den under "recommended systems"....

Tipper også at kvaliteten er "litt" høyere enn på den greia telebutikken selger. Lurer egentlig på hvorfor de reklamerer med WIN DVD til denne maskinen, finnes WIN DVD for Linux? Virker litt selvmotsigende å reklamere for det dersom ikke.

Lenke til kommentar

n1000 er vel basert på skrivebords CPU.. og det er vel Zepto også i denne prisklassen. Acer vet jeg ikke, men der risikerer du å ende opp med AMD CPU(dvs dårlig VIA chipset, barbara.no hadde en artikkel om dette nettopp). Med Dell får du hvert fall en ordentlig M CPU, selv om det er celeron og ikke topp ytelse. Eneste å utsette på Dell er lang leveringstid, 2-3 uker..

Fra Apple kan du også få en kjekk liten iBook til 10k, med 6 timers batterilevetid etc. Bare 12.1" skjerm på den billigste, men det holder dersom det er en "skrive/surfemaskin" du i første omgang er ute etter.

Lenke til kommentar

Jeg har ganske mange venner som har Dell-laptoper (UiO-ansatte har avtale med dem), og slik "overall" er de enige om at kundeservicen kan være veldig opp og ned, men at selve maskinene har de vært veldig fornøyd med. Dette gjelder den gamle I4000-serien, I4100 og I4150 + noen Latitudemodeller.

Du velger selv om du vil ha 1 års Collect and return, eller 3 år. Dette må du betale mer for, da.

Var litt skeptisk selv, etter å ha lest mange skrekkinnlegg om feil og spesielt serviceoppfølginga, men valgte å ta en ringerunde og sjekke med alle de jeg kjente istedet for.

Kan ikke annet enn å skryte av kundeservicen for min egen del, da. Schenker hadde visst mistet et av kolliene i København, og da fikk Dell-folka splittet opp forsendelsen slik at jeg ikke tapte noe annet enn 2 ekstra dager på det. Det tok akkurat 2 uker med meg. Skal hente den ut i morgen. :)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-02 17:00, skrev Serqevx:

Den til 8000 så jo bra ut...Må sjekke Dell's tilbud..

Men jeg har hørt en del tull om Dell, er ryktene sanne, med at hvis pcen går sund er det mitt problem?

Jeg fikk hvert fall veldig god service da jeg oppdaget at det var noe galt med lokket på min Dell Inspiron 4150. Skrev inn en mail på tirsdagen for å forhøre meg om problemet, dagen etter fikk jeg et service skjema jeg måtte fylle ut(hva jeg trodde/mente måtte skiftes ut etc, på torsdagen ringte det er firma her i Trondheim og sa at de skulle fikse en Dell, men at de ikke hadde fått alle delene enda. På fredags morgen ringte de og sa at delene var kommer, vi avtalte avhenting av maskinen. Dessverre hadde de fått inn feil skjerm, så jeg måtte vente til over helgen med å få den igjen, men fikk tilbud om å få den tilbake mens de ventet på ny skjerm. Alt i alt skal jeg ikke klage over den sevicen, veldig uventet etter det jeg har hørt om Dell før... min konklusjon er at man ikke skal svelge alt man leser/hører på nettet, det kan faktisk være et årsak til at f.eks Dell er litt vrange mot noen kunder, uten at jeg skal spekulere mer rundt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...