JohndoeMAKT Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 MTP privatliv stoler jeg hvertfall mye mer på at NGT under norske lover enn et utenlandsk firma. De får jo tross alt statistikk over alle DNS-kall som blir gjort, så jeg blir nok til å fortsette med gamle 217.13.4.24. Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Etter å ha slitt med Telenors DNS-server som ikke gir forbindelse før man reparerer 3-4 ganger, faller ut i lange perioder av gangen og noen ganger kommer og går i et sett, prøvde jeg opendns. Fikk fungerende internettforbindelse med en gang, og kan ikke si at det var noe i veien med hastigheten heller. Dersom det finnes andre DNS servere i nærheten som er stabile og gir kortere responstid, hadde det kanskje vært enda bedre. Hvilke IP-adresser skulle man prøve i så fall? Når det gjelder privatliv, er vel dette litt som google. Det er mulig de kan få noe statistikk ut av dette som kan selges, men surfevanene til enkeltindivider er vel kanskje ikke noe man fordyper seg i når det er tusenvis eller hundre tusenvis (hva vet jeg) brukere ? Endret 24. april 2007 av Gaervern Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Og det blog innlegget du linker til er tufta på skit for å si det mildt. Ping tider til en IP-adresse har ingenting med dns å gjøre i det hele tatt. 7840156[/snapback] Nei, men det sier endel når det er ping mot DNS-server, altså hvor mye tid det tar å sende forespørslen til DNS-serveren. At du slipper å vente drøyt 270ms når du skal vise en side ER en forbedring. Når det er sagt, fra Norge vil pingtiden høyst sannsynligvis være betydelig høyere mot OpenDNS-greiene enn ISPs DNS-servere (selv om jeg i skrivende stund har _mye_ lavere pingtid mot deres DNS-servere enn min ISP). Hadde man klart å få en server i Norge hadde det jo vært litt mer interessant. Uannsett, som noen nevnte, tror jeg det er best å bruke en norsk server som er underlagt norske regler. Endret 25. april 2007 av Ernie Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hva er det som egentlig er så "open" med denne tjenesten? Er det bare noe de gjør for å trekke kunder, eller har det faktisk noe med Open Software. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Bare gjetting, men det er en åpen tjeneste, dvs. alle kan bruke den Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Bare gjetting, men det er en åpen tjeneste, dvs. alle kan bruke den 8478013[/snapback] Gratis tjeneste mener du vel. Syns heller de burde kalt seg FreeDNS. Dette er misbruk av ordet open syns jeg. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Uansett hva de kaller det forblir det en flopp. Det minner meg litt om hvordan Mac-prestene liker alt med en eplelogo på, samt Linuxgutta som liker mye som har open forran seg. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg har aldri prøvd OpenDNS, men jeg er veldig fornøyd med Powertech sine DNS-servere. 195.159.0.100 195.159.0.200 Kjappe til å oppdatere, gode og stabile. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Okei, bumper her litt. Har nå prøvd OpenDNS sine servere en stund, og de er rimelig raske. Har ikke merket noen spesiell forskjell, men jeg merker at den er litt raskere til å oppdatere når noen har fått nye IP-er. Feilstavelsesfunksjonen er jo grei nok, selvom det er sjeldent jeg skriver feil på .tld-er. Alt i alt virker det greit. Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg har brukt powertech en stund og har fått mye raskere etablering og stabilitet av internettforbindelsen.. Lenke til kommentar
zatux Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Kastet meg over OpenDNS jeg også nå - og må si meg mektig fornøyd. Merkbar forskjell på surfinga. Spam- og reklamebekyttelsen de virker også enestående. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 All fornuft sier at det går treigere å forespørre en server i england om hvilken ip som hører til en nettadresse, enn det tar å forespørre den nærmeste hos din ISP. edit: Og et par ping seinere så fikk jeg bekrefta det. Tar over 20ganger så lang tid å få svar fra www.opendns.com enn fra min lokale ISP. (9ms mot 203ms i gjennomsnitt) Vi kan nok slå fast at dette er reinspikka bullshit... Det eneste kjekke er at de oversetter feilstavelser, men dette skjer så sjelden alikevel at det ikke er noen vits. Man merker fort at man har skrevet feil. Dette blir vel noe overfladisk? Selv om openDNS-serverne har noe lengre responstid så kan de da likevel være raskere om de har større cache og slipper å videresende forespørsler til andre DNS-servere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå