Gå til innhold

Beste hovedkort til s 775 ?

Yidaki

Anbefalte innlegg

Har nå sett på et par tester av Commando, og det virker veldig lovende når det gjelder overklokking, og resten virker greit. Prisen driter jeg egentlig litt i nå, siden de pengene som blir igjen mellom EVGA kortet går ikke til meg uansett. Så da kan jeg like godt gå for commando. Tror jeg har bestemt meg nå. Skal jo ha litt High End stuff også. Har planer om å klare 1066Mhz på minnet med 1:1 divider, så da må man ha god FSB, eller så går det ikke. I tillegg skal jeg prøve på 4Ghz barrieren med min E6400.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå sett på et par tester av Commando, og det virker veldig lovende når det gjelder overklokking, og resten virker greit. Prisen driter jeg egentlig litt i nå, siden de pengene som blir igjen mellom EVGA kortet går ikke til meg uansett. Så da kan jeg like godt gå for commando. Tror jeg har bestemt meg nå. Skal jo ha litt High End stuff også. Har planer om å klare 1066Mhz på minnet med 1:1 divider, så da må man ha god FSB, eller så går det ikke. I tillegg skal jeg prøve på 4Ghz barrieren med min E6400.

7845126[/snapback]

hva er egentlig forskjellen på dette commando kortet og P5B-E PLUS kortet egentlig? Utenom at commando kortet er 650kr dyrere da..

Lenke til kommentar

hva er egentlig forskjellen på dette commando kortet og P5B-E PLUS kortet egentlig? Utenom at commando kortet er 650kr dyrere da..

7845146[/snapback]

Diverse ekstra features. Er bedre kjøling antar jeg. Sprekere viftekanaler. ekstra GB-LAN, 2x Pci-e x16 en som kjører 4x mode. On/Off/Reset knapper på hovedkortet. Mere minnespenning, mere vCore++

Lenke til kommentar
For å svare direkte på det du spør om i topic:

Det er beste hovedkort er det DU syns er best og oppfylder dine krav til hovedkortet.

Greier du ikke sette krav til et hovedkort - da er det stort det samme hva du kjøper.

I øvrigt burde du ha sett denne tråd før du laget ny tråd om emnet:

Beste HK for Core 2 Duo.

Kimmer

7845155[/snapback]

Den tråden er ganske dårlig utfylt mener jeg. Mangler mange kort som er bedre enn noen av de som er der. Tror egentlig det blir vanskelig å si hvilket kort som er best, Selv ville jeg ikke kjøpt noen av de korta som er i den "guiden" :thumbdown:

Lenke til kommentar

7845146[/snapback]

Diverse ekstra features. Er bedre kjøling antar jeg. Sprekere viftekanaler. ekstra GB-LAN, 2x Pci-e x16 en som kjører 4x mode. On/Off/Reset knapper på hovedkortet. Mere minnespenning, mere vCore++

7845170[/snapback]

Kan jo klokke moderat med P5B-E PLUS vel? uten å måtte ha en tunnelvifte i pc`en.. :cool:

Lenke til kommentar
For å svare direkte på det du spør om i topic:

Det er beste hovedkort er det DU syns er best og oppfylder dine krav til hovedkortet.

Greier du ikke sette krav til et hovedkort - da er det stort det samme hva du kjøper.

I øvrigt burde du ha sett denne tråd før du laget ny tråd om emnet:

Beste HK for Core 2 Duo.

Kimmer

7845155[/snapback]

Den tråden er ganske dårlig utfylt mener jeg. Mangler mange kort som er bedre enn noen av de som er der. Tror egentlig det blir vanskelig å si hvilket kort som er best, Selv ville jeg ikke kjøpt noen av de korta som er i den "guiden" :thumbdown:

7845182[/snapback]

Poenget var jo ikke lage en tråd om DET beste 775 kortet, men hva dere syntes var best av de jeg hadde funnet ut jeg kanskje ville kjøpe. Men nå er jo tankene ang hvilket hovedkort jeg vil ha forandret, grunnet gode råd her, så da var nok ike tråden så bortkastet uansett.

Lenke til kommentar
Kan jo klokke moderat med P5B-E PLUS  vel? uten å måtte ha en tunnelvifte i pc`en.. :cool:

7845300[/snapback]

Det kan man helt sikkert. Nå vet ikke jeg hvordan det er med temperatur på chipsettet på noen av disse korta, men siden det sitter en såpas liten kjøleribbe på chipsettet så betyr det som regel at det ikke produserer mye varme uten klokking. Jeg vil uansett ambefale å sette en vifte eller 2 på kjøleribbene på kortene under klokking. Temperatur på hovedkort dreper det også. Selv klarer jeg ikke å bestemme meg for P5B-E PLUS og Commando, men hvis jeg skal ha PLUS skal jeg ha en C2 revisjon da det trolig klokker lengre enn C1 rev. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...