pOOf Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Skal kjøpe meg en rimelig bærbar, og står egentlig igjen mellom to valg: Acer Aspire 5101 Acer Aspire 5102 Den første har en AMD Turion MK36 prosessor på 2 GHz. Den andre har en AMD Turion X2 TL50 prosessor på 1,6 GHz. (Tokjernet) Spørsmålet mitt er egentlig hvem av disse som er kraftigest? Og litt generelt ellers, så er vell dette ok bærbare til denne prisen? Grafikkort er ikke viktig. Viktigere er at PC'en kan kjøre msn/explorer/word og lignende i grei hastighet, noe som sikkert ikke blir noe problem. Endret 30. januar 2007 av Dubster Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Ville valgt den med to kjerner, du vil få bedre ytelse med multitasking (Flere programmer oppe samtidig). Du vil ikke ha noe problem med ytelse i begge maskinene der, men ville dog gått for den med to kjerner. ~ Medion Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Ville valgt den med to kjerner, du vil få bedre ytelse med multitasking (Flere programmer oppe samtidig). Du vil ikke ha noe problem med ytelse i begge maskinene der, men ville dog gått for den med to kjerner. ~ Medion 7836550[/snapback] Ok, takk for svar. En liten ting jeg lurer på også. Jeg har jo mulighet for å få gratis Vista på begge egentlig. Kan denne PC'en kjøre Vista helt fint? Eller bør jeg holde meg til XP siden dette ikke er den kraftigeste PC'en akuratt? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg ville holdt meg til XP uansett, Vista krever for mye av maskinene. Du ville ikke hatt noen problemer med å kjøre Vista, men hvor kjapt det vil være er diskutabelt. ~ Medion Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Da blir det nok det. Hvis ingen andre har noen bedre forslag til 7000 eller mindre. Ikke mer! Skal ha pc til sufring, msn, skriving.. Musikk og se litt film kanskje... Denne er vell ganske stille? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå