Gå til innhold

Sony heva IKKJE prisen på Ps3 i Canada.

ShredLord

Anbefalte innlegg

Dette har me diskutert nok gonger eigentleg.

Tråden her handla meir om det at Sony og Ps3 er utsett for ein usann ryktestraum som eg aldri har sett makan til. Det er trist.

7836847[/snapback]

Å en sånn usann ryktestrøm av typen "nintendo sa konsollen skulle være billigst, men se på prisen på elkjip nå!" mener du? Sånne usanne ryktestrømmer har vi da sett maken til før. Cry me a river ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er også lei, derfor kan du godt spare deg med den kommentaren. Det er nå det blir diskusjon når du trekker konklusjoner på vegne av alle. Tråden var bare for å vise folk at Sony ikke hevet prisen i Canada. Noen som noen tydeligvis trodde :hmm:

7839908[/snapback]

Sier "økonomisk sett". 5500 er mye penger uansett hvordan du snur og vender på det, økonomisk sett er PS3 dyr. Hva man får før konsollen er noe annet, og havner ikke under den "økonomiske" kategorien, men heller funksjons kategorien hva du får i forhold til pris. Der har jeg ikke fyrt noe oppunder, da smaken er som kjent som baken, den er delt.

Det kom og frem i forrige tråd opptil flere ganger dette, men enkelte var mer ute etter å fly i strupene på værandre med kniv i tenne og død i blikket fremfor å lese postene til andre. Derfor ender vi opp med en slik tråd med mere blod på tann diskusjon.

Lenke til kommentar
Jeg er også lei, derfor kan du godt spare deg med den kommentaren. Det er nå det blir diskusjon når du trekker konklusjoner på vegne av alle. Tråden var bare for å vise folk at Sony ikke hevet prisen i Canada. Noen som noen tydeligvis trodde :hmm:

7839908[/snapback]

Sier "økonomisk sett". 5500 er mye penger uansett hvordan du snur og vender på det, økonomisk sett er PS3 dyr. Hva man får før konsollen er noe annet, og havner ikke under den "økonomiske" kategorien, men heller funksjons kategorien hva du får i forhold til pris. Der har jeg ikke fyrt noe oppunder, da smaken er som kjent som baken, den er delt.

Det kom og frem i forrige tråd opptil flere ganger dette, men enkelte var mer ute etter å fly i strupene på værandre med kniv i tenne og død i blikket fremfor å lese postene til andre. Derfor ender vi opp med en slik tråd med mere blod på tann diskusjon.

7841364[/snapback]

Det er slike bastante tulleutsagn som du kommer med her som er roten til slike krangler som du tydeligvis er oppgitt over. :nei:

Det er ikke slik at det er du som er norm setteren for hva som er dyrt eller ikke. Når man får et stykke elektronikk til en pris som ligger langt under det fabrikanten betaler for å utvikle det, er det BILLIG samme hva svarten man innbiller seg.

Kan ikke skjønne at det skal være så forbannet vanskelig å se bort fra hvem det er som lager denne konsollen og i det minste forsøke å se ting fra et litt større perspektiv.

Peace and love :)

Lenke til kommentar
Det er slike bastante tulleutsagn som du kommer med her som er roten til slike krangler som du tydeligvis er oppgitt over.  :nei:

Det er ikke slik at det er du som er norm setteren for hva som er dyrt eller ikke. Når man får et stykke elektronikk til en pris som ligger langt under det fabrikanten betaler for å utvikle det, er det BILLIG samme hva svarten man innbiller seg.

7841750[/snapback]

Er det et tullutsagn når jeg sier at PS3 er økonomisk dyr? Beklager at jeg ikke er nybakt lottomillionær eller gründer med millioner på bok, men om du ikke anser 5500 som dyrt, økonomisk sett, så er vel forvalting av penger ditt minste problem.

Jeg driter vel mildt sagt i om så PS3 kunne kjørt til byen og kjøpt matvarer til meg, er så langt fra poenget mitt. Virker som folk går inn med vilje og prøver av hele sin sjæl å misforstå det jeg sier.

5500 er 5500 og det er fremdeles en heftig sum penger (ca 1/3 av hva jeg tjener etter skatt). Hva slags kvaliteter den har har jeg aldri sagt eller lagt opp til noe krangel om. Økonomisk sett er PS3 en dyr konsoll, om den er dyr utetter hva du får er en annen diskusjon som jeg egentlig håpet vi kunne ta en annen plass.

Kan ikke skjønne at det skal være så forbannet vanskelig å se bort fra hvem det er som lager denne konsollen og i det minste forsøke å se ting fra et litt større perspektiv.

Care to explaine that one? Jeg ser i alle fall ikke på hvem som har laget konsollen i denne diskusjonen. Eller kommer "du liker ikke noen ting som det ikke står Nintendo på " frem i skjulte agendaer frem her?

Lenke til kommentar
Tror du bare kan gi opp Bear^. Så lenge det står Playstation på maskinen hadde folket her ment den var billig selv om den kostet 15 000.

7842268[/snapback]

Selv om den hadde kosta 2 mill, familien din til en afrikansk slavefarm, kjæresten til et tvilsomt nigeriansk strøk og bestemora de til frankenstein prosjekt hadde folk synes det var "en rimelig pris å betale".

Men nå er vel ikke det poenget mitt heller da, men heller at penger er penger uansett hvordan du ser på det, og 5500 er i alle fall for min del en god del. Faktisk mer enn hva det koster for 1 måneds nedbetaling på bil samt 3 månders forsikring på bilen. Rart.

Lenke til kommentar
Tror du bare kan gi opp Bear^. Så lenge det står Playstation på maskinen hadde folket her ment den var billig selv om den kostet 15 000.

7842268[/snapback]

Selv om den hadde kosta 2 mill, familien din til en afrikansk slavefarm, kjæresten til et tvilsomt nigeriansk strøk og bestemora de til frankenstein prosjekt hadde folk synes det var "en rimelig pris å betale".

Men nå er vel ikke det poenget mitt heller da, men heller at penger er penger uansett hvordan du ser på det, og 5500 er i alle fall for min del en god del. Faktisk mer enn hva det koster for 1 måneds nedbetaling på bil samt 3 månders forsikring på bilen. Rart.

7842306[/snapback]

Hva kostet mobilen din? Jeg betalte 4000 kr og synes at det var en grei pris i forhold til det man får. Føler at jeg får 10 ganger mer for de 5500 kr jeg må gi for en ps3.

Lenke til kommentar

For å få konstantert det en gang for alle da.

For dem som kommer til å ta i bruk alle PS3s gaming, film og annet muligheter er 5500 ikke en urimelig pris hvis man f.eks. ser på prisen på en standalone Blu-Ray spiller i dag.

For dem av oss som ikke bryr seg om Blu-Ray, så er den overpriset i forhold til det de ser på som dens primære oppgave, nemlig en spillemaskin.

Smaken er som baken, man kan diskutere subjektivitet i all fremtid uten å komme noen vei.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Hva kostet mobilen din? Jeg betalte 4000 kr og synes at det var en grei pris i forhold til det man får. Føler at jeg får 10 ganger mer for de 5500 kr jeg må gi for en ps3.

7842326[/snapback]

Men nå har jeg jo ALDRI nevnt noe om hva du får for 5500, har prøvd desperat flere ganger å få folk til å se hva jeg mener, jeg driter vel mildt sagt i om du så betalte 50000 for mobilen din, det bryr meg nederst på ryggen. Det jeg sier, og mener, er at 5500 er ØKONOMISK sett en god del penger. At du føler at du får mye for en PS3 er jo fint for din del men ØKONOMISK sett er 5500 en del penger og gjør PS3 konsollen dyr, økonomisk sett. (noen som leser hva jeg skriver eller leker pirat mot strupen min kun for morro skyld?)

Lenke til kommentar

Anek du då kjpte Core-versjonen?

Har du kjøpt harddisk til den?

Det antek eg du har.

Kva betalte du for den då?

Spelar du på nettet? Då antek eg du har kjøpt nettverksadapter, kva betalte du for det?

Skal du ha ekstern HD DVD-seplar for å sjå HD-film?

:)

Lenke til kommentar

7842326[/snapback]

Men nå har jeg jo ALDRI nevnt noe om hva du får for 5500, har prøvd desperat flere ganger å få folk til å se hva jeg mener, jeg driter vel mildt sagt i om du så betalte 50000 for mobilen din, det bryr meg nederst på ryggen. Det jeg sier, og mener, er at 5500 er ØKONOMISK sett en god del penger. At du føler at du får mye for en PS3 er jo fint for din del men ØKONOMISK sett er 5500 en del penger og gjør PS3 konsollen dyr, økonomisk sett. (noen som leser hva jeg skriver eller leker pirat mot strupen min kun for morro skyld?)

7842394[/snapback]

Hvor går grensen mellom hva som er billig og dyrt ØKONOMISK sett?

Lenke til kommentar

Jeg ser eller på hva jeg får for det jeg betaler. Kjøper jeg en bukse til 300 kr som passe perfekt og som ser bra ut synes jeg dette er billig. En bukse til 1500 kr skal være så inn i granskauen bra for at jeg skal betale 1500 kr for den, noe som jeg synes er mye for en bukse. Wii til 2500 synes jeg er meget dyrt i forhold til hva man får. Xbox 360 synes jeg er billig når man ser på hva man får for pengene. Ps3 synes jeg har en grei pris når man ser hva man får for pengene. De som ikke vil ha det som ps3 tilbyr får kjøpe seg noe annet.

Lenke til kommentar

Skal du ha ekstern HD DVD-seplar for å sjå HD-film?

:)

7842436[/snapback]

Jeg kan meg glede rapportere at jeg ikke har kjøpt HD DVD addon engang. Og det er meg en enda større glede å meddele at det ikke står på innkjøpslista heller. Ikke engang standalone HD spiller er planlagt i overskuelig fremtid. Livet leker, og jeg slipper å bli shanghaiet inn i HD film surret. Hva har dette med spillkonsoller å gjøre? You tell me :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...