Gå til innhold

Compal HEL80 vs. Compal HEL81


Anbefalte innlegg

Takk for info om trekk i prisen ved returrett, dette hadde jeg ingen anelse om.

 

Når det gjelder kundeservicen til Multicom, er det noe slett.

De gir deg absolutt ingen info what so ever, med mindre du selv tar kontakt.

Men gjør du det og maser litt på dem, så kommer det seg veldig.

Jeg ringte de 7-8 dager etter jeg bestilte maskinen og lurte på hvordan det lå ann. Daa hadde jeg fra før av fått beskjed om 7-10 dager levering. Fikk da beskjed om at de ventet på BT modulen, og den kom ikke før om 2 uker.

Ble da "lettere" irritert, og fikk det klart frem at jeg synes de burde informert meg om dette. Dette var en Onsdag, og konklusjonen var at jeg hadde pc'n min 2 dager senere, Fredag. BT modulen ettersendte de, og var veldig enkel og sette inn.

 

Tv tuneren er også en litt morsom sak. med antennen er den ubrukelig(følger med vanlig tv antenne). Plugger du inn kabel, så funker det veldig greit.

Og har du ikke dvd opptaker med hdd, så er det jo veldig greit å bruke den for dette formål. Ellers ser jeg ikke poenget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

olehenrik3000:

 

Ble rubrikken på sidene deres hvor det står "under behandling" noen gang forandret? Eller dukker pakken bare plutselig opp på posten uten du visste noe om det?

 

edit:

Jeg sendte enda en mail i dag og spurte hva som skjedde, og ikke så lenge etterpå fikk jeg tracking nummeret :)

 

 

Er ikke lett å være så utolmodig :no:

Endret av Foxteren
Lenke til kommentar

jeg sjekket tracking nummeret jeg fikk, og posten tar seg jammen god tid.. Pakken ble levert i kristiansand på kvelden den 19. 1230 var den i Oslo den 20 og klokken 1130 var den i drammen den 21, altså idag. Og ettersom pakken skal ca 10 km syd for Drammen må jeg altså vente til i morgen.

 

Et ledd kunne flott vært kuttet ut, nemlig Oslo. Hva skal pakken inn til oslo for? Bare for å fraktes "tilbake" neste dag, i den forstand at pakken ble kjørt FORBI drammen for å komme til oslo.. :\

Jeg kommer aldri til å fortstå den type tidssløsing...

 

EDIT: trykket oppdater nå nettopp og nå var pakken ankommet mitt postkontor :D Gleder meg som en unge til i morra!! Okey, i praksis to dager frakt er vel egentlig greit...

Endret av destilert
Lenke til kommentar
Et ledd kunne flott vært kuttet ut, nemlig Oslo. Hva skal pakken inn til oslo for? Bare for å fraktes "tilbake" neste dag, i den forstand at pakken ble kjørt FORBI drammen for å komme til oslo.. :\

Jeg kommer aldri til å fortstå den type tidssløsing...

 

7993518[/snapback]

 

Tja, det har kanskje litt med at posten tar alt med til Oslo og sorterer det der. Det er sikkert hardt for deg å svelge, men de har vel også en del andre pakker og brev som skal andre steder...

 

Jeg har også erfart at ting kan ligge lenge som f*aen og loke i Oslo. Det er kjedelig å sjekke sporingsnummeret og se at ting ligger der for fjerde døgnet på rad.

Lenke til kommentar
Et ledd kunne flott vært kuttet ut, nemlig Oslo. Hva skal pakken inn til oslo for? Bare for å fraktes "tilbake" neste dag, i den forstand at pakken ble kjørt FORBI drammen for å komme til oslo.. :\

Jeg kommer aldri til å fortstå den type tidssløsing...

 

7993518[/snapback]

 

Tja, det har kanskje litt med at posten tar alt med til Oslo og sorterer det der. Det er sikkert hardt for deg å svelge, men de har vel også en del andre pakker og brev som skal andre steder...

 

Jeg har også erfart at ting kan ligge lenge som f*aen og loke i Oslo. Det er kjedelig å sjekke sporingsnummeret og se at ting ligger der for fjerde døgnet på rad.

7994195[/snapback]

 

Jeg skjønner jo at oslo er hovedterminalen, men jeg synes fortsatt det er unødvendig. Ville vært bedre med ett stort hovedkontor i hvert av fylkene, for så spredning ut til de mindre postkontorene fra disse enn et stort i oslo hvor allt skal til og bli sortert for så tilbake ut i landet..

Lenke til kommentar
Si meg, er det verd å betale 700kr mer for T7200 (2ghz 4MB) enn T5600 (1,83ghz 2MB)?

7993779[/snapback]

 

Antagelig vil du ikke merke stort nå.. Men kanskje etterhvert som pc'n blir eldre og du kjører tyngre aplikasjoner. Så om du ikke har planer om å beholde den bærbare lengre enn et år, for så kjøpe ny så vil du nok ikke merke noen forskjell..

Lenke til kommentar

Men åssen er skjermen på den? Er den sånn at du MÅ ha perfekt vinkling på skjermen for å kunne se noe eller......? Jeg ser mye på film så dette er viktig:)

 

Så hvorfor ikke gå for Hel80i? Eller har den samme problemer som hel80?

Har hengt meg litt opp i skjermkoret, jeg spiller litt Heroes V og det er et 3d spill så vit jeg har skjønt, er det da sånn at jeg kommer til å slite med å få spilt? og åssen kommer det integrerte skjermkortet til å påvirke filmtittingen? (Hvis jeg går for en hel81 altså)

Endret av hecoo
Lenke til kommentar

Jeg venter ennå på min bærbare pc hel80i som jeg bestillte den 30 januar..får den ikke før ute i neste uke....det er ihvertfall det jeg har fått som svar påalle mailene mine til multicom...hva synes dere, ca 1 måneds leveringstid på en bærbar pc bestillt på nett?

Spør dere meg synes jeg det er skammelig å bruke så lang tid på dette...er ikke fornøyd med det...synes multicom virkeig burde skjerpe seg...har også lest på forumet at andre har hatt dårlig leveringstid fra dem..noen fikk også bare med 1 gb ram istedenfor 2 som bestillt...jeg håper for all del at det ikke er problemer med min pc for da leverer jeg pcen tilbake og handler aldri mer der... :mad:

Endret av Magt87
Lenke til kommentar

Jeg for min del kan ikke klage på leveringstiden som var på 6 dager. Riktig nokk med 1GB ram for lite, men ingenting jeg må sende maskinen tilbake for. (Får det ettersendt..)

 

Et lite tips though, om du bestiller med Vista, vær forberedt på visse problemer :p Det følger ikke med noen vista drivere, bare til xp.

http://www.compal.com/asp/driver_dnd/index.htm Hit må du gå for vista drivere og laste ned alt selv.

Ville nok annbefale å ta med xp og vista, ettersom dette blir omtrent det samme som en oppgraderingsversjon av vista :p Prismessig altså...

Endret av destilert
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan det blir hvis du krysset av for at at operativssytem blir instalert av dem. Jeg tenkte jeg skulle spare penger, så "det gjør jeg jo selvsagt selv.." :p

 

Jeg ringte jo inn og spurte om dette her med drivere og han spurte da "ja for du bestilte uten instalasjon av vista da eller..?" eller noe i den duren, så jeg antar nesten at drivere kommer ferdig instalert om man får os ferdig instalert...

Lenke til kommentar

Jeg fikk min compal hel80i idag...etter 1 måneds venting...men for en skuffelse...jeg fikk ikke det samme designet som jeg hadde godkjent og bestillt...dvs jeg laget mitt eget design med en viking fk logo sentrert i midten av designet...Bakgrunnen var grå, ihvertfall den jeg bestillte...når jeg tok pcen opp idag fikk jeg den bakoversveisen...bakgrunnen er blitt til en sjøgrønnaktig farge og dette passer ikke i det hele tatt med min viking fk logo..ser virkelig stygt ut...nei...jeg sender den tilbake med angreskjemaet....så bestiller jeg en ny uten noe design....for jeg ønsker akkurat denne pcen, men jeg vil ikke ha en pc som gir meg dårlig følelse bare av å se på den...

det er ikke jeg som har gjort feil her, har til og med akkurat det bilde som jeg bekreftet og godkjente fra multicom...så jeg håper jeg slipper å måtte betale noe annet enn frakten tilbake...

off...hadde gledet meg så mye til å begynne å bruke denne pcen...for en skuffelse....

 

p.s...noen mener sikkert dette bare er en bagatell...men jeg har tross alt betalt 450 kr for å få et eget design...så klarer de å legge feil bakrunnsfarge på designet enn det jeg godkjente....

 

håper bare at jeg får kjøpt ny virkelig snart..

 

et spm: vet noen om det finnes 9 cellers batteri til hel80i ?

Lenke til kommentar
Jeg fikk min compal hel80i idag...etter 1 måneds venting...men for en skuffelse...jeg fikk ikke det samme designet som jeg hadde godkjent og bestillt...dvs jeg laget  mitt eget design med en viking fk logo sentrert i midten av designet...Bakgrunnen var grå, ihvertfall den jeg bestillte...når jeg tok pcen opp idag fikk jeg den bakoversveisen...bakgrunnen er blitt til en sjøgrønnaktig farge og dette passer ikke i det hele tatt med min viking fk logo..ser virkelig stygt ut...nei...jeg sender den tilbake med angreskjemaet....så bestiller jeg en ny uten noe design....for jeg ønsker akkurat denne pcen, men jeg vil ikke ha en pc som gir meg dårlig følelse bare av å se på den...

det er ikke jeg som har gjort feil her, har til og med akkurat det bilde som jeg bekreftet og godkjente fra multicom...så jeg håper jeg slipper å måtte betale noe annet enn frakten tilbake...

off...hadde gledet meg så mye til å begynne å bruke denne pcen...for en skuffelse....

 

p.s...noen mener sikkert dette bare er en bagatell...men jeg har tross alt betalt 450 kr for å få et eget design...så klarer de å legge feil bakrunnsfarge på designet enn det jeg godkjente....

 

håper bare at jeg får kjøpt ny virkelig snart..

 

et spm: vet noen om det finnes 9 cellers batteri til hel80i ?

8047418[/snapback]

 

 

VIKING!! :w00t:

 

Det går ikke å skifte den delen selv slik at de bare sender deg nytt deksel da??

Du må jo ha Viking logoen på da :)

Lenke til kommentar
Jeg fikk min compal hel80i idag...etter 1 måneds venting...men for en skuffelse...jeg fikk ikke det samme designet som jeg hadde godkjent og bestillt...dvs jeg laget  mitt eget design med en viking fk logo sentrert i midten av designet...Bakgrunnen var grå, ihvertfall den jeg bestillte...når jeg tok pcen opp idag fikk jeg den bakoversveisen...bakgrunnen er blitt til en sjøgrønnaktig farge og dette passer ikke i det hele tatt med min viking fk logo..ser virkelig stygt ut...nei...jeg sender den tilbake med angreskjemaet....så bestiller jeg en ny uten noe design....for jeg ønsker akkurat denne pcen, men jeg vil ikke ha en pc som gir meg dårlig følelse bare av å se på den...

det er ikke jeg som har gjort feil her, har til og med akkurat det bilde som jeg bekreftet og godkjente fra multicom...så jeg håper jeg slipper å måtte betale noe annet enn frakten tilbake...

off...hadde gledet meg så mye til å begynne å bruke denne pcen...for en skuffelse....

 

p.s...noen mener sikkert dette bare er en bagatell...men jeg har tross alt betalt 450 kr for å få et eget design...så klarer de å legge feil bakrunnsfarge på designet enn det jeg godkjente....

 

håper bare at jeg får kjøpt ny virkelig snart..

 

et spm: vet noen om det finnes 9 cellers batteri til hel80i ?

8047418[/snapback]

 

 

VIKING!! :w00t:

 

Det går ikke å skifte den delen selv slik at de bare sender deg nytt deksel da??

Du må jo ha Viking logoen på da :)

8047903[/snapback]

 

har funnet ut at fargen egentlig er grå, men i spesielle lysforhold blir fargen sjøgrønnaktig..

begynner faktiskt å tvile...ønsker ikke å vente flere uker igjen...kanskje jeg beholder den allikevel...men jeg får se imorgen...

Endret av Magt87
Lenke til kommentar
Hei

 

Har fått min Hel80i og er storfornøyd :thumbup:

 

Eneste er at jeg ikke kan se/finne noe Volumknapp... :thumbdown:

 

Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan ordne dette?

8048793[/snapback]

 

Volumtastene sitter helt til venstre, ved siden av selve tastaturet.

 

Men jeg har ikke fått dem til å virke skikkelig... har egentlig ikke prøvd heller enda :hmm:

 

Men er det noen som har fått fingeravtrykklesere til å fungere skikkelig i Vista??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...