abr133 Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Har kjøpt ny router - den fungerer bra - forsåvidt. Det er en Asus wl500w. På den ene datamskinen finner jeg ikke nettverket. Nettverkskortet på maskinen er et dlink dwl-g120 (dvs av ganske gammel sort). Klarer ikke å finne nettverket i huset fra denne maskinen. Routeren står i naborommet - skulle ikke stå på signalene. Drivere skal være oppdaterte På en annen maskin har jeg installert Network Stumbler. Har 7 nettverk innenfor rekkevidde. Jeg bruker kanal 6 på min router. Det er 2 til som bruker det. I tillegg er det 1 som bruker kanal 1, 1 bruker kanal 10, 2 bruker kanal 11. Hvilken kanal bør jeg legge meg på? Er det andre forslag på hva feilen kan bestå i? Lenke til kommentar
abr133 Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Har kjøpt ny router - den fungerer bra - forsåvidt. Det er en Asus wl500w. På den ene datamskinen finner jeg ikke nettverket. Nettverkskortet på maskinen er et dlink dwl-g120 (dvs av ganske gammel sort). Klarer ikke å finne nettverket i huset fra denne maskinen. Routeren står i naborommet - skulle ikke stå på signalene. Drivere skal være oppdaterte På en annen maskin har jeg installert Network Stumbler. Har 7 nettverk innenfor rekkevidde. Jeg bruker kanal 6 på min router. Det er 2 til som bruker det. I tillegg er det 1 som bruker kanal 1, 1 bruker kanal 10, 2 bruker kanal 11. Hvilken kanal bør jeg legge meg på? Er det andre forslag på hva feilen kan bestå i? 7836044[/snapback] Har fremdeles ikke kommet meg inn på mitt eget nettverk her. Kommer inn på naboenes. Er eneste løsning å skifte nettverkskort? Router er rebootet, satt opp på nytt. Ikke antydning til å finne mitt eget nett fra denne pc'en. Fungerer bra fra alle andre. Ingen mac-fiiltrering. Svært mottakelig for forslag..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå