Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finner ikke nettverk.....

Anbefalte innlegg

Har kjøpt ny router - den fungerer bra - forsåvidt. Det er en Asus wl500w. På den ene datamskinen finner jeg ikke nettverket. Nettverkskortet på maskinen er et dlink dwl-g120 (dvs av ganske gammel sort). Klarer ikke å finne nettverket i huset fra denne maskinen. Routeren står i naborommet - skulle ikke stå på signalene.

Drivere skal være oppdaterte

På en annen maskin har jeg installert Network Stumbler. Har 7 nettverk innenfor rekkevidde. Jeg bruker kanal 6 på min router. Det er 2 til som bruker det. I tillegg

er det 1 som bruker kanal 1, 1 bruker kanal 10, 2 bruker kanal 11. Hvilken kanal bør jeg legge meg på?

Er det andre forslag på hva feilen kan bestå i?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Har kjøpt ny router - den fungerer bra - forsåvidt. Det er en Asus wl500w.  På den ene datamskinen finner jeg ikke nettverket. Nettverkskortet på maskinen er et dlink dwl-g120 (dvs av ganske gammel sort). Klarer ikke å finne nettverket i huset fra denne maskinen. Routeren står i naborommet - skulle ikke stå på signalene.

Drivere skal være oppdaterte

På en annen maskin har jeg installert Network Stumbler. Har 7 nettverk innenfor rekkevidde. Jeg bruker kanal 6 på min router. Det er 2 til som bruker det. I tillegg 

er det 1 som bruker kanal 1, 1 bruker kanal 10, 2 bruker kanal 11. Hvilken kanal bør jeg legge meg på?

Er det andre forslag på hva feilen kan bestå i?

7836044[/snapback]

Har fremdeles ikke kommet meg inn på mitt eget nettverk her. Kommer inn på naboenes. Er eneste løsning å skifte nettverkskort? Router er rebootet, satt opp på nytt. Ikke antydning til å finne mitt eget nett fra denne pc'en. Fungerer bra fra alle andre. Ingen mac-fiiltrering.

Svært mottakelig for forslag.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...