Gå til innhold

Swiftech MCP350 VS Swiftech MCP655 ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det eneste som betyr noe er flow, hvis du ser på det som skjer i loopen. Høyt trykk gir høyere flow fordi "hindringene" i loopen har mindre effekt på flowen, de blir mindre restriktive. Høyt trykk i pumpespesifikasjonene er viktigere enn flow fordi blokkene til sammen er meget restirktive. MCP350 (iallfall med en annen topp enn standard) vil gi deg høyere flow i systemer hvor du har mer enn en blokk.

Lenke til kommentar

Som du sikkert vet Herr Brun så har jeg planer om å vann kjøle hele HK så det blir noen blokker ut av det ja ...

Er nemlig 4$ forskejll i pris på MCP350 og MCP655 på newegg.com så derfor lurer jeg og derfor spiller ikke pris noen rolle ;)

Men om jeg ikke har den plexitoppen da ?

Lenke til kommentar
Står jo der at MCP655 er bedre selv etter moden !

7840535[/snapback]

Vel, det avhenger litt av oppsettet ditt... I oppsett nr. 2 er MCP350 litt bedre. Men det beste argumentet for den må vel være at den skal være veldig stillegående, selv om jeg ikke har prøvd en selv.

Lenke til kommentar
Er ikke MCP655 stille gående ?

Folk som har skrivd review på newegg sier den er stille gående da men !

7841138[/snapback]

Tja, på fullt kjør kan jeg høre den litt, men på laveste hastighet hører jeg den ikke. Jeg kjører den på laveste hastighet, merker mer eller mindre ingen forskjell likevel. Jeg har min hengt opp i o-ringer, det hjelper mye på støynivået.

Lenke til kommentar
det med den plexitoppen, hvorfor yter pumpa bedre da? du mener vel de fra v.core?

må man bruke den niplen oppå pumpa da?eller kan man bruke de på siden? (standard)

7842088[/snapback]

Poenget med hele greia er jo at du skal bruke den på toppen, hvis ikke blir det nesten ingen forskjell i det hele tatt :p

Lenke til kommentar

Sjekk den testen sablabra viste til. Der ser du ganske klart at en Hydor L30 holdt seg godt i ryggen på systemet, selv om den har mye lavere mottrykksegenskaper. Den har dog høyere gjennomstrømning å gå på, så dermed får man fortsatt god strøm selv med motstand. Det ER en sammenheng mellom faktisk strømning, ideell strømning og mottrykk. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...