DementedAlbino Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Noen som vet hva innboforsikring dekker av skader på en pc? Lynnedslag, totalhavari, brann osv? Dekker forsikringen i det hele tatt noen skader som kan oppstå på en pc i daglig bruk? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 *greit og vite*-mine innlegg. Om det gjør det er det jo konge. Om lynet slår ned burde forsikringa dekke dette. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) En venn av meg fikk tilbake på innboforsikring etter lynnedslag. Det er bare å lese forsikringspapirene det eller kontakte selskapet. Vanskligere er det ikke. Hvis du ikke er fornødt med svaret, så klager du til klagerådet mot forsikringsselskapene. Du vinner som oftest. Edit: point being: Alle selskapene har litt ulike kontrakter. Det varierer også med hvor "bra" forsikring du har. Hvor mye du betaler etc. Endret 30. januar 2007 av Daehli Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Jeg fant ut i dag at jeg har utvidet innboforsikring som dekker uforutsette hendelser i hjemmet. Spurte litt mer konkret hva de mente med dette, og viser seg da at jeg har en egenandel på 2000, men får da dekket skader på alt av gjenstander i huset. Så om ungene klarer å velte mitt nye lcd-tv, eller søle vann i pcen får jeg dette dekket mot en egen andel på 2000. Bare så synd jeg ikke var klar over dette for ca 6 mnd siden, men kan fortsatt komme godt med i framtiden:) Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Det kommer jo an på selskap og pris som folk sier. Tør jeg spørre hva som skjedde for cirka 6 måneder siden? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2007 Har sett litt rundt på finn.no for å finne lignende pcer så jeg har noe å sammenligne markedspris med. I denne sammenheng lurer jeg på hvordan en p4 3.2 er opp mot min AMD xp 2500+. For 6 mnd siden gikk mitt flett nye lcd-tv i bakken pga en litt for porøs murvegg:( Var i utgangspunktet sikret godt nok, men gikk dessverre gale likevel. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Noen som vet hva innboforsikring dekker av skader på en pc? Lynnedslag, totalhavari, brann osv? Dekker forsikringen i det hele tatt noen skader som kan oppstå på en pc i daglig bruk? 7835601[/snapback] Har hørt om tilfeller der elektriske artikler (som PC, stereo, TV mm) ikke har blitt dekket etter skade som følge av lynnedslag, siden det er eiers eget ansvar mot sikring av dette (som f.eks. overspenningsvern, lynavleder, jording osv). Men totalhavari? Spørs vel hva du mener.....hvis pc'en din bare kræsjer, så tviler jeg nok på at du får dekket noe utover garanti-ordninger. Men ved brann, tyveri, vannskader og slikt, så blir nok det meste dekket. Pantera Lenke til kommentar
galedali Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 vedr det at du kun har 2000 i egenandel gjør det jo noe mer attraktivt å benytte innboforsikringen din ved slike uhell, men vil man ikke få noe avskriving med tanke på alder på pcèn? er jo rent tap det å kjøpe pc. den har jo tapt seg svært mye i verdi i samme øyeblikk man har betalt for den:-( eks pcen ble kjøpt for la oss si 18 mnd siden, tilsvarende pc selges jo da omtrent for hva man må betale i egenandel. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Mitt forsikringsselskap var kun ute etter ny pris på delene i dag, men de fikk jo tilsendt kvittering fra kjøpsdato, så da hadde de jo også ny pris. Jeg priset delene ca slik: Kabinett - 1500 Display- 500 Strømforsyning - 800 Ram 500 x 2 Hovedkort - 400 Cpu - 400 Skjermkort - 400 DVD-Brenner - 400 250 GB Harddisk - 800 320 GB harddisk - 900 TV-Kort - 750 DVD brenneren og kabinettet kunne jeg bruke videre, så kravet endte på ca 6400 med alle delene. De trakk da fra 2000 i egenandel, og betalte ut 4400 bare fire dager etter at jeg meldte skaden. Så da la jeg til ca 3000 selv, og sitter nå igjen med en mange ganger bedre pc + nytt kabinett da jeg ikke likte det gamle. Se forøvrig diskusjon rundt samme sak her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=708787&hl= Lenke til kommentar
Tronderbart Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg snubla i pc, en min (bærbar) baklyset gikk, og strømmkontakta (den i dataen) ble røska ut. Fikk en egenandel på 2000 og resten fiksa forsikringa... Uansett så kommer det veldig ann på forsikringa di, jeg lurte forsikrings-selskapet og tok den på hjemboen til mor, selv om jeg ikke bor der lengere Hun hadde en lavere egenandel enn meg, jeg hadde 5000... Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg har en forsikring som heter toppsikring gjennom LO Favør hos SpareBank1. Det er en slags idiotforsikring som dekker det aller meste: Skader på gjenstander som faller eller blir revet ned, velter og lignende.. Tyveri av løsøre fra låst bil, f.eks. klær, bag eller fotoapparat. Skade på eget inventar og løsøre under transport. Tyveri av gjenstander fra balkong eller terrasse. Tilfeldig skade på f.eks. sportsutstyr, briller etc.. Har hatt bruk for denne et par ganger bl.a da jeg klarte å miste mobilen i betongverandaen slik at den knuste. Koster ca 200,- i året og det er 3000,- i egenandel. Er det to stk eller flere i husstanden som har denne er det 0,- i egenandel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå