LightN Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Har trådløs internett fra www.ice.no , altså en boks jeg kobler til den stasjonære pc'en min via USB. Nå ønsker jeg å dele denne internett-tilkoblingen slik at jeg også kan bruke den bærbare pc'en min på internett. Jeg har en trådløs router (D-link DI-524) som jeg tenkte jeg kunne bruke til å koble begge pc'ene opp imot (begge trådløst, evt. den stasjonære via kabel). Noen som har vært borti dette, eller som vet hvordan jeg skal få til denne delingen? Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Går ut fra at du kan dele internett tilkoblingen på samme måte som andre tilkoblinger i Windows. Da må maskinen du deler det på alltid stå på, så det har nok vært bedre med et WLAN modem fra ice. Lenke til kommentar
LightN Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Må jeg da opprette nettverksbro mellom ice tilkoblingen (til internett) og nettverksutgangen jeg kobler den stasjonære til routeren med? Og vil dette fungere i praksis? Prøvde dette her om dagen, men fikk ikke nett på den bærbare.. beklager om jeg formulerer meg litt "tungvint", men altså.. har forstått det slik at det er routeren som deler ut IP, og da vil vel ikke den bærbare finne internett-tilkoblingen som den stasjonære deler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå