Gå til innhold

Stålstreng gitar for nybegynner?

Kriss321

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kunne godt tenke meg en stålstrenge gitar, da jeg begynner og bli relativt lei nylon gitarn. Har spilt gitar ca 4 måneder nå, så er jo fortsatt nybegynner.

Tenkte og legge meg på en ca. 2000,-. Leste et sted her at Ibanez og Takamine har veldig gode nybegynner gitarer? Er veldig åpen for forslag her :)

Har også kikka litt på denne http://www.musikkhandel.no/sak/000316.asp :)

Er jo veldig rimelig, men er det noe og ha?

- Kristoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei du

Hvis du skal kjøpe deg en el-gitar, kan jeg varmt anbefale deg Squier av Fender. Jeg er også veldig nybegynner og fikk gitaren min på mandag, har prøvd den litt og syns den er ganske lettspilt og låter bra.

Jeg kjøpte en pakketilbud med alt inkludert (bortsett fra bag) for litt over 3000.

Gir deg adressen dit, så kan du sjekke litt selv. www.gitarnett.no

Lenke til kommentar

Du, det er FLOTT å starte med stål strenger, enten el gitar eller akustisk stål streng gitar, det er det samme.

Jeg har spilt på 2 el gitarer siden mai 06, og vurderer å få meg en akustisk(ell hvordan det skrives) gitar med stål strenger.

Nylon er egentlig kanskje dritt, så skaff deg stål strenger så fort som mulig.

Et alternativ du kan gjøre er å bytte ut nylon strengene med stål strenger, så kjøpe deg en el gitar, blir kanskje rått :)

Det er vanlig at du får vondt i fingra første ukene du spiller på stål strenger, men du blir vant til det :D

Lenke til kommentar
Du, det er FLOTT å starte med stål strenger, enten el gitar eller akustisk stål streng gitar, det er det samme.

Jeg har spilt på 2 el gitarer siden mai 06, og vurderer å få meg en akustisk(ell hvordan det skrives) gitar med stål strenger.

Nylon er egentlig kanskje dritt, så skaff deg stål strenger så fort som mulig.

Et alternativ du kan gjøre er å bytte ut nylon strengene med stål strenger, så kjøpe deg en el gitar, blir kanskje rått  :)