Gå til innhold

Stålstreng gitar for nybegynner?

Kriss321

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kunne godt tenke meg en stålstrenge gitar, da jeg begynner og bli relativt lei nylon gitarn. Har spilt gitar ca 4 måneder nå, så er jo fortsatt nybegynner.

Tenkte og legge meg på en ca. 2000,-. Leste et sted her at Ibanez og Takamine har veldig gode nybegynner gitarer? Er veldig åpen for forslag her :)

Har også kikka litt på denne http://www.musikkhandel.no/sak/000316.asp :)

Er jo veldig rimelig, men er det noe og ha?

- Kristoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei du

Hvis du skal kjøpe deg en el-gitar, kan jeg varmt anbefale deg Squier av Fender. Jeg er også veldig nybegynner og fikk gitaren min på mandag, har prøvd den litt og syns den er ganske lettspilt og låter bra.

Jeg kjøpte en pakketilbud med alt inkludert (bortsett fra bag) for litt over 3000.

Gir deg adressen dit, så kan du sjekke litt selv. www.gitarnett.no

Lenke til kommentar

Du, det er FLOTT å starte med stål strenger, enten el gitar eller akustisk stål streng gitar, det er det samme.

Jeg har spilt på 2 el gitarer siden mai 06, og vurderer å få meg en akustisk(ell hvordan det skrives) gitar med stål strenger.

Nylon er egentlig kanskje dritt, så skaff deg stål strenger så fort som mulig.

Et alternativ du kan gjøre er å bytte ut nylon strengene med stål strenger, så kjøpe deg en el gitar, blir kanskje rått :)

Det er vanlig at du får vondt i fingra første ukene du spiller på stål strenger, men du blir vant til det :D

Lenke til kommentar
Du, det er FLOTT å starte med stål strenger, enten el gitar eller akustisk stål streng gitar, det er det samme.

Jeg har spilt på 2 el gitarer siden mai 06, og vurderer å få meg en akustisk(ell hvordan det skrives) gitar med stål strenger.

Nylon er egentlig kanskje dritt, så skaff deg stål strenger så fort som mulig.

Et alternativ du kan gjøre er å bytte ut nylon strengene med stål strenger, så kjøpe deg en el gitar, blir kanskje rått  :)

Det er vanlig at du får vondt i fingra første ukene du spiller på stål strenger, men du blir vant til det  :D

7861749[/snapback]

Nylon er jo ikke dritt :ermm:

Det brukes bare til en annen musikktype enn stål. Man kan heller ikke bare sette på stålstrenger på en nylongitar. Nuten og bridgen er ikke laget for det og intonasjonen går mest sannsynlig til helvete. Ikke det at jeg har prøvd ...

Lenke til kommentar
Nylon er jo ikke dritt  :ermm:

Det brukes bare til en annen musikktype enn stål. Man kan heller ikke bare sette på stålstrenger på en nylongitar. Nuten og bridgen er ikke laget for det og intonasjonen går mest sannsynlig til helvete. Ikke det at jeg har prøvd ...

7862132[/snapback]

Min bestefar har faktisk en stålstrengsgitar som noen har satt nylonstrenger på, av for meg uviss årsak. Den fungerer, men den er altfor gammel etterhvert og nesten ikke i bruk.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det mulig å sette nylonstrenger på en gitar som opprinnelig er en stålstrenger. Hvordan lyden da blir er for meg ukjent, men det er i alle fall ikke noe problem. Som EvenT sier er problemet å sette stålstrenger på en nylongitar. Nylongitarer er ikke sterkt nok bygget for stålstrenger og i værste fall kan halsen bryte sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...