j-- Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Heisann. Jeg driver og kjøper inn deler til et lite prosjekt jeg driver med nå, men trenger litt rådgivning. Her er et bilde av baksiden på kabinettet dette gjelder: En vanlig PSU med 120mm vifte på undersiden dytter luften inn i PSUen. Pcen jeg bygger blir ganske strømgjerrig, og vil antagelig ikke kreve med enn 100w (max) på full last, noe som vil generere lite varme i en PSU med god virkningsgrad. Hvordan vil da en PSU reagere på å snu viften, så den drar luft ut av PSUen, og ned i prosessorkjøleren? Mellomrommet mellom hovedkortet og den nedre siden på en PSU vil være ca. 11cm, så en stor kjøleribbe vil muligens dekke kjølebehovet på en cpu med en maks varmeutvikling på 31W. Hva tror dere om dette? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 tror det kommer til å gå helt fint. Blir lite varme inne i psu'en når den bare idler. Hvor mange W blir psu'en på? Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Jeg ville testet og vært klar til å skru av. Om du kjører kald luft inn via PSU så treffer jo varm luft CPU. Selvsagt, dette veit du jo gutten min. Men prøv Lite som kan gå galt egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå