Gå til innhold

Laptop til 16-18000kr

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg tenkte å kjøpe med laptop iløpet av de neste 1-2 ukene, så jeg vil gjerne ha litt hjelp til å velge. Den skal brukes en god del til gaming, men også noe til arbeid. Derfor hadde det vært fint med litt god batterikapasitet.

HDD: 120GB (kun en HDD, SATA2).

Ellers: God skjerm med min. 12msek responstid og min 500:1 helst widescreen 17”. Heftig grafikkort. DVD spiller. 3-4xUSB 2.0. Et kraftig og meget godt WLANkort. Under 3,4 KG (helst). 2GB DDR2 RAM. min. 2,2GHz + CPU intel dualcore 64bit.

Alle ikke-nevte spesifikasjoner burde stå ca. til de nevte hva angår ytelse og kvalitet.

Hadde vært fint hvis noen hadde kommet med tips eller forslag.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville anbefalt denne: http://www.multicom.no/SystemConfigurator....0502183;fl:1701 sett i T7200 cpu, 2 gb minne, 120 gb hdd eller større og evt bluetooth/tv-tuner/windows vista. Kommer godt under prisen du oppgav og :) 3D-ytelsen holder til de nyeste spillene (ikke på max grafikk i alle dog) og batteriet varer opptil 4 timer.

Evt kan du vurdere inspiron 9400 med 9-cellers batteri og 7900GS-grafikk-kort. Den er en god del raskere i spill, men batteriet varer en time kortere enn compalen og den er større/tyngre enn du ønsket. http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_9400_1

Lenke til kommentar

Jeg er generelt skeptisk mot multicom OEM maskiner. Har en elitegroup hjemme som såvidt henger sammen. Skulle tro hele greia var laget i mykplast, og skruer faller ut uten videre... Må legge til at dette er elitegroup og ikke compal da. Bare tenk på at det som virker jævlig billig gjerne har en bakdel på akkurat det.

Lenke til kommentar
Jeg er generelt skeptisk mot multicom OEM maskiner. Har en elitegroup hjemme som såvidt henger sammen. Skulle tro hele greia var laget i mykplast, og skruer faller ut uten videre... Må legge til at dette er elitegroup og ikke compal da. Bare tenk på at det som virker jævlig billig gjerne har en bakdel på akkurat det.

7838514[/snapback]

Har selv hatt ECS og compal er en klasse over. De har jo laget flere av dells bærbare, tror bl.a de har laget i9400 som jeg og du sitter på. Om du leser i tester av maskina så ser du at det er få bakdeler ;)

Lenke til kommentar

Om du i det hele klarer å få tak i 17'' bærbare til 3,4 kg tviler jeg på. Skulle det være tilfellet er det sannsynligvis ofret betydelig når det gjelder batterikapasitet og når det gjelder skjermkort.

Dell XPS M1710 eller fornuftig konfigurert Dell Inspiron 9400 til rundt 4 kg er vel det nærmeste som tilfredsstiller 17'' kravet.

Kravet om min 2,2 Ghz Intel CPU kan du også glemme. Det er bare C2D T7600 som klarer dette, og da holder ikke budsjettet ditt. Det holder neppe med T7400 (2,16 Ghz) heller. Det vil si det går med Dell Inspiron 9400 dersom man velger 1440 x 900 skjermoppløsning, og faktisk også for Dell XPS med 7900 GS GPU (med nød).

I klassen 15.4'' widescreen er det mangt å velge i. Primært løsninger med GeForce Go 7700 og ATI X1600/X1700. Asus G1 er et alternativ, Compal linket til ovenfor et annet, Asus F3Jp (denne ser svært interessant ut, høy batterikapasitet, lav pris - ca 15 000, X1700 skjermkort, men byggkvalitet gis noen negative merknader, Test). G1 er nok bedre på spill. HP har flere mulige, både nc8430 og sikkert noen i Pavillion serien.

Finnes sikkert alternativer hos andre produsenter også

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
ok, så jeg er villig til å gi opp det med tyngden. Noen andre forslag enn dell?

7840355[/snapback]

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=42158 veldig billig, men skjermkortet kunne vært bedre.

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...77;c:36159;r:pg

https://prisguiden.no/product.php?productId=61955

Det er lite å hente på å velge T7200 cpu fremfor T5500 i ytelse.

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg være kranglete her Delavar, men begge Toshibaene er dual hdd (2x100GB), og det var jo ikke ønskelig. HPen på sin side er utstyrt med go7600 skjermkort og det vil jeg ikke anbefale i pcer til over 13.000 kr eller pcer som i all hovedsak skal brukes til spilling, da bør man sikte høyere på skjermkort, eks go7600GT, go77/7800, men aller helst go7900/7950 eller tilsvarende ATi kort. Skjermkortet får man tross alt ikke byttet ut ved seinere anledninger.

Skulle jeg personlig lagt så mye penger i gaming laptop ville jeg hatt is i magen og ventet til det kom et laptop skjermkort med støtte for DirectX10. Laptopers store svakhet er den begrensede muligheten til oppgradering av blant annet skjermkort, og når et så vesentlig skifte på denne fronten står for døren ville jeg ventet. Ihvertfall til noen eller noe kan avkrefte/bekrefte at det er vits å vente på dX10 kort.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...