Gå til innhold

PC'en min finner ikke harddisken.

Anbefalte innlegg

Jeg har en pc som er litt "klikk".

Når jeg starter den opp så kommer det at den ikke finner harddisk... Jeg har gjort et lite forsøk: Jeg prøvde å koble en annen harddisk til som er av samme type. Da klarer maskinen å finne harddisken, men den klarer liksom ikke å starte windows. Men den er ganske bra hvis noen bare kunne si hva jeg kunne prøvd med en gang! Jeg ska på lan, så det haster litt! :!: :w00t:;):wallbash:

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro at harddisken din har krasjet. Grunnen til at du ikke får startet opp maskinen med en annen harddisk er fordi at denne harddisken sikkert ikke er installert i denne maskinen. Når du installerer OS på en maskin, konfigureres OS'et etter all maskinvaren som er i. Det vil si at den er avhengig av at hovedkortet, skjermkortet, RAM, og andre komponenter er de samme. Når du flytter den ekstra harddisken over til din maskin skjønner ikke Windows noen ting. "Det er da ikke her jeg hører til. Jeg kjenner ikke dette oppsettet her". Derfor vil trolig ikke Windows starte.

Har du en ekstra harddisk som du kan formatere, ville jeg ha gjort dette og installert Windows på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...