Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Klarer ikke installere drivere/xp

Anbefalte innlegg

Har bygd pc men når jeg skal installere drivere eller windows xp kommer feilmeldingen:

Boot disc failure, insert system disc and press enter.

Hva er det den spør etter? Er det noe med operativsystemet eller skal jeg begynne med å installere drivere? har prøvd både med xp cd´en og driver cd´ene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm har ikke sett det engang, starter maskinen og det kommer opp masse skrift med svart bakrunn (sykt bra forklart^^). Mulig jeg må trykke F12 eller noe lignende?

7835194[/snapback]

Det står noe sånt: Press (F2/F12/DEL) to enter SETUP

Ser her

Endret av moav
Lenke til kommentar
det virka ikke  har satt til 1. device men den samme meldingen kommer opp.

Satt til 1. device? Ville vært en fordel om du fortalte nøyaktig hva du har satt til first boot device.

Edit:

Uansett, sett nå CD-ROM til first boot device og sleng i XP CD'n. Fyrer'n ikke opp da så må det være noe galt med CD'n. Sikker på at du har satt kablene til CD-ROM'en skikkelig i? Og har du enabla IDE porten du bruker på hovedkortet i bios? Finner BIOS CD-ROM'en?

Endret av morten_s
Lenke til kommentar

Har han fiksa CD'en til deg også eller? I så fall bør du forsikre deg om at han veit hva han har gjort... Slik at du veit den skal fungere mener jeg. Uansett ville jeg ikke ha svart på akkurat det spørsmålet der hadde jeg vært deg, da tråden står i fare for å bli stengt om du gjør det ^^

Hvor og hvordan du enabler IDE-porten kommer an på hvordan hovedkort/BIOS du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...