aUrrang Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Har bygd pc men når jeg skal installere drivere eller windows xp kommer feilmeldingen: Boot disc failure, insert system disc and press enter. Hva er det den spør etter? Er det noe med operativsystemet eller skal jeg begynne med å installere drivere? har prøvd både med xp cd´en og driver cd´ene. Lenke til kommentar
moav Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Er cdrom satt som Boot device? Endret 30. januar 2007 av moav Lenke til kommentar
aUrrang Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 hm..aner ikke, hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
moav Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 I BIOS Er et bilde som ser/ligner på dette Det setter du hvilke enheter maskinen din skal prøve å starte fra. I en installasjons fase vil jeg anbefale å sette CDROM som 1.st boot device og harddisk som 2.nd Lenke til kommentar
aUrrang Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 hmm har ikke sett det engang, starter maskinen og det kommer opp masse skrift med svart bakrunn (sykt bra forklart^^). Mulig jeg må trykke F12 eller noe lignende? Lenke til kommentar
moav Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) hmm har ikke sett det engang, starter maskinen og det kommer opp masse skrift med svart bakrunn (sykt bra forklart^^). Mulig jeg må trykke F12 eller noe lignende? 7835194[/snapback] Det står noe sånt: Press (F2/F12/DEL) to enter SETUP Ser her Endret 30. januar 2007 av moav Lenke til kommentar
aUrrang Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 skal prøve nå! edit kommer hvis det ikke virker. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
aUrrang Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 det virka ikke har satt til 1. device men den samme meldingen kommer opp. Hva er det egentlig jeg skal installere først? xp eller hovedkort drivere? Kan det være noe annet som er galt? Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) det virka ikke har satt til 1. device men den samme meldingen kommer opp. Satt til 1. device? Ville vært en fordel om du fortalte nøyaktig hva du har satt til first boot device. Edit: Uansett, sett nå CD-ROM til first boot device og sleng i XP CD'n. Fyrer'n ikke opp da så må det være noe galt med CD'n. Sikker på at du har satt kablene til CD-ROM'en skikkelig i? Og har du enabla IDE porten du bruker på hovedkortet i bios? Finner BIOS CD-ROM'en? Endret 30. januar 2007 av morten_s Lenke til kommentar
aUrrang Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 sorry, det er cd-rom som er satt til 1. boot device. Stiller sikker utrolig dumme spørsmål nå men hvordan enabler jeg IDE porten? Kan være noe galt med CD´en da... En venn som har fiksa alt, kan være han har gjort noe galt :/ Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Har han fiksa CD'en til deg også eller? I så fall bør du forsikre deg om at han veit hva han har gjort... Slik at du veit den skal fungere mener jeg. Uansett ville jeg ikke ha svart på akkurat det spørsmålet der hadde jeg vært deg, da tråden står i fare for å bli stengt om du gjør det ^^ Hvor og hvordan du enabler IDE-porten kommer an på hvordan hovedkort/BIOS du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå