Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Penistråden - et samlested for spørsmål og svar


Gjest Yoshi

Anbefalte innlegg

Føler at denne tråden var nødvendig å få på plass. :)

 

Spørsmål og diskusjoner om penis (lengde, tykkelse, utforming osv.) hadde vært greit å samle i en tråd, så slipper vi disse småtrådene.

 

Avklaringer som er greie å ha med:

- En gjennomsnittlig norsk mann har en penis som er mellom 10 og 20 cm lang i erigrert tilstand.

- 90% av norske, voksne menn har en penis som måler mellom 10 og 20 cm i lengden i erigrert tilstand.

- Det absolutte gjennomsnittet i Norge er ca. 15cm. Det absolutte gjennomsnittet varierer fra rase til rase. I Afrika er det litt mer enn 15cm og i Øst-Asia er det ned i 12-13cm.

- Skal du måle penis? Mål mens den står og mål på oversiden mens penis står i 90 grader ut fra kroppen og uten å presse linjalen inn i magen.

- En penis er sjeldent helt rett, de aller fleste har en liten krumning eller bøy. Hvis man har så raftig krumning på penis at man har problemer med sex/onani, bør man oppsøke lege.

- Penis slutter å vokse i 18-19-årsalderen, så 14-åringer som lurer på om de har for små peniser, kan bare vente og se.

- Tykkelse teller minst like mye som lengden når det kommer til brukbarhet og nytelse hos kvinnen. Kvinner flest synes gjennomsnittlige peniser er best.

- Størrelsen bør og er som oftest ikke avgjørende for en dames/homofil manns valg av kjæreste. Å la størrelsen på penis være avgjørende i slike avgjørelser, blir sett på som overfladisk.

 

Ord og uttrykk:

Ereksjon = stiv penis

Erigrert tilstand = penis når den er stiv

 

Vennligst hold tråden fri for spam da den er ment å hjelpe folk.

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joda.. Men det finnes MANGE som har både kortere og lengre, og orker ikke  å høre maset til folk om at de har 14 cm og at det er under gjennomsnittet etc..

7834792[/snapback]

Et gjennomsnitt er et gjennomsnitt. For å unngå whining om 14cm, skrev jeg også at 90% av norske menn måler mellom 10 og 20 cm...

Lenke til kommentar

- Spørsmål: HALP, jeg har fått kviser på penisen! De er ved skaftet og det blir flere av dem.

 

- Svar: Det er talgkjertler, noe som er helt normalt å få. De forsvinner etter en periode.

 

 

Edit: Det nytter ikke med slike tråder, hvis folk har problemer som ser livstruende ut for dem så lager de en ny tråd...

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Noe særlig over 15cm er ikke å anbefale da dama ikke syntes det noe godt å bli kjørt i bunn hele tiden.

Ikke å anbefale, sier du? Så du anbefaler ikke de som når 15 cm å vokse noe mer? :tease:

7839364[/snapback]

 

Ja hvis de kan slutte å vokse ved 15cm så hadde det vært det beste :) Da han man skikkelig penis man kan bruke til alt ;)

Lenke til kommentar
Noe særlig over 15cm er ikke å anbefale da dama ikke syntes det noe godt å bli kjørt i bunn hele tiden.

7839347[/snapback]

Vel. Jeg har en god del over 15. Har aldri hørt en klage på sexen :)

7839399[/snapback]

 

Second'd. Jeg tror det blir ille når den blir over 20 og omkretsen vokser proposjonalt.

Lenke til kommentar

Er ikke så sikker på om jeg når helt ned. Men det er jo ikke noe mål i seg selv eller da.

 

Men Julie er jo mer en nok fornøyd med størrelsen etter det jeg har fortstått :) Så da er det jo ikke så utrolig nøye hvor stor den er for min del.

 

Sånn ser jeg på saken. Da får lengden være ubetydelig, så lenge den fungerer til sitt bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...