mmm320 Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Har i lekse å skrive kåseri om utbytte fra skolegangen, men kommer ikke skikkelig i gang. Er det noen som kunne gitt meg noen hint om noe jeg kunne skrive? Endret 30. januar 2007 av jorgen_re Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 lurer også på om noen vet noen trekk som kjennetegner kåseri Lenke til kommentar
spirrevippen Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Vet ikke hva du kan skrive, men et kåseri skal inneholde: - humor - sarkasme/ironi - sette ting på spissen - egne meninger - man kan ro seg litt fra hovedtema, men MÅ komme tilbake til det ("Nei huff, nå er jeg på jordet. Hvor var jeg igjen..." - muntlig tone "ja, det er jo ikke sånn at alle vet hva de skal bli når man må velge linje på videregående når de knapt har tatt presten i hånden") Hva du kan skrive om er verre, men kanskje noe med russetiden (hehe), venner, prating i timene, alt det man ikke lærer (fordi man prater i timene), at man føler seg uthvilt etter å ha sovet en hel dag på skolen osv. Lag et tankekart først, så kommer resten av seg selv. Lykke til! Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Tusen hjertelig takk for tipsene:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå