nuuben Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) hei, jeg har akkurat kjøppt meg Canon EOS 400D, linsa suger.. som alle sikkert vet.. så jeg lurte på om noen har noen anbefalte linse beklager hvis det har allerede vært en tråd om deettttttttt:/ + er det bra kjøp? ser at D80 er mer nevnt en 400D? er det objektet som suger på 400d eller er det noe annet som gjør 400d dårligere enn D80? Endret 30. januar 2007 av nuuben Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Vær så snill. Les på forumet, og gjør noe research før du skriver innlegg. Objektivet suger ikke uansett. Og når t-tasten din har hengt seg opp, kan du vel bare trykke tilbaketasten og fjerne noen? Les litt på forumet, så spør du spørsmålene på en skikkelig måte etterpå. Lykke til. Lenke til kommentar
nuuben Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 jaokei, men problemet er at jeg har 20.000 kr i hånda te å bruke til linse og hvis ikke jeg får bestemt meg iinnen 20:30 så mister jeg de 20.000.. fordi fatter ska dra. og tja han har lyst til å se at jeg faktisk bruker de pengene til linse/objekt og heller ikke til noe annet. så Pliiiz hjelp Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Nå er tiden ute dessverre. Så da tapte du visst objektiv (som det da heter) til en verdi av 20 000kr. En svir ikke av 20k på et objektiv bare fordi at noen sier det er bra på et forum du er helt ny. Du må gjøre mer research og veie det ene mot det andre. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Skulle du fortsatt ha tilbudet åpent kan du sikte på Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM. Det er den fineste normalzoomen du kan sette på 400d såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
parleur Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg har tenkt litt på Canon 400D, men tanker slår meg hele tiden siden kameragrepet er såpass liten at det vil bli alt for tungt med litt større linser? Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg har tenkt litt på Canon 400D, men tanker slår meg hele tiden siden kameragrepet er såpass liten at det vil bli alt for tungt med litt større linser? 7837562[/snapback] Eg brukar eit gammalt Sigma 75-300, er laga av metall så det veg ca 900gram. Eg synst det funker fint i kombinasjon med 400d, og dersom eg brukar batterigrep funker det enda betre. men dette er sjølvsagt induviduelt, du må nesten prøve det sjølv for å finne ut om det passar deg. Lenke til kommentar
buitre Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg har tenkt litt på Canon 400D, men tanker slår meg hele tiden siden kameragrepet er såpass liten at det vil bli alt for tungt med litt større linser? 7837562[/snapback] Holder du riktig, skal det ikke være noe problem. Bruker 350D en del, med 24-105f/4 som standardobjektiv, og 70-200f/2,8 til tele. Aldri hatt noe problem med vekt. Faktisk syns jeg det er en fordel, siden jeg holder i linsa( holder kamerahuset først og fremst for å stabilisere, ikke bære vekta). Lenke til kommentar
nuuben Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Nå er tiden ute dessverre. Så da tapte du visst objektiv (som det da heter) til en verdi av 20 000kr. En svir ikke av 20k på et objektiv bare fordi at noen sier det er bra på et forum du er helt ny. Du må gjøre mer research og veie det ene mot det andre. 7836874[/snapback] svir 20.000? eh 20.000 aække akkurat ja -mye-.Men jeg skal ha en grei objektiv. gidder ikke å kjøpe meg en objektiv og deretter kjøpe en ny igjen. skal kjøpe alt nå. ------------------------------- Å arve 75 mill, det er nice;) Bærum beste vestkant;) Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 20 000kr er ikke mye? Neivel, da kan du vel kjøpe alt mulig da. Siden du tydeligvis har mer enn den vanlige mannen i gata. Har du lest noe nå da? Se litt på L-objektivene til Canon du, kvalitet hele veien! Lenke til kommentar
buitre Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Nå er tiden ute dessverre. Så da tapte du visst objektiv (som det da heter) til en verdi av 20 000kr. En svir ikke av 20k på et objektiv bare fordi at noen sier det er bra på et forum du er helt ny. Du må gjøre mer research og veie det ene mot det andre. 7836874[/snapback] svir 20.000? eh 20.000 aække akkurat ja -mye-.Men jeg skal ha en grei objektiv. gidder ikke å kjøpe meg en objektiv og deretter kjøpe en ny igjen. skal kjøpe alt nå. ------------------------------- Å arve 75 mill, det er nice;) Bærum beste vestkant;) 7841389[/snapback] Hva slags fotografering skal du drive med? Kanskje greit å vite før man anbefaller objektiv( kanskje litt for seint, men likevel) Lenke til kommentar
jammi Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Hvem er faren din egentlig? 8-) Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Synes tråden/trådstarter var så useriøs at jeg bare måtte svare... Bruk kameraet mye, ta mange bilder, og se i ettertid hva du faktisk trenger av objektiver. Eller, siden du i signaturen din skriver at du har arvet 75 mill (noe jeg forøvrig finner litt snodig), kan du jo kjøpe alle de objektivene du vet om. Les alle de andre trådene om nøyaktig det samme, så finner du etterhvert hva du vil ha svar på. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Synes tråden/trådstarter var så useriøs at jeg bare måtte svare... Bruk kameraet mye, ta mange bilder, og se i ettertid hva du faktisk trenger av objektiver. Eller, siden du i signaturen din skriver at du har arvet 75 mill (noe jeg forøvrig finner litt snodig), kan du jo kjøpe alle de objektivene du vet om. Les alle de andre trådene om nøyaktig det samme, så finner du etterhvert hva du vil ha svar på. 7855465[/snapback] ..og førøvrig alle han ikke vet om. Spør Canon om du kan kjøpe 1200mm'eren dere Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Synes tråden/trådstarter var så useriøs at jeg bare måtte svare... Bruk kameraet mye, ta mange bilder, og se i ettertid hva du faktisk trenger av objektiver. Eller, siden du i signaturen din skriver at du har arvet 75 mill (noe jeg forøvrig finner litt snodig), kan du jo kjøpe alle de objektivene du vet om. Les alle de andre trådene om nøyaktig det samme, så finner du etterhvert hva du vil ha svar på. 7855465[/snapback] ..og førøvrig alle han ikke vet om. Spør Canon om du kan kjøpe 1200mm'eren dere 7856195[/snapback] Han trenger ikke spørre. Han befaler og slenger 500.000 ekstra i borde for å få det levert på døren Gå på akam.no Søk på normalzoom å kjøp det dyreste som er der, for canon. Enkelt og greit for deg som har 20.000 å tørke deg i ræva med. Jeg skulle gjærne hatt 20.000 ekstra. Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Hvis jeg hadde arvet 75mill, hadde jeg kjøpt en 400D?? eh....neppe Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Hvis jeg hadde arvet 75mill, hadde jeg kjøpt en 400D?? eh....neppe 7869158[/snapback] Hehe, tenkte akuratt på det :!: Endret 4. februar 2007 av mats A. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 La oss ordne opp i misforståelser. Om han hadde arvet 75 mill hadde han ikke hatt et 400D. Han hadde heller ikke spurt om hvilket som er best, for alle vet at til syvende å sist så er det dyreste best. Jeg tviler sterkt på at han har arvet 75 mill, og dette er nok bare en spøk. Om den var artig, nei! Marius Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Eller så har faren hans arvet det, og han har fått lov til å få 20 tusen, men da måtte han kjøpe et objektiv og det mens faren hans var hjemme eller noe sånt. Lenke til kommentar
password Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Om det nå skulle være sånn at trådstarter har arvet 75 mill., noe han nok ikke har, og han fortsetter med den økonomiske sans han her uttrykker, ja da forsvinner grunkene fort! Endret 4. februar 2007 av password Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå