Tafsen Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Nokon som kan komme med nokre tips om ei passande font til denne sida? http://stian.mojo-media.net/haugetun/ Lenke til kommentar
howieD Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Nokon som kan komme med nokre tips om ei passande font til denne sida? http://stian.mojo-media.net/haugetun/ 7834361[/snapback] Ja.. Et bilde av selve skolen... Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 font, som i skrift-type Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Har du i det hele tatt prøvd selv? Er det brødteksten du tenker på, bør du bruke en font de aller fleste har installert, prøv med Arial, Trebuchet MS, Bitstream Vera Sans som alternativ til de med Mac (?) og flere, eller fonter som Georgia eller Garamond om du vil ha serif-fonter... Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Groteske: Arial, Tahoma, Verdana, Trebuchet MS Antikva: Garamond, Palatino Linotype(Hermann Zapf<3) Sjekka ikke sida, det her er bare fonter som funker i de fleste tilfeller... Edit: Er ikke vanskelig å finne en passende font, er dessuten begrenset hva du kan bruke på web. Men jeg må sjekke den Bitstream Vera Sans, Mr.Berg, den hadde jeg aldri hørt om Edit2: Skriveleif, hrmpf.... Endret 30. januar 2007 av Kiman the king Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 For dem som sitter på Linux eller OSX, ble litt usikker nå. Forresten, Verdana er ikke nødvendigvis noen god anbefaling. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Var et godt poeng der Men hvem er det som ikke har Verdana? Det er vel virkelig en av standard-fontene som har vært i mange, mange år, right? Tviler sterkt på at det er noen som har låst nettleseren til Times New Roman elns i 2007. Men en interessant artikkel! Og til trådstarter: Jeg bruker så godt som alltid Arial selv. Synes den er enkel og grei. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Hvis du leste artikkelen, så du at det ikke var problemstillingen i det hele tatt, Kiman. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Bare skummet gjennom denne delen her jeg: The other is that the author specifies something like font-size: 85% to bring the font size back down to about the normal size of Arial. The problem here is that if the reader does not have Verdana, he gets text which is smaller and less legible than preferred[...] This is of course rather a strange approach: if one wants something that looks like Arial at 100%, then surely it is more sensible to specify Arial at 100%. Ser problemet med at Verdana er mye større enn de andre, og egentlig er den nesten helt lik arial Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Han kan nå velge kva slags font han vil bare at han legger til kompatible i tillegg. html, body { font-family: VerdensKulasteFont, VerdensNesteKulasteFont, 1337Font, Arial; } Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Han kan nå velge kva slags font han vil bare at han legger til kompatible i tillegg.Er vel ingen som har sagt noe annet. html, body { font-family: VerdensKulasteFont, VerdensNesteKulasteFont, 1337Font, Arial; } Viktigere enn masse space-fonter og å slenge på 'Arial' helt til slutt, er det å spesifisere font-type; body { font-family: "Verdens Kulaste Font", "Verdens Neste Kulaste Font", 1337Font, Arial, sans-serif; } Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 er Trebuchet MS standardfont hos mac også? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Trebuchet MS er det vel (ikke overraskende, hvis du leser navnet), MS som står for. Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Jeg har faktisk Trebuchet MS på min Mac. Nå har jeg riktignok MS Office installert, så den kan jo komme derfra. Jeg vil dog tro at mange Mac-brukere har MS Office. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå