Gå til innhold

USB problemer, hjelp ønskes.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har problemer med og oppnå kontakt med en Apacer kortleser, samt Norsk-tipping sin smartkort-leser. Begge via USB.

Det gikk greit og innstallere begge to, men etter innstallasjonen får jeg ikke kontakt med dem. Det er ingen enhetskonflikter e.l. Har også prøvd andre/nyere drivere.

Andre enheter, som bildeoverføring, fungerer fint via USB.

Det ser ut som systemet mitt ikke liker kortlesere ?!?

Hva kan problemet være ?

Win XP PRO

Epox EP-8K7A+, med nyeste bios

1200 Mhz

512 mb ddr ram

Har prøvd win 98 også, uten hell.

Setter stor pris på tilbakemelding.

mvh,

mrmattis

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått samme problem, og håper det finnes noen her som kan hjelpe oss. Har prøvd forskjellige kortlesere, men det er samme problemet med alle. :cry: Jeg får opp en feilmelding med spørsmål om kortleseren kanskje ikke er koblet til maskinen. Men det er den jo selvfølgelig. Jeg får noen ganger kontakt med kortleseren hvis jeg tar ut og setter inn usb-pluggen en eller flere ganger, alt etter som...I enhetsbehandling står det jo at kortleseren er koblet til, men likevel kommer det altså opp en feilmelding som sier at den ikke finnes tilkoblet. Vær så snill å få hjelp fra noen, kom gjerne med forslag til hva du tror kan være galt selv om du ikke vet eller er sikker.

Lenke til kommentar

har oppdaterte drivere så det er ikke det som er problemet. Virker som om kortleserene er ekstra dumme i dag, de har ikke funket en eneste gang ennå....Håper noen kan komme med forslag til hva jeg skal gjøre for å ordne opp i dette irriterende problemet, har forresten samme problem uansett hvilken maskin eller operativsystem jeg bruker så det kan ikke være noe galt med usbtilkoblingen. Ikke på kortleseren heller siden jeg har prøvd flere. Har forresten bare 64MB ram på den maskinen jeg bruker til vanlig med kortleser, kan det være derfor? Den skal vel komme opp uansett, om enn liitt treeegt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...