JuliusCaesar Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Har "brent" mitt tredje radeon 9800pro skjermkort der garantien har gått ut og må kjøpe et nytt. Har aldri byttet noe i en pc før så jeg er rimelig grønn og trenger litt hjelp. "Skjermkortet vill kun bli brukt til spill." Har en Intel Pentium4 CPU 3GHz * 2x 512MB Ram Det jeg lurer på er hvilket grafikk kort som ville passet best for meg utnyttelse/kostnad, hvilke kort jeg har plass til og om det får nok strøm? Mener jeg har PSU med 410W nå, men det var etter og ha sjekket modellen min på nettet og ikke inni. Etter og ha lest litt rundt på net virket Sapphire Radeon X1950 Pro AGP som et bra skjermkort som passet til meg men jeg ble usikker på om det passet inn her. Spørr meg om mer info viss det trengs Lenke til kommentar
peiper Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Har "brent" mitt tredje radeon 9800pro skjermkort der garantien har gått ut og må kjøpe et nytt. Har aldri byttet noe i en pc før så jeg er rimelig grønn og trenger litt hjelp. "Skjermkortet vill kun bli brukt til spill." Har en Intel Pentium4 CPU 3GHz * 2x 512MB Ram Det jeg lurer på er hvilket grafikk kort som ville passet best for meg utnyttelse/kostnad, hvilke kort jeg har plass til og om det får nok strøm? Mener jeg har PSU med 410W nå, men det var etter og ha sjekket modellen min på nettet og ikke inni. Etter og ha lest litt rundt på net virket Sapphire Radeon X1950 Pro AGP som et bra skjermkort som passet til meg men jeg ble usikker på om det passet inn her. Spørr meg om mer info viss det trengs 7834026[/snapback] En X1950pro vil trekke ca 15-20W mer enn en 9800pro. Hvis du har muligheten burde du sjekke hvor mange Amper 12V railen i powersupplyen klarer å levere. Et annet godt alternativ til deg er 7600GT. Det kortet vil faktisk trekke mindre strøm enn 9800pro kortet ditt. X1950pro vil absolutt være det beste valget. Ytelsesmessig, og på pris/ytelse er det overlegent alle andre AGP kort i toppklassen. Edit: Du kan se litt i Denne tråden. De kjører slike skjermkort med PSU helt ned i 300-350W. Du burde takle det helt fint, såfremt du ikke har fylt kabinettet med andre kort, disker, CD/DVD spillere og annet snacks. Endret 30. januar 2007 av peiper Lenke til kommentar
JuliusCaesar Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Ser ut til at jeg jeg har 250W og ikke 410W som jeg sa, og at 12V railen klarer 16A. Etter og ha sjekket linken din ser det heller mørkt ut for x1950pro kortet og at GeForce 7600 GT kortet ville blitt et bedre valg for meg. Så jeg er "sikker" på at ting går glatt... Regner med det ikke er mulig og få sjekket uten kortet....? Endret 31. januar 2007 av JuliusCaesar Lenke til kommentar
peiper Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Ser ut til at jeg jeg har 250W og ikke 410W som jeg sa, og at 12V railen klarer 16A. Etter og ha sjekket linken din ser det heller mørkt ut for x1950pro kortet og at GeForce 7600 GT kortet ville blitt et bedre valg for meg. Så jeg er "sikker" på at ting går glatt... Regner med det ikke er mulig og få sjekket uten kortet....? 7840865[/snapback] Du blir nok fornøyd med 7600GT. Det blir uansett et kjempesprang fra 9800pro. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Du sier du ikke har byttet noe i en PC før, så her er en guide om hvordan man bytter skjermkort. Link Endret 31. januar 2007 av Intern Lenke til kommentar
JuliusCaesar Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Du blir nok fornøyd med 7600GT. Det blir uansett et kjempesprang fra 9800pro. 7841518[/snapback] Supert, da er det avgjort. Du sier du ikke har byttet noe i en PC før, så her er en guide om hvordan man bytter skjermkort. Link 7845153[/snapback] Har byttet skjermkort før, men det har vært av samme typen. Tenkte ikke over det og avinstallere drivere, men regner med det skal gå glatt i og med at jeg ikke får et ati kort nå. Takk for alle svar =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå