frederic Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Hei, jeg kjøpte min nåværende PC i Juli 1998 fra cri.no Dessverre er CRI bortevekk, jeg aner ikke hvor de er blitt av, og jeg har hele tiden vært veldig fornøyd med maskinen som jeg nå har hatt i 4,5 år. Men i det siste har den begynte å lage ufattelig mye bråk, det er selvfølgelig viften. Jeg vet utrolig lite om vifter og egentlig data generelt. Jeg klarer å åpne maskinen for å sette inn nettverkskort, lydkort, ram og denslags, men har aldri sjekket viftene. Såvidt jeg forstår, er det to vifter i maskinen, men dette er jeg ikke sikker på. En venn av meg snakket om noe som heter Powersupplyvifte i tilegg til en annen. Mitt spørsmål er om jeg bør kjøpe meg ny pc nå, eller om jeg likegjerne kan kjøpe ny(e) vifte®? Jeg trenger et svar på dette ganske fort, for jeg er livredd for at pc'n plutselig skal bryte sammen og at livet mitt skal være over og ut. Jeg kjenner ikke alle spesifikasjoner på min nåværende PC, men dette vet jeg: Det er en 1-Intel Pentium II (0.25 µm) {5} @~332.84MHz med 256MB ram. Hvis det er et alternativ å skifte ut viften(e), hvordan finner jeg ut hva slags vifte jeg trenger? Og hvordan vet jeg hvilken (hvis ikke begge) vifter som skal byttes? Er dette vanskelig? På forhånd takk hilsen en gammel noob Lenke til kommentar
cpy Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 skaff deg en ny vifte, det koster lite lite, hvis det er powersupply, ligger det rundt 300-500, og tillegg kjøp deg en ny maskin til også.....hi hi Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Den maskinen din var nok ganske gammel, så jeg anbefaler egentlig kjøp av ny :smile: Men hvis den funker til ditt bruk, er det ikke noe problem. Det virker som om pcen's vifter kanskje har fått mye støv på seg eller noe. Prøv å støvsuge, evt bytte viftene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå